..och jag som hade två barn att ta hand om på den tiden då man endast var timanställd. Vi fick rum i en två rummare. Gick hur bra som helst. Ska inte klaga det minsta.
vissa perioder jobbade jag mer än dom som var fast. Så på det viset var det ingen skillnad.
På ett sätt var det rätt så skönt att vara timmis, man fick styra lite själv över sin arbetssituation. När jag inte hade barnen hemma så kunde jag jobba hur mycket som helst. När jag hade barnen hemma så kunde jag jobba mindre.
Det negativa var att man aldrig kände sig en del i gänget. När alla arbetskamraterna gick på möten etc ja då jobbade jag för dom. Så det kändes mindre skoj.
Vi får se vad som händer... Nu när man går hemma så har man lite mer tid att sitta och fundera över hela situationen som man är i.
Det är inte det här jag vill syssla med. Inte när det har blivit såå mycket sämre. Man får slita alldeles för mycket för såå lite betalt. Inte värt det, men man är tvingad som det är just nu. Eftersom man ska vara tacksam över att man har ett jobb idag!
Själv har jag jobbat sedan jag var 16 år. Jag har alltid haft ett jobb. (undantag då jag fött barn

) JAg har alltid haft inställningen till att jag ska ha ett jobb. Finns jobb till alla OM man vill ha. Själv tog jag telefonkatalogen. Gick igenom allt jag kunde tänka mig och vad jag skulle klara av. Ringde upp en efter en. Det gav resultat också!

Arbetsförmedlingen ger jag inte mycket för. Hur många är det inte som söker de få jobb som är ute. Klart man ska söka dom, men man måste gå sin egna väg också.
Jag har bla fått jobberbjudande inom sj inom sos alarm, lokalvård, assistansia, örebro kommun mm. mm..
sos alarm tackade jag nej till eftersom jag klarade helt enkelt inte av det TYVÄRR.. Det var jätte spännande. De ville att jag skulle börja jobba redan samma dag som jag var där på "prov". De såg hur mycket jag "brann" för uppgiften. Men eftersom jag lider av migrän och lätt huvudvärk så slutade det med att jaa.. jag fick migrän och spydde som en räv efter allt stirrade på alla dataskärmar och alla larmringningar. Det blev fööör mycket. Så synd. Eftersom jag tyckte det var skiit kul. Det är sånt jag drömmer om att få jobba med. Få vara delaktig i verkligheten och få hjälpa människor i nöd.
Det kan jag rekommendera om ni får chansen att prova. Så häftigt!!
Jobb som jobb!!! Pengar som pengar!!!!
Valet är sitt egna!!
Själv vill jag ha ett jobb där jag kan släppa arbetsuppgifterna när arbetspasset är klart och gå hem till min familj. Jag vill inte ha ett jobb som man måste "ta med sig hem".