Inlägg från: planerat09 |Visa alla inlägg
  • planerat09

***Hallsberg***

Jag har inte påstått att det är LÄTT, men allt går om man bara ger sig f*n på det!
    Det finns allt för många bekväma människor som nästan sitter och väntar på att jobbet ska trilla över dom.
    Påstår nu inte att ALLA är så, men MÅNGA!

Alldeles för lätt att få bidrag hit och dit. Vet en hel del som sitter på fina bidrag istället för att lyfta på röven och gå ut och fixa till sig ett jobb istället.
    Dessa bidrag är lika stora som vad min inkomst var för ett par år sedan. Det tycker jag är för jävligt rent ut sagt. Man ska inte ha det bra av att sitta hemma och inte göra ett skit. Man ska få kämpa för att få in en "bra" inkomst.

Nu drar jag inte in de som verkligen är sjuka och har sådana bidrag, men såna som bidragen kommer i fel händer på.

Känsligt ämne, men jag är den jag är och säger vad jag tycker. MIN ÅSIKT!!

Tack för ordet!

• planerat09

Jag skrev i förra inlägget:

Jag har inte påstått att det är LÄTT, men allt går om man bara ger sig f*n på det!

Nu drar jag inte in de som verkligen är sjuka och har sådana bidrag, men såna som bidragen kommer i fel händer på!!!!!!!!

Påstår nu inte att ALLA är så, men MÅNGA!
    ( dvs lata och sitter på röven)

Så läs gärna ALLT först innan du lägger din kommentar!

• planerat09

Tina- Stämmer bra. Behöver inte redovisa mitt privatliv här men jag har inget att dölja. Så jag väljer att dela med mig av mitt liv och mitt förgångna..

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg att jag jobbade fr 16 års ålder UNDANTAGET DÅ JAG FÖDDE BARN.

Jag började när jag var 16 och jobba. På sidan av skolan.
    När jag träffade Magnus så gick jag fortfarande i skolan. Tog studenten 97. 98 jobbade jag inom lokalvård (inge höjdar jobb, men det gav pengar) i samma veva blev jag gravid. 99 föddes Cajsa. Var då hemma tills det var dags igen då Amanda kom till världen 01. 
    02 började jag igen på samma företag som jag jobbade på innan jag fick Cajsa. 
    Var mitt bästa jobb. Jag och en till städade hela ahlsells. Hade nära hem och bra arbetstider och hyffsat betalt. och skit skoj med massor av människor som man träffade varje dag.
    Efter 2002 då Magnus och jag gick skilda vägar så har det bara rullat på för mig.

2004 fick jag chansen att utbilda mig till USKA. Det jag velat en längre tid. Självklart hoppade jag på och tog den chansen.

Under tiden jag studerade så hade jag alltid jobb på sidan av.

Efter USKA examen så fortsatte jag på Kullängen och det är där jag är i dag.

Så jag kan inte påstå att jag varit utan jobb så länge. När man får barn är man inte arbetslös Det anser inte jag iallfall!

Ja då vet alla som hänger på denna tråd hur mitt liv varit på arbetsfronten. Varsågoda det bjöd jag på!{#lang_emotions_wink}

• planerat09

.. och för att FÖRTYDLIGA IGEN är att ALLA som är ARBETSLÖSA är INTE värdelösa och lata!!! INTE ALLA, MEN det finns en hel del där ute som är det!!!

INTE ALLA!! INTE ALLA!!! INTE ALLA!!!

Om ni som är arbetslösa tar åt er iallafall hmm.. då vet inte jag var ni har ert självförtroende om ni känner er träffade!? Känner ni er lata?! såå... jaa ta åt er av det jag skriver då!

Jag står för det jag skriver och jag menar inte det ni försöker förvränga att ALLA är lata och inte vill jobba. Utan JAG skriver att många är lata och inte anstränger sig.

Om man bara är ute efter jobb som man är utbildad inom. Ja då kan det vara svårt.
    Men man måste ibland utvidga sina vyer och kanske inte får ta det jobb man vill ha.
    Livet är inte en dans på rosor!

TAck för ordet!

• planerat09

Tina- Att du inte satsar inom webdesign då?! Du har ju kunskapen och jag har ju sett din sida. Du kan ju det där. Vad har du att förlora?! Du kan bara vinna!

Våga satsa vettja!

• planerat09

Tja Tja!!

Huuaa.... Här har vi haft maximal otur eller kanske tur!?

Ja som alla vet så håller snön på att smälta bort. Det för med sig både goda och tråkiga saker. Det bra är att våren inte är långt bort och det dåliga är att snön är rätt tung när det blir töväder och ligger på bla taken. Jajjemensan.. Vi hade tur/oturen att all snö som låg på vårt nya hustak åkte kana ner på de glatta tegelpannorna rakt ner på vårt altantak......PANG!!! BRAK!!! SMACK!!
    Jaha men vad bra. Då slipper vi montera ner hela det taket i sommar, då vi ändå hade tänkt att bygga ett nytt soldäck + altan.{#lang_emotions_dreamer}
    Det var riktigt tur att ingen kom till skada. Det var en mäktig smäll och kraft som tom. böjde fint till järnstaketet vi har runt.

Skotta skotta skotta för er som inte vill ha ett mosat tak!{#lang_emotions_wink}
    Passa er också så ni inte kommer under ett sånt "snöfall"!

Nää nu är det sängen som väntar. Har varit en lång dag med både skottning och knåpandes vid symaskinen. Är äntligen klar med klänningen som en kompis lilltjej ska få.
    Bilder på det mosade altantaket finns att skåda i bildgalleriet för er skadeglädjare!{#lang_emotions_tongue_out}

• planerat09

Ja verkligen tur att inte vår lilla kisse var där just då!{#lang_emotions_surprised} Som tur är så vill hon inte ut när det är så mycket snö som det är nu ute.
    Tur att ingen av oss är rökare och skulle ut och ta ett bloss på altanen just då.
    Det hade bara blivit mos av den som stått där. Urs vill inte ens tänka på det!

I dag blir det att försöka såga upp allt virke. Blir en del ved.

• planerat09

.. kanske att ta det lugnt!?{#lang_emotions_wink} *ironisk*

• planerat09

mmm håller med.. Bort med snön NU!

Jaja.. vi får göra det bästa utav det. Snön kommer inte ligga kvar så länge till. Så vi får väl utnyttja alla pulkabackar och skidbackar maximalt nu innan den är borta.

• planerat09

Har lagt ut ett nytt brödrecept för den som är intresserad av att prova något nytt och gott.
    Finns i mitt receptforum och bild i bildgalleriet.

Gammaldags surdegsbröd...mums!

Nää nu väntar nya bakverk och lillan ska sova och vara så snäll..{#lang_emotions_wink}

Ha en bra dag!

Svar på tråden ***Hallsberg***