Tja Tja!!
Tycker det är super kul att Uffes annordar loppis. Det är en mötesplats för många. Även kul när man kan hitta gamla antika föremål som inte finnas att köpa på ica och konsum.
Idag har vi varit ute för att plocka vårt egna påskris. Varje år så är det en "jakt" efter de egna riset här hemma.
Idag åkte vi ut till skogen och som alla vet så är det MYCKET snö överallt.
Så kom vi till en enslig skogsväg där det stod en stor vägskylt "översvämmning". Sambon och jag tänkte samma sak.. Åhh ditåt måste vi åka för att "verkligen" se att det är översvämmning.. haha! Jajjemensan vi som är världens bästa på att hitta på äventyr och letar efter lite action i livet så självklart styrde vi in på den översvämmande vägen. Vi åkte och åkte och åkte och tänkte att jaha.. här var det ju ingen översvämmning men väldigt lerigt och skitigt. När vi sagt ordet översvämning så stog vi mitt i allt.. Gaahh vänd bilen för fan innan vi kör fast ropar jag, och sambon läser samma tankar som jag om att "tänk om" vi skulle köra fast här i all skit och vatten hur fan ska vi förklara för den som får åka och hämta oss!? Det skulle vi få "äta upp" länge ,länge efteråt. eftersom det stod en stor varningstext att det just var översvämmning.
Men men.. Det var inge fara. Vi är hemma och välbehållna, men inget påskris. Vi bytte påskriset mot action istället.
Ja dårar eller livsnjutare!? Det kan disskuteras.. haha Fan så roligt hade vi iallafall!
Artikeln om försäkringskassan stod tydligen inte i NA utan i tidningen etcetra.
Var en gravid kompis som det handlade om.
Hoppas ni får en lika bra lördag som vi har haft och kommer att ha!
Livet blir till det man gör det till!