***Hallsberg***
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Tina- Kul att Cajsa kom iväg till slut på Bowlingkalaset igår. Hon får vara stolt över att hon har en så omtänksam lillasyster som kunde följa henne dit!
Ja nu har hon verkligen blivit firad ett antal gånger. Vi ska fira henne när hon kommer hem, men hon har redan fått sin födelsedagspresent utav oss.
Helt otroligt vad åren rusar på. Känns som om det vore igår som den lilla "parveln" kom, mammas tjej har blivit STOR!
KALLT! KALLT! KALLT! fryser bara vid tanken på att man måste utanför dörren idag
Ja visst har hon en omtänksam lillasyrra. Snällt av henne och Maja att följa. Lite kul bara att igår så gick Cajsa sammanlagt 6 vändor till skolan (mötte kompisar, lekte vid skolan) och gick då 3 av vändorna själv fast det var mörkt.. ingen tanke ens på att bli följd.. kanske är så när man är ute med kompisar och jagar killar
Vi tyckte det var lite roligt bara. Skönt hon fick sjuts hem också av Moas brorsa som tydligen vågade sig ut med bilen. Ungarna hade tydligen fått putta på bilen när dom kört fast en gång.
Idag blir det ännu mer firande!
Kalas för Cajsa med kompisarna på Alléhallen!
Strax dax att pälsa på sig och åka lite ärenden på byn, när affärerna behagar öppna!
Jag tänkte mer på att det var trots allt "hennes" dag, då det var bowlingkalas.
Jag brukar alltid ställa upp lite "extra" då. Eftersom att det är just födelsedagen, och då tycker jag att man får bli lite "bortskämd". Alla andra dagar på året är det som "vanligt". Dessutom hade M lovat att följa henne. 2 minuter senare "bröt" han löftet.
Men men det är bara vad JAG tycker, sen om man lovar något så tycker jag att man ska hålla det man lovar.
Men som sagt.. Det är bara MIN åsikt!
Hoppas kalaset i Allehallen blir lyckat och med mycket plask! 
Årskortet kunde inte bli en bättre födelsedagspresent. Hon är ju mer i vattnet än på torra land!
Det uppskattar hon nog massor.
Badkalas verkar superkul och inte jättedyrt vad jag förstått? Men mina barn behöver nog bli liiite större innan det är dags för det. Även om A kan simma hyffsat så blir det lite väl att hålla ordning på 17 till.
Sen fyller ju alla mina barn på sommaren och då är väl alléhallen stängd för sommaruppehåll?
Waersta- Ni kanske kan anordna poolparty hemma?! Nu vet jag inte hur gamla dina barn är?! men sånt brukar bli uppskattat! 
Här hemma har vi försökt hitta på egna "födelsedagsfester" eftersom jag är av den sorten som tycker det blir mer personligt att göra allt själv. Blir lätt uttråkat med typ lekobus/bowling/badhus kalas. Självklart om barnen verkligen önskar detta så klart att man försöker se till deras önskningar, men hittills har de varit nöjda med våra "egna" kalas som har varit allt från piratfester med spännade skattjakter och sjörövartårtor till filmkväll med pulkaåkning som var förra året. Det blev jätte lyckat.
Barnen tycker det är kul att få vara med att bestämma och forma sin egna dag, till skillnad när man köper ett "färdigt" koncept där man heller inte behöver lyfta ett finger. Lite småtråkigt tycker jag, men det är MIN åsikt!
Jag tycker inte sämre om dom som väljer det "färdiga konceptet". Smaken är olika och vi väljer alla olika!
.. Glömde säga att badkalas i Allehallen kostar 40kr/barn och då måste man bjuda minst 10barn. I priset ingår då om jag förståt det rätt korv med bröd och glass.
Stämmer att Alléhallen kostar 40kr/barn och då ingår, korv med bröd, festis och glass. Plus bad så länge man vill. Hyffsat billigt! Helt perfekt alltså
Vi sa att hon fick bjuda hur många hon ville, vart 15 stycken och bara 2 som inte ska komma. Så bloir nog kul för dom! Magnus ska vara med och räkna ihop alla, beställa maten och fix med det, vara med när hon öppnar paket och titta ett tag när dom badar. Sen ska dom vara själva där nere en stund. Super kul när dom är så pass stora att dom kan bada själva!
Tyckte hon skulle ha lite mer tjej kväll med någon god mat och film/disco osv. men det var Alléhallen som var önskemålet så!
Hon är dessutom först ut i sin klass att ha där så blir lite speciellt!
Vi har haft kalas på Skojlandet, Bowling osv. Tycker det är smidigt med sånna kalas också och man kan fia med önskemål om det är något extra man vill ha! Men Lek - och bus är ju favoriten så dit tänkte jag dra med alla barnen någon dag senare i veckan och röja.. älskar det stället själv också. Älskar att utmana tjejerna.. dom tror dom kan springa och klättra ifrån mig.. men inte då ![]()
Och vad gäller trots så är det ju endel av den varan
Så man vet aldrig riktigt vad som stämmer när dom ena stunden säger en sak och andra en annan! Men det stämmer att Magnus lovade att möta henne när kalaset slutade vid halv åtta eftersom det då är mörkt ute. Det var det inte vid halv fem då hon skulle knata iväg och då kan dom allt gå själv när man är 11 år ![]()