***Hallsberg***
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Nu blir det fredagsmys.
Ha en trevlig kväll allihopa!
/Marie
Tina- det blir Bio debuten! Hon har inte visat nåt större intresse för längre filmer innan. Så då har det inte varit lönt.
Vad tolkade du som hugg, Elin..? Det var absolut inte personligt menat mot någon i tråden om det tolkades så, då ber jag om ursäkt.
Jag står för det jag säger angående bilåka och bilbarnstolar, jag chansar inte med mina barns liv så enkelt är det, jag tror inte heller att du gör det, för jag antar att hon åker i sin gamla stol tills ni hittar en ny. Oavsett vilket är det upp till er. Visst, det kanske låter dratiskt att byta bil/skita i att åka bil men jag tänker fortfarande på vilka konsekvenserna blir, bilstolar kostar pengar men jag lovar att alla som råkat ut för en olycka anser att det är värt varenda krona... Att barnet sitter obekvämt till och från dagis må så vara, de få minuterna det tar så står de nog ut i så fall, det är fortfarande inte värt risken... Och jag föredrar fortfarande, OM jag måste välja, brutna ben framför bruten nacke...
Jag lämnar härmed diskussionen ang bilstolar, känns som jag har klartgjort vad jag tycker i den frågan ![]()
ja mig behöver du inte be om ursäkt
sitta o skriva ner exakt vad som kändes som hugg orkar jag inte haha. det var bara runt hela diskussionen.
Nu ska jag se Blåst på 5:an....o zappa mellan lets dance såklart
Ok, bäst jag uttalar mig i syskonfrågan också lite snabbt innan jag fortsätter till "På Spåret", jag kan ju inte lämna min mening outtalad menar jag
.
Syskon bör hjälpa till i den mån de klarar av och själva vill, inget påtvingat nannyskap bara för att familjen ska gå runt. Jag tror fasiken vi är överens i den frågan...än så länge... ![]()
NU är jag, till skillnad från tidigare idag, på dåligt humör!! PÅ Spåret är inställt... Happ, då blir det väl Let´s Dance då... ![]()
oj oj oj....vad har hänt här under dagen.......
Tycker denna diskussion spåra ur litegrann.....men men
Jag känner så här....
LAGAR är till för att följas ja.....ALLA LAGAR......(folk bryter mot dom också)
REKOMMENDATIONER är rekommendationer men som sagt inte ett måste. Sitter tösen som en påse skit i stolen så kan man vända om man känner för det och om folk dömer mig eller vem fan det nu än gäller så är ju det upp till dom. Jag är ingen sämre människa för det.
Olyckor kan vart fan du än sitter/står/ligger/går händ så det går inte att haka upp sig på det. Inte sätter du en massa skydd på vagnen när du ska ut och gå bara för att det kan ju faktiskt komma en bil och få sladd....jag gör det inte iallafall.
Hela livet handlar om risktagande, du går ut på morgonen men har inte en jävla aning om ifall du kommer hem igen.....vad ska man göra åt det?? Låsa in sig??
Så iallafall....passar inte stolen så vänd eller kanske kolla om det finns nån som passar bättre till henne=) Good luck babe<3<3