***Hallsberg***
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Hejsan!!
I dag har jag lyx lyx. Sambon är ute med en kompis och delar ut reklam för företaget. Då fick Sanna följa med. Ahh jag får lite egentid! Är så tacksam för det.
Men det blir inte så lyxlyx för det. Har en hel del att göra här hemma.
Tvätta och städa. Jiiippiii vad roligt!
Vad händer hos er andra idag då?
Åhh solen börjar titta fram....Jiippii!!
Nu blir det en härlig promenad i solen OCH kylan.
Vad gör ni andra?
Här händer inte mkt inte....försöker ta mig igenom vintersnoret...sätter sig ALLTID på bihålorna=( men nu ska det bli operation så då jävlar=)
Pia...håller med dig...våra små blir stora...Erik fyllar ju snart 2 år också
Nu är stora tjejerna iväg till skolan och jag ska ta tag i dagen! Fixa lite, tvätta och allt det där roliga som måste göras
Sen blir det lite jobbfix och telefonköer gissar jag. Seeeen ska jag iväg och fika med en kompis på God smak.
Igår var vi ute nästa hela dagen, vilket väder!
Hanna: Fick du tag på något tyg?
Här blir det iväg och handla mer material till tvättstugan. Åhh vad roligt när man är själv med en liten! Jaja.. det måste handlas om det ska bli klart någon gång.
Senare blir det läkarbesök. Får vi se hur det går!?
Jag har kört Ingrid till dagis, torkat hundspya i bilen, torkat hundspya på golvet, letat efter försvunnen olydig hund, hittat försvunnen olydig hund på trappen, nu ska jag dricka kaffe och hålla tummarna för att det är färdigspyat nu!
I övrigt så ska jag försöka organisera lite bilder i datorn, flytta till en annan hårddisk och sedan se om jag kan komma igång med lite bilder från min nya kamera...
Tina- Nej, inte hittat något tyg än...
Hanna- kräkig hund? Fick en kräka i sängen i fredags... WiiiHooo, inte...
har varit i skolan, login fungera inte... Blivit erbjuden två ras katter, omplaceringar... den ena en siames den andra en Maine Coon.. vet ni några som letar katt, hojta till..
Varit till måleributiken, köpt färg till Ronjas växasäng. Till banken, å startat Thailand kontot :-P
Varit till Lindex en snabbis-köpte vantar till barnen,trosor till Ronja, en mössa till mig, till ica och nu hemma å fixar med det jag inte kunde på skolan.
Våran lilla/stora Ronja ville inte ha blöja igår.. Så söt. "Baala tooshor."
Storasyster pott tränar henne. Vore trevligt om hon var torr till sommarn, skönt med bara ett blöj barn. Men ingen brådska, allt har sin tid."-hon blir oxå tjugo år en da" som mormor säger :-P, som hennes mamma sa...haha
Måste fixa mej ett giltigt id med.... har tydligt gått ut..
Pia - Hon har kräkt 3 gånger idag, vet ej varför, kanske käkat något äckel... Hmm...hellre på golvet och i bilen än i sängen...Bläsch!! Hoppas att det inte blir fler spyor nu, jag blir ju så orolig att det ska vara allvarligt...
En siames skulle jag vilja ha...men jag har ju redan en katt...
Varför ska de omplaceras...?
Ingrid är, så gott som, blöjfri här hemma, men har fortfarande när vi är ute och på dagis, för det vill hon ha.
Vi har inte pottränat alls, inte heller med grabbarna vad jag kan minnas och de är båda blöjfria nu ![]()
Nelly vart helt blöjfri ett par månader innan hon vart 2 år. Pottränade inget direkt heller utan provade en dag med "att idag är du stor tjej och har trosor" och efter det har det bara hänt ett fåtal olyckor! Och hon var såå mallig och alla dockor och gosedjur skulle minsan ha "bebis blöja"
Plus att hon tok älskar alla söta trosor med roliga motiv på! De sista som gäller nu är de pappa handlat med barbapappagängt på. Tur man tvättar så ofta
Här det massa fix med hemsida och lite pul runt omkring det. Nelly är hos mommo och moffa och blir ordentligt bortskämd
vart en massa ärenden på "byn" också och nu ska det lunchas strax.
Siamesen är foder allergiker, så den äter bara lammkött..och ägaren är vegetarian..så har uppkommit lite problem runt det tydligen...
Har man en kan man ha två :-P
Maine Coonen är en känslig tös. Lite rädd av sig. Men väldigt kelen och fin.
jag tippar på att hon har käkat nåt olämpligt! Bea alltså!