***Hallsberg***
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Den ena av mina två birmamissar var likadan, hon rafsade och rafsade och rafsade, men bara på lådkanten, hon gick aldrig ens i lådan utan satt som en pippi och balanserade med alla fyra tassar på kanten, ville väl inte smutsa ner tassarna. Sötfia!
Någon här som har en hörnsoffa till salu? Eller kanske känner någon som ska sälja sin?
Är en kompis som är på jakt efter en nämligen. Det ska vara en skinn/skai i mörk färg. Svart eller brun. Max 1500kr
Hör gärna av er om ni eller någon ni känner säljer någon!
/Marie
Här är vi sjuka.. jag hade 40 graders feber igår. Mindre skoj! Men så tur är har man världens goaste föräldrar som ska ha Nelly lite. Tråkigt för henne när vi inte orkar göra något med henne, då är det roligare att få baka, gå på bibblan, mata ankorna och leka i snön med mommo och moffa. Sånt är guld värt
Jag kan vara sjuk men hoppas lillan klarar sig. Just nu är hon "bara" snorig.
Hanna: Dom har jag hört väldigt bra om! Collagefoto alltså
Hojta när ni kommer i tidningen eller det kanske du vet redan?
Tina - Vi är också häckiga, eller i allafall de två små, toksnoriga och hostiga... Toppen med föräldrar som kan ställa upp när man känner att orken inte riktigt finns!
Jag hojtar Tina, vi har inte valt bild, vi ska in någon dag och titta på bilderna och välja ut vilka vi ska ha. Får se när det blir!
Morrn Morrn!
Går tydligen någon förkylning nu tror jag. Här är det lillan som är lite små risig. Väst var natten. Har kinkat till och från hela natten. Tydligen däcka jag av utmattning och vakna av att mellantjejen banka på mig och säger: Nu får du ta Sanna! Öhh.. Visste varken upp eller ner och vad som försigick. DÅ är man trött!!!
I dag ska sambon ta hand om henne. Han slutar tidigt.
Har aldrig lämnat bort henne än. (en hel dag) Har varit max 2 timmar då stora tjejerna har varit till doktorn/tandläkaren. Jag har svårt att lämna bort utan anledning. Dvs för att bara få" vara" eller liknande så skulle jag aldrig lämna henne för den orsaken.
Sambon och jag turas om att avlösa varann. så man får lite egen tid.
Hanna: Visst är det så! Är något piggare idag så börjar gå åt rätt håll hoppas jag. Hoppas ni också kryar på er snart! Och tack för peppande mejl, sånna behövs också ibland *stor kram*
Ser fram emot att se er i tidningen, alltid kul!
Tycker det är super viktigt att man tar tid tillsammans utan barn. Går på bio, ut och käkar, shoppar eller bara en slapparkväll/natt hemma och bara är tillsammans. Det gör vi ungefär 1 gång per månad och det behöver man verkligen!
Om man har 1 natt barnfri/månad så är det 12 nätter barnfria nätter per år, det är ju liksom inget egentligen. Egentiden helt själv är också viktigt såklart.
Visst är det fler än vi som tar en barnfri kväll/dag/natt någon gång ibland?? (ja kanske inte när barnet är för litet såklart..)
Ha en fin dag i snöyran!
här lämnas det bort utan anledning. Eller mest för att mamma och pappa ringer och frågar om de får ta barnen. Och de tycker vi ska få tid för oss själva.
De gillar att vara delaktiga! Och ääääälskar ungarna!
vilket snöstorm! idag kom vi knappt ut genom dörren... hualigen.
Idag får flickorna spruta nr 2. Ingen hit att förklara att man måste ta den två gånger..
Just nu är vi ju aldrig helt barnfria, Magnus och jag, Gustav är för liten och jag ammar ju fortfarande så det är lite svårt. Ingrid är däremot "utlånad" då och då, till mina föräldrar och till min moster som nästan slåss om att få ha henne. Oftast är det inte för att vi ska göra något som hon är hos dem utan för att de vill ha henne och för att hon tycker att det är kul att vara där. Hon älskar att sova hos mormor och morfar!
Vilket jäkla snöande det är! Nog för att jag gillar vinter och snö men det börjar onekligen kännas som att det räcker med snö nu! Lite bökigt med alla kläder som ska på, skotta fram bilar, släpa vagn över snödrivor...
I går kväll gick vi långpromenad med Bob och barnvagn, bra motion vill jag lova...
Det jag tänkte tjejer
Så är det här med, Nelly tycker det är super spännande att sova hos mommo och moffa ibland så då passar vi på att unna oss en skön kväll/natt/förmiddag. Inga fel alls!
Det är ju skillnad som när man ammar, Hanna, då går det ju inte. Iallafall inte lika smidigt. Så första året, då jag ammande, hade vi ju aldrig henne borta på en natt eller på dan heller.
Vilket väder ja! Tycker det räcker gott och väl med snö nu. Det som får gärna ligga ett tag till så barnen får leka snö så länge det bara går. Blir dessutom skönare när våren börjar komma! 
Vi brukar också lämna bort Neo ibland utan anledning för att få lite tid tillsammans. Tycker man behöver det och Neo älskar att vara hos mormor och morfar. Dom gillar att ha honom också så ibland är det dom som erbjuder sig att ta honom nån natt
Nu blir det ju dock ingen egentid när vi har Tim och lär väl inte bli förrens tidigast till sommaren heller eftersom jag ammar...
Usch denna förbannade snö! Hatar vintern i vanliga fall och inte blir det bättre när det är sånt här väder. Fick iallafall ett rejält träningspass med snöskyffeln imorse. Fast det kan behövas med mina extrakilon efter graviditeten ![]()