***Hallsberg***
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
nej som föregående skrev, tror inte det är farligt. Menade mest att jag inte behöver den när sanden är så bra!
oki.. Tack för era svar!
Jag byter ALL kattsand ofta istället för att lägga på lite då och då.
Men min katt ska alltid "inviga" lådan varje gång någon är i badrummet. Så det blir lukt direkt och jag kan inte med kattdoft, så det blir automatiskt att jag tömmer lådan och duschar ur den och fyller på nytt. MEN... jag kör oftast billig kattsand eftersom jag är som jag är med att byta i lådan.
kanske ska testa kristallsand igen?!
RonjaMimmi: Är det bara kattutställning eller är det mer som djurmässa? Du kanske annar har koll på när djurmässan är på conventum? Var där förra året med brorsan och hans familj och Nelly älskade det. Mysigt med alla djur och sen fanns det ju lite små lotterier, fika osv.
Gud vad snö det kommit! Blir helt klart att pälsa på sig och dra ut på en promenad strax!
det är just det som e det fiffiga med everclean, ingen lukt. Kapslar in kiss å bajs i högar. Men givetvis så måste man ju rensa lådan varje dag. Byter hela lådan gör jag när jag köper sand.
HATAR icke klumpande sand...då luktar det ju ammoniak å typ häst i hela badrummet efter en liten stund. Uääk. Kan inte heller med kattkiss/bajs lukt... men är kattmänniska
Tina- det är nog bara katter denna gång..
nu har jag varit till dagis, inte plogat.. intressant.
Sen tog jag hundarna på en repa i eko.... MYCKET snö. Jawa syndes inte..hähä.
Ja det är klart man tömmer lådan varje dag på bajs, sen byter jag nog all sand minst en gång i veckan. Just badrummet vill jag ha näst intill kliniskt rent.. men svårt när man har katt och barn som har svårt att städa efter sig.
Just nu kan man inte tro att jag gillar rent och fräscht, med tanke på att vi håller på med renoveringen av tvättstugan som gör att hela huset är inpyrt i slipdamm. Städar varje dag, men känns rätt lönlöst eftersom det slipas och grejas varje dag där nere i källaren. Spelar ingen roll hur mycket man plastar och försöker stänga ute dammet.
Men men sånt får man ta. Ingen har dött av lite smuts i hörnen. 
I går sydde jag gardiner och kuddfodral. Lillan fick en mössa som jag sydde av tyget som blev över från byxorna jag håller på med till henne. Så söt såå!
Om nu snön ligger kvar till sportlovet så kommer det att anordnas uteaktiviteter igen. Återkommer om dag och tid när det närmar sig till sportlovet.
Fick jätte mycket uppskattning och respons efter förra "utedagen" som jag annordnade. Sånt tycker jag är jätte kul. Kom ju ca 35 personer så det blev riktigt lyckat!
Denna gång blir det antingen pulka eller skidor i spåret. Vi får se..Sitter och klurar på det.
Någon som vet om Fredrikssons har "glitterfärg" typ guldglitter?
Vet att panduro har, men lite svårt att gå till Marieberg i detta snöoväder och rätt jobbigt också för den delen!
Försöker slutföra bokstäverna som vi påbörjat. Vi tillverkar bokstäver i trä som sedan målas.
Ska visa vad jag menar lite senare i mitt bildgalleri.
Den som är intresserad så tar jag emot beställningar.
Som jag sagt förr.. Här händer det saker hela tiden!
Både sambon och jag är mångsysslare och kommer på nya ideer hela tiden.
Nu ska jag återgå till gardintillverkningen..
Måste passa på nu när lillan sover.
Ha en bra dag i snöyran!
jo, men inte inte alla gör rent efter sina djur...mena jag . Å så undrar de varför de börjar gå utanför lådan... MMMMmHm, skulle du vilja gå på en toa som inte spolats på en vecka brukar mitt svar vara :-P
Jo, badrum och kök är prio för min del med... men tror att jag är arbetsskadad som städtant... haha. Men som du säger..MINDRE lätt med katt å småbarn.. så länge det inte är hygieniskt äckligt så är jag nöjd..
Hellre lite skit i hörnen, än ett rent helvete :-P
ÅÅÅ haaaata slipdamm.
Min käääääre sambo kom på fiffiga ideén en gång när vi skulle slipa vårat köksbord...att göra det i köket,
OJ! sa han när han var färdig och jag kom hem. Vi måste nog dammsuga lite... VA! Dammsuga? Mjo tjena, tvätta gardiner,skura luckor, damma,damma, damma å dammsuga.. det kröp fram i ett par veckor efter... då var han inte såååå poppis... *fniss*
Jooo jag har nog sett guldglitter där!!
Jag var där härom dan. Kolla lite inspiration till vardagsrumsfixet vi ska börja med i sommar. Letar en fond som ska passa vårat "tema oriental"
Är det typ väggord du gör?
Nu har man tagit sig både ut på lång promenad med boben och vart en sväng på öppna förskolan. Dåligt plogat på sina håll!
Vi skulle åkt in på Hindersmässan men vill helt inte ut på vägarna idag så hoppar nog det. Typsitk!
Marie: Kolla på Libe (Nya Libe) dom kan säkert ha en massa hobby grejs. Smidigt om något fattas när det ligger i byn.
Nu blir det lätt lunch här och lite fix. Sen till frissan och fixa barren!
Ja just den affären finns oxå.. Glömmer lätt bort de affärerna som ligger lite avsides.
Tack för tipset Tina!
Pia- Vi gör bokstäver. Du kan gå in på mitt galleri så förstår du vad jag menar.
Så skönt när man har hobbyrum att hållas i. Då gör det inget om det blir lite färg och kladd lite här och var och det finns tillgång till alla härliga verktyg man kan "leka och skapa" med. 
Om jag hade obegränsat med pengar så skulle jag säga upp mig från jobbet och helt klart satsa allt på den roliga hobbyn. Sy och snickra finns det något roligare!?
Ja jag gillar nog det mesta. Är en som blir glad och nöjd för små saker.
Huvudsaken jag har mina nära och kära och att man har god hälsa. Det går inte att köpas för pengarna.
Här kan vi inte gå ut eftersom de är för mycket snö. Tänkte gå till Netto, men det får vänta. Ingen ide att ens försöka med vagnen.
Pumpa förresten vagnshjulen igår.. Woow vilken skillnad!
Nee nu blir det lunch...fisk med hemmagjort potatis/morotsmos och sallad.. MUMS!!
Japp ibland finns affärerna nära fast man inte tänker på det. Vet iofs inte alls vilket utbud dom har där nu för tiden. Har köpt julpysselsaker där tidigare och sinit lera när jag hölls med sånt. Men helt klart värt att kolla där.
Någon som vet föresten vart man kan köpa spets till bra pris? Har en kompis som syr mycket i shabby chic stil som använder mycket sånt. Fick frågan igår då vi var där och tänkte fall någon har koll på det kanske?
Dax att göra lite nytt. Ut och skotta lite IGEN.. och sen få fram bilen så vi kan ta oss till frisören. Längre än så blir det väl inte idag
får satsa på Hindersmässan imorgon eller lörd och hoppa väglaget är något bättre.
Planerat09 – Nu är du ju sån att du vill byta allt men med Everclean behöver du inte det. Det luktar ingenting. Det klumpar jättebra och några av dom har till och med parfym i så det luktar faktiskt gott när man byter. Jag har EC och jag byter endast om jag har blandat med annan sand, har jag rent EC så byter jag faktiskt int på flera månader, trots 5 katter. Jag fyller bara på.
Kristaller klumpar inte utan det suger in urinen men det luktar absolut ingenting om det. Avföringen får man ta bort direkt (mina krafsar inte över så bra heller).
Minlie – Djurmässan ska dom ha tagit bort. Det brukar vara på Örebromässan men dom tycker det är för svårt att frakta stora djur till Conventum eftersom det ligger inne i stan. Det brukar vara min kattklubbs klubbmästerskap i samband med djurmässan men det var det inte i höstas, då var katterna ensamma så jag tror att dom har lagt ner det. Det är vad jag har hört i alla fall. Nu är det inte olika sorters djur men det är mycket katter och jag tror att det brukar finnas lotterier. Café finns det iallafall.