***Hallsberg***
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Morrn Morrn!!
Idag är man trött. Vill gärna gå och sova ännu mer, men sitter och inväntar hantverkaren som kommer vilken sekund som helst. *gäsp*
Igår var jag nog lika trött som idag om inte tröttare. Gjorde då något som jag aldrig någonsin gjort förr.
Katten var precis överallt och sprang hack i häl på mig hela morgonen. Hmm tänkte vad f*n är det med katten som är så orolig. Jag visste att hon fått mat och vatten, så det kunde inte varit det. Gick med katten till matskålen och vatten.......
Öhhh... var är vattenskålen?! Jag var 100 på att jag gett henne nytt vatten på morgonen, men var f*n är vattenskålen???
Tittar mig omkring. Behöver inte se så långt för att hitta den. Ja jag hade ställt den uppe på blompedistalen!!!!! Funderade genast om jag börjat bli dement!?
Fattar inte hur jag kunnat göra detta misstag? Klart katten börjar bli orolig över sin matte!

Men det var inte slut där av konstigheterna. Lite senare när jag ätit frukost och dukat av, så efter några timmar när jag ska öppna kylskåpet för att förbereda lunchen så.....öhh varför ligger brödet i kylen?! Gahhhh inte nu igen!!!
Då visste jag att det var nog bäst att ta en lugn dag efter alla märkliga saker man lyckats få till på en och samma dag.
Idag vet jag iallafall vad jag INTE ska göra!
Var sak på sin plats lyder ju ordspråket- Bäst att hålla mig till den regeln hedan efter!
Vilket blåsväder... inte kul alls att ta sig ut nu. Blåser ju halvt storm ute. Tycker snön kan få ligga den som är nu, onödigt med mer
Vi som skulle ut i eftermiddag var det tänkt, får väl se vad man får hitta på istället!
Idag har vi varit på 2,5 års koll! Mammas och pappas tjej börjar bli stora damen
Allt såg jätte bra ut! En lång och smal liten tjej har vi
Ha´t bra i snöyran!
Glöm inte att Hindersmässan börjar idag! 
ja tusan vikket väder...
Marie--- låter som vilken småbarnsmamma som helst tycker jag :-P
Idag har jag lyckats skrivit ut massa skolarbete. Sorterat ut massa papper, å in där det ska vara. Samt slänga en J-LA massa skit... Sorterat ut lite ur köket.
Nöjd med vad jag åstakommit...
hoho- igår beställde jag första bebbeplaggen
kunde inte hålla mej!! hihi!
Pia: myyyyyysigt med bebbe kläder
blir inge avis alls
vad köpte du?
Haft en trevlig eftermiddag hos grannarna med mycket lek och bus. Nu blir det strax nattning av lillan och sen kvällsmat.
Hindersmässan är given varje år! Blir nog på fredag. Idag kändes det mindre skoj i blåsten. Fler som ska dit?
Har nyss kommit hem. Vi skulle ta vår dagliga kvällspromenad, men kom inte så långt. Fick vända efter typ 100 m. Det gick inte att gå med barnvagnen i snödrivorna. Tog bilen och motionera den istället! 
Var iväg till djuraffären och köpte "lukta gott" till kattlådan. Superbra uppfinning tycker jag. 
Ne ingen hindersmässa idag. Hoppas det blir någon utav de andra dagarna. Är ju så mycket runt omkring hela tiden här. Vi brukar alltid gå på den. Har blivit som en tradition.
I går var vi till 6 månaders kontrollen med Sanna. Hon gick igenom besiktningen, men måste på kontroller med vikten. Jag var livrädd att jag övergött henne, men tvärtom. Hon går tyvärr inte upp som hon ska, men å andra sidan är det bara kolla hennes söta pappa som är pinnsmal.
Annars följer hon regelboken.
kör ingen lukta gott i lådorna här, endast ever clean.. kattsandernas rolls royce! Men vissa av dom kommer med doft iofs.
Köpte från ellos, ett startset i vit med svarta stjärnor- i det var det bodies,byxor,snutte å tossor, två pyjamaser i grått, å 3 vita bodiesar. Så funkar till vikken sort som helst. ..vilket iofs alla färger gör..men ändå.
måste nog ringa bm, för jag är trött hela tiden. Förmodligen i behov av järn...har ätit det de andra graviditeterna med.. så inte förvånad.
Pia- Är det inge bra med "luktagott" pulvret?
Jag är inget proffs på det ämnet med katter, men fick tipset av en kompis. Då var jag tvungen att testa det.
Men om det är skadligt eller liknande så vill jag givetvis inte ha det.
"Lukta gott" till lådorna är inte farligt. Jag har dock aldrig använt det, jag håller med Pia, Everclean är kattsandernas Rolls Royce, helt underbar sand.
Vi använder dock ibland lite billigare sand när ekonomin tryter eftersom vi har 5 innekatter men det blir alltid att vi går tillbaka till Everclean för även om det är dyrt så det är otroligt drygt.
Man behöver aldrig tömma allt och rengöra lådan, man behöver bara fylla på vid behov. Det finns med doft, utan doft m.m....
Vi använder också kristaller som fungerar utomordentligt bra och är egentligen ännu drygare och billigare men det är inte alla katter som vill använda det. Det kostar ca 59-79 kr för en påse beroende på märke (finns på djuraffär men även i de flest matvaruaffärerna) En påse ska hålla i en månad till en katt. Vi har 5 katter, 4 lådor, 2 lådor med kristaller och 2 påsar i varje låda (de andra två har sand) och vi har inte bytt kristaller på jäääääätteläääääänge. Kan vara värt att prova, absolut ingen lukt av det!
För mig och syster blir det hindersmässan på fredag. Vi ska först äta lunch med pappa på Cedars, sen åker vi in. Funderar på att köpa ett par vantar ovh kanske en mössa till maken, han har klagat i flera månader på att han inte har några, ändå vill han inte följa med in dit.
På lördag blir det kattutställning i Örebro, på Conventum Arena och jag ska dit och ställa ut tre av mina katter
Utställningen pågår både lördag och söndag men jag är bara där på lördag och det kostar 50 kr för vuxna för båda dagarna, barn <16 år-gratis.
Kom gärna och titta, det blir en del dö-tid när man sitter där på sin campingstol mellan kl 8-19. Det är öppet för besökare mellan kl 9-17 och det är över 1000 katter anmälda, lite drygt 500 på lördagen och strax under 500 på söndagen.

Blev en del stavfel såg jag nu, kanske dags att gå och lägga sig snart..?