***Hallsberg***
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Mig gör det inte ett dugg att hon vill klippa sitt hår. Inom vissa gränser såklart. Lite toppning när håret är torrt och slitet efter belkningar känns som ett måste och om hon dessutom vill det själv när hon är snart 11 år, så är det såklart hon ska.
Låter trevligt!!
Ska helt klart ta oss dit på söndagen.
Idag ska vi ta oss in på Hindersmässan, är super bra väder idag ju så bäst att passa på. Sen ska jag lyxa till det med Hand & fot kur spa och klippning. Sen blir det en skön kväll med lite god middag som vi ska laga tillsammans. Nelly sover hos mommo och moffa. Sånna dagar behöver man! Bara ro om varandra!
MissV: Tror jag såg dig och barnen vid apoteket nyss
Såg iallafall Neo! Vad stor han blitt!
Trevlig helg!
Inte för att jag tror att håret kan slitas och bli torrt på en vecka! Men det är min åsikt. Klart att hon ska få bestämma själv (inom vettiga gränser). Tycker själv inte att det är vettiga gränser när hon var och klippte sig sist hon var hemma här för en vecka sedan. Hon blev även då "ompysslad och stylad" och var super nöjd när hon kom hem från Mimmi. Man behöver inte gå till en hårsalong där det står "frisör" för att få håret "stylat och ompysslat".
Mimmi kan ju klippa barnen och även vuxna. Bara att fråga Magnus. Han var väl den som hon klippte mest i ett antal år då ingen annan fick peta i hans hår.
Så det där med att håret blivit slitet på en vecka sedan sist hon klippte sig köper jag inte!
Lätt att "leka och exprimentera" med andras barn än sina egna!
Cajsa är snart 11 år och just därför är det viktigt att man kan säga NEJ också!
Pia: Dom reglerna är nästan precis så som jag skulle skrivit
Eget rum har lillan inte än men vi är också noga med att städa undan tex ett pussel innan man börjar med att måla eller läsa.
Läggningen var precis lika. Playhouse disney till från ungefär 18.30 till 19 när det slutar, sen borsta tänderna, kissa sen sängen. Nelly somnar alltid i sin säng. Tar allt från 10min till 30min kanske
Nelly är iofs inte uppe längre på helgerna, än.
Godis är tex för mig en självklarighet att äta på lördagen. Sen om det är marken/kalas/jul eller något annat speciellt så är det klart att lite godis är okej.
TUR vi åkte in på Hindersmässan igår! -20grader idag är mindre kul att strosa runt där.
Vart lite nougat och brända mandlar och sen inhandlade jag en mössa.
Nu ska vi strax åka ner till mina föräldrar och bli bjudna på lunch! Inga fel alls 
Idag har det blivit lite fix på hemma fronten, dammsuga,skura golv och snygga till badrummen. Samt tvätta ett par maskiner.
Ikväll ska jag och en kompis iväg och äta på effesos, sen vidare på bio. Efter så åker vi till våra gubbar och barn som är hos dom i Kumla. Och sover över.
Deras fyra ungar och våra två brukar bli paaaarty
Imorrn så har vi lite fika för Ronja igen!
Istid igen då.
Har två tokförkylda barn, den ena rövades dock bort av mormor och morfar. Vi ska också dit en sväng i kväll och käka men fick lova att inte stanna länge och att absolut inte ta med Ingrid hem...
Haha, tror de har längtat lite efter lilla loppan...
I går var vi och tog "HejBabybilder" och lite annat. Skoj, men de tre stora var inte på "fotohumör" ska bli kul att se om de ler på något kort... Inte så noga, men hoppas att något blir bra iallafall. Gustav däremot var på strålande så det vart en hel del bilder på honom.
Fotografen var helt otrolig, hon borde ha träningsvärk i dag med tanke på hur hon for runt och verkligen jobbade med barnen (och oss vuxna
), men hon är väl van!
Ikväll är det Robinsonfinal som gäller, då ska jag käka Toblerone och chips! Herregud, kan tro jag är gravid, brukar aldrig vara sugen på chips och speciellt inte grillchips men nu är jag visst det...
Nu ska jag pula med lite bilder, eftersom jag bara har haft lånad dator sedan jag köpte kameran så har jag inte lagt in några bilder från kameran, det innebär att jag har ca 1400 bilder att gå igenom nu när datorn är åter på plats...
Tina: Ja det var nog jag på apoteket, var där igår förmiddag iallafall
Vi var in på hindersmässan i torsdags. Köpte bara godis, ett måste på marken
Idag var jag till Uffes Lada en sväng på loppisen, köpte mig ett par superfina ballerinaskor så nu hoppas jag det blir vår snart, men den verkar långt borta i denna köld
Annars händer det inte mycket här. Går hemma med min skrikiga lilla son...
Nu vankas det kvällsmat. Lasagnette ![]()
Morrn på er!!
I dag fick man frukost på sängen av barnen. Det är inte fy skam det inte! 
Barnen fick "tälta" i natt. Ja under köksbordet förstås! Det var uppskattat. Jag överraska dom igår innan det var läggdax. Medan övriga familjen satt och hade lördagsmys i soffan så passade jag på att förbereda inför deras "tältnatt". När de fick reda på vad de skulle göra så blev det...Jaaaaaaaaaaa!!!!!! Jag tycker det är skit skoj att överraska barnen med sånt som de tycker är skoj. Tur man har barnasinnet kvar! 
Igår var vi först till Uffes loppis, men fanns inge intressant. Jo för barnen. Finns ju alltid serietidningar som ska köpas varje gång man är där.
Sen blev det en sväng till Marieberg. Köpte min guldfärg som jag skulle ha och sedan blev det avslut med storhandling på coop. Det är lätt att handla mat för 3000kr på si så där 30 minuter eller vad det tog.
I dag får vi se vad som händer. Blir iallafall en promenad ute i solen och kylan.
Barnen leker och jag borde ta tag i städningen innan morgondagen. Då slutförandet av kakeluppsättningen ska utföras i tvättstugan. Känns så skönt att det snart är klart.
Nää här blir inge städning gjord.
Vad händer hos er andra?
är hemma efter en alldeles utmärkt gårdag och förmiddag.
Filmen Avatar var i världsklass. Verkligen! Innan fick magen smaka på en Black & White....inga fel!!
Idag får vi fika besök, eftersläntare som kommer å grattar Ronja, mmm marängsviss!
ikväll blir det å slappa lite!!