***Hallsberg***
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Åhhh Avatar är så bra! Riktgt snyggt gjort
Pia, vart käkade ni?
Hanna: Vilken fotograf var ni till? Kul att se er i tidningen snart då
MissV: Ja men då var det nog er jag såg då
Har varit ute på förmiddagen, kallt men soligt och fint. En toppen förmiddag helt enkelt. Sen när lillan sovit middag ska vi in till brorsan i Örebro. Blir nog en sväng i pulkabacken och sen fika och lek!
Huuaa vad kallt!
Då har man städat. Känns skönt. Blir tyvärr mer städa av när allt med tvättstugan är klar. Men det tar jag då.
Barnen leker och är rastlösa omvartannat. Det ska badas och åka skridskor och gå på childrens och till skojlandet etc....Svårt att göra "vanliga saker" någon gång.
Nu äntligen har de kommit till ro ute i snön och leker för fullt.
Vi ska ut allihopa senare när lilla juvelen vaknat.
Åh jag har sovit som en gudinna inatt! Gick och la mig vid 21.30, M kom upp med G någon gång för att han ville äta, sedan gick de ner och kollade på TV medan jag sov vidare. Matade Gustav några ggr på morgonkvisten och gick sedan upp vid 10-tiden, utvilad och käkade låång frukost i TV-soffan.
Tina - Vi var på Collage Foto i Örebro, www.collagefoto.se
Hanna- lyx!!!
Tina- vi åt på Hellas.
Nu har vi haft besök, barnen är så trötta efter gårdagen och massa lek och bus här hemma med kompisarna. De har fått mat i magen, Robban badar dom, sen blir det sängen för dom små liven. Tidigt i morrn!
Jag ska fixa ihop lite god mat till oss två som får bli en film måltid i soffan, slappa!!
och ja fy tusan va kallt. Jag hade tänkt å gå en riktig långis med hundarna, men lilla hunden fryser för mkt när det är så här kallt!
Jaha då har man bytt kattsanden mot "kristallerna"!
Får vi se hur länge det går innan jag måste byta!?
Det ser ju riktigt "fräscht" ut med de vita och blå "kristallerna".
Ni som använder kristaller. Ska man "röra runt" något i det när katten kissat?
Står inget om det på påsen. När jag har vanlig kattsand så rör jag runt varje gång pga att motverka otrevlig lukt.
Planerat09 - Ja, det kan vara bra att röra runt så att alla kristaller har chans att suga upp. Det kan se ofräscht ut eftersom kristallerna blir gula men jag svär att det inte luktar någon urin. Man kan byta kristallerna när 3/4 är gula. Om man har en låda med huva så syns det inte heller om man tycker det ser ofräscht ut. Avföringen får man ta bort men man gör inget speciellt med urinen, förutom att eventuellt röra runt ibland.
RonjaMimmi- Vad bra OCH skönt att du sa att det blir gult när katten kissat i kristallerna. Trodde det var katten som gått och blivit sjuk.. haha!!
Planerat09 - Du kan slappna av, katten är inte sjuk 
Om du tycker att det ser äckligt ut så kan du ha en låda med huva, då syns det inte. Är katten villig att gå på kristallerna? Inte alla katter som vill det.
RonjaMimmi- Jo då hon går så snällt på lådan så. Hon gick först och spana in de nya "gruset" och nosade, sen invigde hon den.
Min katt kraffsar inte i gruset efteråt, utan på lådkanten. Fattar inte varför, men så gör min katt.
haha min äldsta hankatt krafsar på allt utom sanden..å länge står han å rakar å rakar.. knäppgök. Tur att jag har ett par rengöringsmästare som är där å räfsar över så fort han inte lyckas med det..