***Hallsberg***
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Längtar jättemycket nu tills på lördag
Beror på vad man menar med bra pris för spets?
Annars har väl tom nannas garn spets?
Calletex har och det flesta tygaffärer.
RonjaMimmi- Börjar bli ännu mer övertygad om att Everclean är bra och verkligen fungerar. Ska köpa det nästa gång.
haha vi envisa Everclean entusiaster :-P
Idag tog jag barna efter dagis en sväng till min mormor. De gillar sin gammelmormor!! Fika lite.
Sen när vi skulle gå hem så hade det mörknat.
Ronja- Mamma, mörkt! Tänd.
Mamman- nja det går inte att tända ute...
Ronja- söööönner?
Mamman- skrattar gott... hihi.
planerat09 - Tycker absolut att du ska prova det
Det samlas aldrig något i botten som gör att man måste rengöra lådan eftersom EC klumpar så bra. Annan sand som man kan tycka har okej klumpningsförmåga gör att det ofta ändå blir en ansamling i botten så att man får ta bort en hel kaka som sitter fast.
Det finns med lavendeldoft. Jag kör den med grön etikett, den tycker jag doftar mer än lavendel. Det finns i massa varianter
Kristaller kan också vara värt att prova men det är som sagt inte alla katter som gillar att gå på det, några av mina vill inte gå på det men då har jag två lådor med sand medan den äldre herren nästan alltid går på kristallerna.
Om din katt/er inte krafsar över avföringen så bra så kommer det nog lukta ändå men det gör det av vilken sand du än har, krafsar dom så luktar det inte mycket av varken EC eller kristaller
Pia - Vi är inte dom enda EC fantasterna, finns ett kattforum där jag brukar skriva en del och i stort sett alla rekommenderar EC till dom som kommer nya och undrar vilken sand som är bäst. Så den är helt enkelt bäst 
RonjaMimmi: Okej, kanske borde ta oss på kattutställningen då istället!
Nelly älskar ju alla djur så skulle säkert bli uppskattat. Tack för tipset!
Pia: Ja vad säger man... dom är ju för goooooa
sött sagt! Är ju så kul när dom börjar bubbla en massa. Våran lilla dam pratar, väldigt mycket. Min sambo är imponerad hur lik sin mamma hon verkligen är. Vi pratar han trött kan jag lova
*fniss*
Idag har vi varit hos frissan och klippt oss. Eller ja Nelly och Cajsa. Nöjda tjejer vill jag lova (den ena mest fär den coooooola färgen man får i luggen hihi) Kul kul, sånt värmer. Och herregud, snacka om att tonåren börjar smyga sig på.. ojoj. Man kan undra hur det kommer bli här om några år
Hann knappt innaför dörren innan det vart fotografering och posering på rummet med nya håret!
Nu blir det hemmagjord pizza och sallad som sambon snott ihop. Mumma!
minlie - Det är inte så dyrt heller, 50 kr och då får man komma in båda dagarna. Det är som sagt öppet mellan kl 9-17
Om ni åker dit på lördagen så har jag tre huskatter i en stor bur. "Skynket" (som buren är klädd med) är vitt med mörkgröna rutor i botten och lite grönt på taket med "diamanter" fastsydda. Det kommer ligga en röd filt i den. Det är Findus, Prinz och Bianca som ska vara med, det kommer stå på buren. Får ni hålla utkik efter
Findus är brunmönstrad och korthårig, Prinz och Bianca är svart/silvermönstrade och långhåriga.
Öhhhhh....Jag har nog barnen som klipper sig oftast i Hela Hallsberg!!!
Tina- Cajsa klippte sig ju när hon var hemma sist eller om det var 2 veckor sedan, men det var inte många dagar sedan om jag säger så.
och Cajsa som pratar om att hon vill ha långt hår igen! Då får hon skaffa peruk i så fall.
Jaja.. hon är stor nog att hon kan prata för sig och det är hennes hår.
Ja det har allt kommit in i någon trots period. Det är nu man verkligen måste ha ett extra öga på dom och verkligen vägleda dom in på rätt väg. Huuaa..ja idag kommer de ju hem igen så det är bara att ta nya tag.
Mellan tjejen är så omtänksam och verkligen bryr sig om alla. Det första hon gör när hon kommer hem är att leta upp Sanna och kramar och pussar påp henne. Så gulliga såå! Stora tjejen kommer innanför dörren och det första hon säger: Hej ska vi åka och storhandla i kväll? haha... slår aldrig fel.
Nåja... Nu ska här storbakas. Det ska bli bullar och kakor och bröd. Måste ju ha sånt hemma nu när barnen kommer hem. Det ska ju fikas hela tiden.
Var nära att gå upp vid 3 i natt. Jag var hur pigg som helst, men la ner huvudet igen på kudden för risken hade väl varit att sambon undrat om allt stod rätt till. 
RonjaMimmi: Absolut, lutar att åka dit en sväng på söndagen. Låter kul
Ska försöka få med bror med familj också som bor i Örebro. Är det lite uppvisningar också? Eller är det bara dommare som går run toch bedömmer?
Marie: Vet att dom vart klippta för inte så länge sen, säg det till Cajsa. Jag skulle beställa tid åt bara Nelly men hon skulle absolut med!
Hon tycker om att gå till frisören och bli ompysslad och stylad!
Och innan hon vart klippt nu sist så är dom ju inte klippta sen vi var iväg sist hos frisören och det är ett tag sen!
Senaste är ju att hon tror hon ska ha löshår.. alltså sånt extensions. Oj vad hon tjatade igår och imorse
Någon som har roliga planer för helgen?
Tina-
..som jag sa tidigare så är det vi vuxna som måste sätta gränser och visa var "skåpet ska stå". Annars är risken stor att barnen tar över och gör precis som de vill med ALLT!
ordspråket: Små barn små problem stora barn stora problem!
Barn behöver regler och normer att gå efter. Vi vuxna vet vad som är rätt och fel men det vet inte barn. Därför behöver dom hjälp av vuxna.
Jaja.. alla gör på sitt sätt. Lättare också med "dina och mina barn"!
Ni andra...
När vi ändå är inne på detta ämne med barn och uppfostran. Hur gör ni andra med era barn? Får de göra som de vill?
Städa rummet? - Gör barnet det? Måste barnet hålla ordning?
Gå och lägga sig?- Får de lägga sig när den vill?
Borsta tänderna?- Gör du eller barnet det? Ser du till att barnet borstar tänderna?
Sminka sig?- Får hon göra det när hon vill?
Äta mat?- Måste de äta upp? Måste de ta grönsaker och allt annat som bjuds. Räcker det med att ta tex en liten potatis sen är det bra?
Fika?- Får barnet fika när den vill och även om de knappt ätit mat?
Godis? Får barnet äta godis mitt i veckan och när den vill ha?
Läxor?- Ser du till att läxorna görs? Måste barnet göra sina läxor?
etc
etc....
Det jag undrar är har du och din familj regler som ska följas? Hur gör ni för att fostra era barn? Detta med uppfostran tycker jag är ett MYCKET INTRESSANT ämne!
Minlie - Domarna sitter vid egna bord dit katterna tas, det brukar vara längs med väggarna och alla kattburar är i mitten av hallen. Det finns stolar framför varje domarbord så man kan sitta och lyssna på vad domaren säger. Sist av allt brukar det vara ett långbord eller scen där Best In Show katterna tas ut. Jag tror att det är efter stängningsdags för besökare men jag tror inte någon märker om ni stannar kvar om ni vill titta på det.