• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • MariaOMarkus
    anja1661 skrev 2010-05-23 11:08:37 följande:
    imorgon är det vår tur att gå på rul!!! fast vi har ju redan tjuvkikat på ärtan en gång i v10 och en gång i v18....men det ska bli sååå himla mysigt att få se h*n igen! och förhoppningsvis får vi veta könet oxå
    Lycka till =)
    Malou - Mi amor - Mi vida - BF 10-10-10
  • misa85
    imorgon är det vår tur att gå på rul!!! fast vi har ju redan tjuvkikat på ärtan en gång i v10 och en gång i v18....men det ska bli sååå himla mysigt att få se h*n igen! och förhoppningsvis får vi veta könet oxå
    Spännande. Lycka till =)
  • Tifan
    Spännande =)
  • Tifan

Hoppas att alla mår någorlunda bra här. Trots lite krämpor här o där ;) Inte helt krämp fri jag heller tyvärr... har varit inlagd på sjukhuset för att jag har haft sååå ont i magen o efter att ha legat där i 3 dagar och massor av undersökningar o smärtlindrings så har de nu kommit fram till att det är krfti växtvärk jag har drabbats av... de säger att det ska släppa när jag kommer framåt vecka 24-25 så jag hoppas att det går fort dit...

Längtar till den 9/6 då det är dags för 3D ultrajud o få veta vad som bor där inne =D

• LurvensFrö
    Åh vad spännande Lycka till!!
    CarroW86 skrev 2010-05-22 06:11:52 följande:
    Från att ha kännt sparkar nästan varje dag så har jag sen i onsdags knappt känt några, är i vecka 20+3. Jag har läst mig till att detta är normalt och att man ska vara mer uppmärksam på om man inte känner rörelser när man kommer in i v26. Är det någon mer som först känt rörelser och sen inte? Jag kan känna att det är någon i magen om jag sitter framåtböjd länge men det är allt. Även fast jag läst att detta är normalt så kan man inte låta bli att bli orolig..
    Jag hade också några dagar med mindre rörelse. Efter rul rörde det sig massor men sen helt plötsligt så vart det inte mycket. Men nu är det massor igen sen en vecka tillbaka och jag känner sparkarna utanpå
    Längtar ♥BF~101001♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
  • misa85
    Tifan skrev 2010-05-23 12:51:42 följande:
    Hoppas att alla mår någorlunda bra här. Trots lite krämpor här o där ;) Inte helt krämp fri jag heller tyvärr... har varit inlagd på sjukhuset för att jag har haft sååå ont i magen o efter att ha legat där i 3 dagar och massor av undersökningar o smärtlindrings så har de nu kommit fram till att det är krfti växtvärk jag har drabbats av... de säger att det ska släppa när jag kommer framåt vecka 24-25 så jag hoppas att det går fort dit... Längtar till den 9/6 då det är dags för 3D ultrajud o få veta vad som bor där inne =D
    Oj, lät inte kul :/ Hoppas du mår bättre snart!
  • Lyxig

Jag hoppar också in här, lite sent kanske men men :)

CarroW86:

För mig är det också så..  Men först kände jag inget till att helt plötsligt känna hur mkt som helst och nu knappt inget igen.... Men det kan bli så bara eller?
    Var inne på RUL förra veckan och allt såg bra ut i alla fall och det är ju huvudsaken :)

Har ni kollat kön eller blir det en överaskning?

• Mabaja

Tjejer, att ni inte känner nåt kan ju ha å göra med hur bebisen ligger.. Sparkar den in mot våra ryggar så känner man ju inte... Kan ju vara sså enkelt! =)

• LJ87

hej tjejer!!

måste fråga er en sak... ja har börjat få som mensliknande smärta i nedre buken på höger sida... de börjar när jag rör mig och slutar efter att ha vilat en stund på vänster sida, alltså legat på sidan osm inte gör ont... e ungefär som kramper... tror det är ligamenten som töjer sig men man e ju ltie orolig!
    detta har kommit av o till sedan i fredags, i lördags kände ja ingenting... men igår kände ja de på eftermiddagen o kvällen o idag har de börjat nu på förmiddagen...

har ni känt något liknande???

• Tifan
    LJ87 skrev 2010-05-24 10:43:23 följande:
    hej tjejer!! måste fråga er en sak... ja har börjat få som mensliknande smärta i nedre buken på höger sida... de börjar när jag rör mig och slutar efter att ha vilat en stund på vänster sida, alltså legat på sidan osm inte gör ont... e ungefär som kramper... tror det är ligamenten som töjer sig men man e ju ltie orolig! detta har kommit av o till sedan i fredags, i lördags kände ja ingenting... men igår kände ja de på eftermiddagen o kvällen o idag har de börjat nu på förmiddagen... har ni känt något liknande???
    jag har precis samma sak som du o det låter precis som "växtvärk" en del får mer o andra mindre... Jag har varit inlagd pga att jaghar haft så ont.. men det jag skulle trösta mig med var att det skulle bli bätter vid vecka 24-25 ungefär. Så hoppas att det släpper för dej med!