• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • anja1661

nu har vi varit på rul!! trots att jag väntar mitt tredje barn så slutar jag aldrig att förundras! tänk att man kan gå in och se så pass bra!
    alla kroppsdelar och organ satt där de ska och h*n sparkade på som en tok!!

och precis som jag hade på känn så har jag moderkakan i framvägg....jag har lixom känt lite dova sparkar...(svårt att förklara)

jag trodde det var en pojke men vi väntar en flicka! hon ska heta Julie (Juli).
    mysigt med en till lite tjej här hemma...*ler*

• MariaOMarkus

Anja va kul med rul och skönt att alt såg bra ut =) har oxå moderkakan framvägg men känner rätt bra ändå..bebisen är vild lite då och då =)

Grattis till flickan i magen :)

Malou - Mi amor - Mi vida - BF 10-10-10
  • Ella1986
    LJ87 skrev 2010-05-24 10:43:23 följande:
    hej tjejer!! måste fråga er en sak... ja har börjat få som mensliknande smärta i nedre buken på höger sida... de börjar när jag rör mig och slutar efter att ha vilat en stund på vänster sida, alltså legat på sidan osm inte gör ont... e ungefär som kramper... tror det är ligamenten som töjer sig men man e ju ltie orolig! detta har kommit av o till sedan i fredags, i lördags kände ja ingenting... men igår kände ja de på eftermiddagen o kvällen o idag har de börjat nu på förmiddagen... har ni känt något liknande???
    Jag känner också som molvärk i nedre delen av buken. Det känns som en variant på den smärta man hade i början av graviditeten. Antar att det är magen som växer, men man kan ju bli lite orolig.
    Är det fler än jag som blir illamående om kvällarna? Jag har en tes om att barnet rör på sig då och skapar den där åksjukekänslan. 

Hur känns det när era bebisar rör på sig nu? För mig tycker jag att det känns som kittlingar som är svåra att lokalisera - mer som plötsliga ryckningae. Tycker också som att det känns som att urinblåsan rycker till ibland - alltså väldigt långt ner. Någon som känner igen sig i det?
  • Lindsey
    anja1661 skrev 2010-05-24 16:05:10 följande:
    nu har vi varit på rul!! trots att jag väntar mitt tredje barn så slutar jag aldrig att förundras! tänk att man kan gå in och se så pass bra! alla kroppsdelar och organ satt där de ska och h*n sparkade på som en tok!! och precis som jag hade på känn så har jag moderkakan i framvägg....jag har lixom känt lite dova sparkar...(svårt att förklara) jag trodde det var en pojke men vi väntar en flicka! hon ska heta Julie (Juli). mysigt med en till lite tjej här hemma...*ler*
    Grattis :) Väntar flicka här med!
  • LurvensFrö
    anja1661 skrev 2010-05-24 16:05:10 följande:
    nu har vi varit på rul!! trots att jag väntar mitt tredje barn så slutar jag aldrig att förundras! tänk att man kan gå in och se så pass bra!alla kroppsdelar och organ satt där de ska och h*n sparkade på som en tok!! och precis som jag hade på känn så har jag moderkakan i framvägg....jag har lixom känt lite dova sparkar...(svårt att förklara)jag trodde det var en pojke men vi väntar en flicka! hon ska heta Julie (Juli).mysigt med en till lite tjej här hemma...*ler*
    Grattis till flickan!!
    Längtar ♥BF~101001♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
  • Mabaja

Ni som har ont i nedre delen av magen...

Kan det inte vara sammandragningar då? De ska ju börja ungefär nu för att förbereda livmodern på arbetet som kommer i höst, dvs förlossningen...

• 2små2stora
    Mamma till W skrev 2010-05-24 17:07:07 följande:
    Ni som har ont i nedre delen av magen... Kan det inte vara sammandragningar då? De ska ju börja ungefär nu för att förbereda livmodern på arbetet som kommer i höst, dvs förlossningen...
    Sammandragningar som kommer nu ska inte göra ont.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Mabaja
    2små2stora skrev 2010-05-24 17:11:23 följande:
    Sammandragningar som kommer nu ska inte göra ont.
    nej det vet jag med... men tänkte bara att det kanske kan vara...
  • 2små2stora
    Mamma till W skrev 2010-05-24 17:17:43 följande:
    nej det vet jag med... men tänkte bara att det kanske kan vara...
    Jag har haft sammandragningar i några veckor nu och de gör inte bara ont nere i magen, däremot så kan jag få väldigt ont av foglossningen och inte bara i fogarna utan även längre in. Det är mycket ligament som tänjs ut nu också.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~