• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Lurven83
    LetUsDoNumberTwo skrev 2010-02-09 11:06:05 följande:
    Jag har molvärk till och från under hela dygnet. Ibland kan det kännas rätt så mycket och ibland är det bara svagt molande. Men jag tar det som ett bra tecken då det kan vara ett tecken på att livmodern växer. Men visst kan det kännas läskigt.
    ja verkligen, ibland har man nästa blivit rädd av hur mycket det kan kännas i magen, som om mensen skulle komma när som, men det har lugnat sig lite för mig nu. Känner lite då och då bara.
    Längtar ♥BF~101001♥16 dagar kvar till vul♥
  • drömmaromsmått

Tog tjuren vid hornen och ringde till mvc nyss och fick tid nästa vecka på onsdag eftersom jag känner mig lite orolig och vi har genomgått alla dessa behandlingar för att ens komma hit.
    Så jag blir inskriven i skiftet mellan v.5 och v.6

• MariaOMarkus
    LetUsDoNumberTwo skrev 2010-02-09 11:06:05 följande:
    Jag har molvärk till och från under hela dygnet. Ibland kan det kännas rätt så mycket och ibland är det bara svagt molande. Men jag tar det som ett bra tecken då det kan vara ett tecken på att livmodern växer. Men visst kan det kännas läskigt.
    håller med..hade nog varit mer orolig om jag inget kände alls
    Malou - Mi amor - Mi vida
  • Zappa1

Har nått fram till v5+6. Jag försöker att ta en dag i sänder.Vilket är så svårt när man har längtat så länge. Jag känner innåt och har molvärk, ryggont och ibland känns det nästan som kramp i slidan. Jag nojjar och är superlycklig om vartannat. Jag knaprar apotekets kvinno-vitaminer.

• Strumpan08

Hihi, avslöjade graviditeten för maken idag. Klädde på dottern sin Storasyster-tröja och satte henne vid matbordet, det tog någon minut innan han fäste sin uppmärksamhet vid vad hon hade på sig och sen undrade han försiktigt "Försöker du säga mig något..?" Haha. :-P Han blev jätteglad sen och tyckte att det var väl jättebra.

Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • CarroW86

Jag har som jag tidigare nämnt knappt några symptom alls, är i vecka 5+5 och har inte den där molvärken ni talar om, är detta onormalt? Reser jag mig snabbt, nyser hostar osv kan jag känna att det drar från livmodern.. Brösten har växt och ömmar till och från men inget som stör.. Har däremot börjat få en invasion av finnar i ansiktet.. Har aldrig finnar annars, men nu har det dykt upp flera stycken, speciellt på hakan och det är sådana som inte går att klämma, är det någon som känner igen detta??

• anja1661
    Lurven83 skrev 2010-02-09 11:15:48 följande:
    Jag började med kvinna vitamintabletter i början av november eftersom vi då bestämde att vi skulle göra vårt första försök i december. Så har käkat det sen dess. Läser man mycket så får man reda på det. Varför det är bättre att börja käka innan man blir gravid är för att det tar ett tag för kroppen att liksom få upp en tillräcklig halt i kroppen. Dem jag valt är vitaminer som heter kvinna, där är mer folsyra i än mitt val kvinna, dem har jag också hemme eftersom jag inte hitta mer av kvinna på apoteket. Så äter dem jag har först och sen mittval kvinna. Viktigt att ta 2 tabletter med dem bara för att få 100% av dagsbehovet av folsyra.
    tänk på att man får i sig massor av dessa i den vanliga kosten oxå...jag tar än så länge "bara" en tablett om dagen tills jag varit hos bm....min syrra blev rådd av just sin bm att bara ta en per dag just pga att man redan får i sig vitaminer o mineraler i vardagen.
  • Miamorebambino

Hej går bra att jag hoppar in här?
     Är i v 5 enligt FM kalender. Ska på Vul den 3 mars där kommer jag få veta mer. Ser att det är många som upplever den dära hugg känslan.Så ont det kan göra.
    Fy va nojig man känner sig. Först så letar man efter grav symptomer,sen när man väl får den stora feta pluset så blir man nojig,speciellt om det är första graviditet.Man känner sig aldrig avslappnad.Kan inte tiden gå lite fortare.

Ps: Blev gravid igenom IVF och längtar efter till VUL då jag får se om det är en eller 2 pluttar{#lang_emotions_smile}

• misa85

Jag har antaligen fått lunginflammation, jag har aldrig haft det. Kan man äta antibiotika när man är gravid? Kul att det tar "nån" månad innan man är frisk.. jag kommer bli en soffpotatis som inte kan träna....

• evve02

nädå! så länge du tränat innan så hittar kroppen tillbaka fort när du väl blir frisk! men tråkigt att vara sjuk + känna av gravidtröttheten! hoppas du mår ok! 

Svar på tråden BF Oktober