BF Oktober
Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)
Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)
Tog tjuren vid hornen och ringde till mvc nyss och fick tid nästa vecka på onsdag eftersom jag känner mig lite orolig och vi har genomgått alla dessa behandlingar för att ens komma hit.
Så jag blir inskriven i skiftet mellan v.5 och v.6
Har nått fram till v5+6. Jag försöker att ta en dag i sänder.Vilket är så svårt när man har längtat så länge. Jag känner innåt och har molvärk, ryggont och ibland känns det nästan som kramp i slidan. Jag nojjar och är superlycklig om vartannat. Jag knaprar apotekets kvinno-vitaminer.
Hihi, avslöjade graviditeten för maken idag. Klädde på dottern sin Storasyster-tröja och satte henne vid matbordet, det tog någon minut innan han fäste sin uppmärksamhet vid vad hon hade på sig och sen undrade han försiktigt "Försöker du säga mig något..?" Haha. :-P Han blev jätteglad sen och tyckte att det var väl jättebra.
Jag har som jag tidigare nämnt knappt några symptom alls, är i vecka 5+5 och har inte den där molvärken ni talar om, är detta onormalt? Reser jag mig snabbt, nyser hostar osv kan jag känna att det drar från livmodern.. Brösten har växt och ömmar till och från men inget som stör.. Har däremot börjat få en invasion av finnar i ansiktet.. Har aldrig finnar annars, men nu har det dykt upp flera stycken, speciellt på hakan och det är sådana som inte går att klämma, är det någon som känner igen detta??
Hej går bra att jag hoppar in här?
Är i v 5 enligt FM kalender. Ska på Vul den 3 mars där kommer jag få veta mer. Ser att det är många som upplever den dära hugg känslan.Så ont det kan göra.
Fy va nojig man känner sig. Först så letar man efter grav symptomer,sen när man väl får den stora feta pluset så blir man nojig,speciellt om det är första graviditet.Man känner sig aldrig avslappnad.Kan inte tiden gå lite fortare.
Ps: Blev gravid igenom IVF och längtar efter till VUL då jag får se om det är en eller 2 pluttar
Jag har antaligen fått lunginflammation, jag har aldrig haft det. Kan man äta antibiotika när man är gravid? Kul att det tar "nån" månad innan man är frisk.. jag kommer bli en soffpotatis som inte kan träna....
nädå! så länge du tränat innan så hittar kroppen tillbaka fort när du väl blir frisk! men tråkigt att vara sjuk + känna av gravidtröttheten! hoppas du mår ok!