• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • MariaOMarkus

evve - va kul och se =)

Sessan =) jaa annars får du veta mer på rutin ultraljudet runt vecka 18-19 =)

Malou - Mi amor - Mi vida
  • Sessan1985
    MariaOMarkus skrev 2010-02-08 20:17:49 följande:
    evve - va kul och se =) Sessan =) jaa annars får du veta mer på rutin ultraljudet runt vecka 18-19 =)
    det känns som en hel evighet tills dess, hoppas att det går fort =)
  • TessJH

Är i v 5 + 0.
    Känner småillamående mest när jag äter.
    Jätteöm på brösvårtorna. Molande värk som kommer och går under dagen. Svullen. Fisig. Nu vill jag att magen ska komma! =)

• misa85

Jag går in i vecka 7 imorgon =) Jag fick kallelse till cellprov idag, nån som vet hur det går till? Kan man göra vul i samband med det?

• Strumpan08
    misa85 skrev 2010-02-08 20:21:47 följande:
    Jag går in i vecka 7 imorgon =) Jag fick kallelse till cellprov idag, nån som vet hur det går till? Kan man göra vul i samband med det?
    jag gjorde cellprov min förra graviditet, då var det min bm på mvc som tog provet, det är typ en liten tops som ska skrapa vid livmodermynningen. Jag började blöda när jag gjorde det, och blev rätt skärrad, men det är tydligen rätt så vanligt eftersom man är mycket mer lättblödande när man är gravid. Men något vul kan man nog inte göra i samband med det, för vul och ul görs i alla fall här på sjukhuset.
    Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • Strumpan08

Jag är nyfiken, har ni alla berättat för era män/sambos/pojkvänner att ni är gravida? Jag plussade igår och är i v. 4+5, är sååå sugen på att berätta men vill suga på karamellen lite. Har beställt en tröja till min dotter med texten storasyster som borde komma i dagarna som jag tänkte avslöja nyheten med.

Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • evve02

jag berättade direkt! blev såååå glad så kunde inte hålla mig =)

• Idaar

Jag har ont i ryggslutet och på morgonen försöker jag äta men det är nästan så att det inte går. Mår sååå illa när jag äter! Jätte svårt att svälja maten för det känns som att den ska komma upp igen. Tog 45 minuter att äta en liten macka imorse!

Jag är i v. 5+6

• Sessan1985

Ja jag har berättat för min pojkvän, det gjorde jag med en gång när det visade positivt på testet. Det hade känts konstigt för mig att hålla inne det för honom, man är ju ändå två om det och jag tycker att han har lika stor rätt att veta om det än mig. Men alla gör ju som de vill såklart men för min del hade det känts fel att inte berätta. 

• MariaOMarkus
    Strumpan08 skrev 2010-02-08 20:46:48 följande:
    Jag är nyfiken, har ni alla berättat för era män/sambos/pojkvänner att ni är gravida? Jag plussade igår och är i v. 4+5, är sååå sugen på att berätta men vill suga på karamellen lite. Har beställt en tröja till min dotter med texten storasyster som borde komma i dagarna som jag tänkte avslöja nyheten med.
    ååh vilken rolig grej du får berätta hans reaktion sen. *nyfiken*

Jag visade sambon grav testet direkt då de va så tydligt att det växer en liten i magen. de 2a  strecket kom innan kontrollstrecket, jag trodde ju jag såg i syne men han blev glad
    familj osv ska vi berätta efter vi sätt liten på ul=)
    Malou - Mi amor - Mi vida
Svar på tråden BF Oktober