• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Miss Obsessive
    Jag (vi) ska ha första mötet med BM 15/3 {#lang_emotions_smile} Enligt FL så har jag precis gått in i v 6 (V5+6), vet inte hur exakt det är, men stämmer nog på ett ungefär.. Önskar att veckorna ville gå snabbare! De värsta bröstspänningarna har gett sig, men är fortfarande öm i brösten, framförallt vårtorna är känsliga. Andra symtom är att jag kissar lite oftare, har fått en del acneutslag, börjat få lätt halsbränna och illamående, humörsvängningar och är fortfarande galet trött. Idag sov jag till halv nio (ledig) och var tvungen att lägga mig vid ett igen för jag var så himla trött. Har haft lite konstiga drömmar sista tiden också.. 
    Tog första gravtestet 29/1 (mensen var några dagar sen och är/var alltid i tid) och andra 1/2. Hade tänkt vänta med att berätta för sambon tills vi firar 5 år den 11/2, men så fort jag hade gjort andra testet och det klart och tydligt visade att jag var gravid så kunde jag inte hålla mig utan berättade med en gång! Tänkte vi skulle avslöja för familj och vänner i påsk.. 
  • belazikalen

hej tänkte hoppa in här i tråden om det är ok? plussade i går är 4+2 vilket borde stämma rätt bra...har jätte ont i bröstvårtorna som blivit typ dubbelt så stora på bara nån dag :S mår även väldigt illa på morgonen...har 2 flickor sen innan födda 04 och 05{#lang_emotions_smile}

• Längtandes01
    Sessan1985 skrev 2010-02-08 19:29:22 följande:
    En liten fråga till alla i denna tråden: Jag undrar om någon av er har börjat äta folsyretabletter ännu? Jag var nämligen på apoteket idag och frågade där om lite råd om vad man ska köpa och tjejen på apoteket rekommenderade några tabletter som innehöll både folsyra, järn m.m. Tabletterna heter MaxMedica Kvinna, är det någon som känner till dessa? Jag googlade dem men kunde inte hitta något om dem. Vet inte om jag vågar börja äta dem om de inte är ok, fast man borde väl kunna lita på apotekets personal? Hon sa att hon själv har ätit dessa tabletter när hon varit gravid. Men man blir ändå lite löjlig när man inte känner till produkten man stoppar i sig =) 
    Kvinna Vitamineral har jag fått rådet att äta. En läkare jag var hos efter ett missfall sa att det är jättebra om man börjar med dom redan innan man blir gravid, så det kan nog inte vara för tidigt för dig att börja äta dem. Kram
  • Miss Obsessive
    Sessan1985 skrev 2010-02-08 19:29:22 följande:
    En liten fråga till alla i denna tråden: Jag undrar om någon av er har börjat äta folsyretabletter ännu? Jag var nämligen på apoteket idag och frågade där om lite råd om vad man ska köpa och tjejen på apoteket rekommenderade några tabletter som innehöll både folsyra, järn m.m. Tabletterna heter MaxMedica Kvinna, är det någon som känner till dessa? Jag googlade dem men kunde inte hitta något om dem. Vet inte om jag vågar börja äta dem om de inte är ok, fast man borde väl kunna lita på apotekets personal? Hon sa att hon själv har ätit dessa tabletter när hon varit gravid. Men man blir ändå lite löjlig när man inte känner till produkten man stoppar i sig =) 
    Köpte en (lila) förpackning TillVal Folsyra på apoteket samma dag jag hade gjort mitt andra gravtest (3 dagar efter första testet). Har även köpt en flaska blutsaft för järnets skull. Har också läst att man helst ska börja med folsyratabletter redan när man försöker bli gravid, men hur många vet det egentligen? Jag har vetat länge att folsyra är viktigt att äta för fostrets utveckling, men inte att man helst skulle inta det innan man blev gravid. 
  • misa85
    Längtandes01 skrev 2010-02-08 23:47:38 följande:
    Kvinna Vitamineral har jag fått rådet att äta. En läkare jag var hos efter ett missfall sa att det är jättebra om man börjar med dom redan innan man blir gravid, så det kan nog inte vara för tidigt för dig att börja äta dem. Kram
    Det är absolut inte för tidigt för folsyra, egentligen skall man börja 3 månader innan man blir gravid för att de skall ha full effekt. Dock är det aldrig försent att börja! =)
  • drömmaromsmått

Hur mycket känns det runt livmodern hos er andra?
    Jag får små vågor då det värker till ordentligt, och jag nojjar ju inte mindre över det eftersom det har tagit oss sån här lång tid att ens få till en graviditet.

Är livrädd för att få mf nu när vi äntligen har lyckats.

• misa85
    drömmaromsmått skrev 2010-02-09 09:04:46 följande:
    Hur mycket känns det runt livmodern hos er andra? Jag får små vågor då det värker till ordentligt, och jag nojjar ju inte mindre över det eftersom det har tagit oss sån här lång tid att ens få till en graviditet. Är livrädd för att få mf nu när vi äntligen har lyckats.
    Jag har små stickningar lite då och då, typ som mensvärk. Dock kommer det mest när jag tränar eller gör nåt fysiskt.
  • MariaOMarkus

Jag får oxå rejäla mensvärks attacker ibland...känns riktigt obehagligt i mellan åt

Malou - Mi amor - Mi vida
  • LetUsDoNumberTwo

Jag har molvärk till och från under hela dygnet. Ibland kan det kännas rätt så mycket och ibland är det bara svagt molande. Men jag tar det som ett bra tecken då det kan vara ett tecken på att livmodern växer. Men visst kan det kännas läskigt.

• Lurven83

Jag började med kvinna vitamintabletter i början av november eftersom vi då bestämde att vi skulle göra vårt första försök i december. Så har käkat det sen dess. Läser man mycket så får man reda på det. Varför det är bättre att börja käka innan man blir gravid är för att det tar ett tag för kroppen att liksom få upp en tillräcklig halt i kroppen.

Dem jag valt är vitaminer som heter kvinna, där är mer folsyra i än mitt val kvinna, dem har jag också hemme eftersom jag inte hitta mer av kvinna på apoteket. Så äter dem jag har först och sen mittval kvinna. Viktigt att ta 2 tabletter med dem bara för att få 100% av dagsbehovet av folsyra.

Längtar ♥BF~101001♥16 dagar kvar till vul♥
Svar på tråden BF Oktober