BF Oktober
Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)
Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)
Enligt FL så har jag precis gått in i v 6 (V5+6), vet inte hur exakt det är, men stämmer nog på ett ungefär.. Önskar att veckorna ville gå snabbare! De värsta bröstspänningarna har gett sig, men är fortfarande öm i brösten, framförallt vårtorna är känsliga. Andra symtom är att jag kissar lite oftare, har fått en del acneutslag, börjat få lätt halsbränna och illamående, humörsvängningar och är fortfarande galet trött. Idag sov jag till halv nio (ledig) och var tvungen att lägga mig vid ett igen för jag var så himla trött. Har haft lite konstiga drömmar sista tiden också.. hej tänkte hoppa in här i tråden om det är ok? plussade i går är 4+2 vilket borde stämma rätt bra...har jätte ont i bröstvårtorna som blivit typ dubbelt så stora på bara nån dag :S mår även väldigt illa på morgonen...har 2 flickor sen innan födda 04 och 05
Hur mycket känns det runt livmodern hos er andra?
Jag får små vågor då det värker till ordentligt, och jag nojjar ju inte mindre över det eftersom det har tagit oss sån här lång tid att ens få till en graviditet.
Är livrädd för att få mf nu när vi äntligen har lyckats.
Jag får oxå rejäla mensvärks attacker ibland...känns riktigt obehagligt i mellan åt
Jag har molvärk till och från under hela dygnet. Ibland kan det kännas rätt så mycket och ibland är det bara svagt molande. Men jag tar det som ett bra tecken då det kan vara ett tecken på att livmodern växer. Men visst kan det kännas läskigt.
Jag började med kvinna vitamintabletter i början av november eftersom vi då bestämde att vi skulle göra vårt första försök i december. Så har käkat det sen dess. Läser man mycket så får man reda på det. Varför det är bättre att börja käka innan man blir gravid är för att det tar ett tag för kroppen att liksom få upp en tillräcklig halt i kroppen.
Dem jag valt är vitaminer som heter kvinna, där är mer folsyra i än mitt val kvinna, dem har jag också hemme eftersom jag inte hitta mer av kvinna på apoteket. Så äter dem jag har först och sen mittval kvinna. Viktigt att ta 2 tabletter med dem bara för att få 100% av dagsbehovet av folsyra.