• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Hemi21
    Pumsig skrev 2010-03-08 18:32:53 följande:
    nu har vi fått se det lilla fröet i magen :) blev så verkligt nu när man fick se den lill* :) så nu väntar vi på nupp den 6 april ska bli spännande:) hur e det med er andra???
    Åh vad kul. Vilken vecka är du i?
    jag får vänta några veckor innan jag får mitt nupp. Men ska på inskrivning på torsdag, det är ju alltid ett steg framåt. Men annars vet man ju ingenting än. Man oroar sig för allt. Att det inte ska finnas något där inne eller att det är dött.
  • Pumsig

jag blev tillbaka flyttad en vecka så är i vecka 9+3 :D jag var livrädd när jag låg där att det inte skulle finnas något eller att det skulle avstannat men så fick jag se en lite skrutt å ett pickande hjärta så alla negativa tankar försvann:)

• Hemi21
    Pumsig skrev 2010-03-08 19:12:15 följande:
    jag blev tillbaka flyttad en vecka så är i vecka 9+3 :D jag var livrädd när jag låg där att det inte skulle finnas något eller att det skulle avstannat men så fick jag se en lite skrutt å ett pickande hjärta så alla negativa tankar försvann:)
    Åh vad kul! Vill oxå! hehe.. Jag är helt omöjlig sitter på jobbet och har tråkigt tittar på tradera, kan inte låta bli, ahr lagt bud på baby grejer.. hehe.
  • anja1661

mitt illamående har gått från att komma varje kväll till att det kommer lite när som...suck!
    men jag börjar känna mig som människa igen! jag är inte alls lika bedövande trött...även om orken tar slut snabbare än vanligt.

på onsdag ska jag på inskrivning och nästa vecka blir det vul! ska bli så kul o se ärtan...men jag e ju såklart nervös över resultatet!! men när jag har fått se hjärtat picka så kommer jag bara njuta av att vara gravid...*ler*

har fått mage redan. jag e överviktig men nu syns det faktiskt! jag är i v9 nu. men det är mitt tredje barn så det spelar väl in oxå...

• Tejj

Hur funkar det för er...?
    Här hos mig så är det nupp/kub minst en vecka FÖRE man kan göra ett tidigt UL... är det nån som har tvärtom??? Ska på nupp/kub 24 mars o UL 1 april... längtar såååå =)

Har annars väldigt svullen mage jag med.... går in i v. 10 på tors, första barnet... men putar ändå..... gått upp 2 kg....
    Annars är det bröstondan o tröttheten som grav.tecken... glad att jag sluppit alla andra sådana =)

Ska berätta för mina kollegor imorrn... så håll tummarna att det går bra =)

• 2små2stora

Kubb/nupp tror jag inte ens görs här. Jag ska på inskrivning den 18/3. Jag ser ut som om jag är i 5 månaden trots att det bara är v10

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Meria

Blev erbjuden ett möte om kubb, men tackade nej. Är 26 så man ingår väl inte i den vanliga åldern där man erbjuds kubb, men nu ska de erbjuda alla. Virrigt det blir men det är som det är. Jag kan inte hålla en tanke mer än några minuter åt gången. För att inte prata om hur virriga mina drömmar blivit, är det bara jag?

Började praktiken tillbaka idag efter sportlov och hua... Illamåendet kommer lättare när man rör sig hela dagarna, fick knappt ner lunchen och hålla lektioner var ju spännande. Praktik fram till 16:e april, så illamåendet går väl över först när praktiken är slut... med min tur

♥ Loke -06 & Isak -08 & Hoppsan bf 19/10 ♥
  • Taryn

Fy for detta illamaende, man ska inte ropa hej, hade nagra dagar for nan vecka sen som de var borta o da borjade man gladjas for tidigt. Sen kom det tillbaka for bovelen och nu ar man som kraksjuk som aldrig forr! Slagde  mig en riktgit stor mork chockladkaka med notter, skulle aldrig handa om inte var gravid men det hjalpte lite iaf. Kanske vart o testa for er, mork chocklad alltsa.

Sen har svarmor borjat bli ritkigt jobbig med att envisas om att det ar en tjej som ska heta Christiana. Jag blir riktigt irriterad, hon haller pa och kallar magen Christiana hela tiden sa att det ska fastna for oss. Hon sager aven till andra slaktingar att om det ar en tjej sa ska hon heta sa. Inte en chans, aldrig. Sa nej till henne men hon latsades som hon inte horde. Sen gar hon och smilar och sager, Christina aar det finaste namnet, jag skulle dopa en tjej till det iaf.. Ser pa facebook att hon kommentarar hos andra folk om Christiana som kommer i Oktober.
    Sen skickar folk meddelanden till mig dar de referar till magen som "Christiana".
    Ta inte illa upp om ditt namn ar det, grejen ar att hon tror att hon bestammer!

Kanske helt oskyldigt o gulligt men mina hormoner stormar men jag blir forbannad och kanner mig trampad pa.

• Tifan

Här hos mig så är det samma som för Tejj

Sitter här på nu och jobbar min första natt på 2 veckor efter att jag har varit sjukskriven. Jag jobbar inom vården, så jag står inne hos en patient och ska bytta i sängen och då blev jag svimmfärdig och var tvungen att dyka ut i korridoren och sitta som en hög på golvet...

Annars så är jag jätte trött och mår illa som f*n och så har jag jätte ömma bröst.. Nu hoppas jag bara att veckorna går fort så att man kan komma till de något säkrare veckorna =) Ska på inskrivning den 23/3 så dit längtar jag faktiskt lite.

Hur många har ni berättat för?

• drömmaromsmått

Någon som blivit sjukskriven för illamående?
    Är det lätt eller svårt??
    Efter dagens omgång på toan känner jag att jag verkligen inte klarar av att jobba, må vara världens bästa jobb men det är så psykiskt påfrestade då och då samt att det inte fungerar om jag ska ligga på toan och kräkas hela  tiden.
    Funderar på att ringa in och prata med läkare, vet bara inte om jag ska ringa till mvc eller vanliga vc.

Svar på tråden BF Oktober