• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Agamemnon

Movieprincess: Grattis till bra första testdag! Säger som till Schumi, håll ut! Det blir bättre!

Vi hade en knölnatt, naturligtvis. Mitt under röstningen i Melodifestivalen vaknade hon och var jätteorolig. Då fick hon lite Alvedon och efter två timmar med spring (hon ville sova i vår säng, sen ville hon se på TV, sen ville hon sova igen,..) ville hon plötsligt ha välling igen och efter den somnade hon. Och jag. Nu verkar hon lite piggare och har ätit lite smörgås iaf.
  • LitenBlomma

Eftersom vi pratar om slutet av maj så funderade vi på om vi skulle åka allihopa och gå på Gröna Lund. Vad säger ni om det? Maj brukar ju nuförtiden vara den bästa sommarmånaden.

Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • LitenBlomma

Vi var i Kalmar igår och shoppade. Lämnade de stora barnen hos min syster och hade bara med oss Ida. Ändå tog det ett par timmar att köpa det vi tänkte. Först köpte vi en portabel dvd med dubbelskärmar till bilen. De vi har nu är inbyggda i nackstöden men bilstolarna står ju vänt åt andra hållet än så länge. Ludde fick en skärm till sitt playstation och J ska koppla in det nu i veckan.
    Sen köpte vi Braun Multiquick (stavmixer) med andra funktioner som hackare och visp. Ska bli bättre på att göra egen barnmat, gjorde det till Ludde men sen slängde jag den innan Meja kom.

Sen köpte jag varsin pyjamas till tjejerna inne på Polarn och sist åkte vi hem till syrran och åt middag. Mamma och minsta systern kom oxå förbi. Tittade på M-festivalen hemma, åt nachos och godis.

• Leos och Vincents mamma

Är bakis idag, men efter nästan en liter cola så börjar det bli lite bättre
    Men hade sjukt kul igår iaf.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • LitenBlomma
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-07 10:24:28 följande:
    Är bakis idag, men efter nästan en liter cola så börjar det bli lite bättre Men hade sjukt kul igår iaf.
    Hahaha du är härmed utnämnd till trådens PartyPrinsessa! {#lang_emotions_cheers}
  • Leos och Vincents mamma
    LitenBlomma skrev 2010-02-07 10:58:15 följande:
    Hahaha du är härmed utnämnd till trådens PartyPrinsessa!
    Haha tack så mycket Är mitt smeknamn faktist bland mina vänner
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Bobbenn

Hej Tjejer! Hoppas allt är bra med er och era små

Sidfot
  • Agamemnon
    Bobbenn skrev 2010-02-07 19:00:37 följande:
    Hej Tjejer! Hoppas allt är bra med er och era små
    Tjingeling! Här går det upp och ner men det vet du ju.
    LoVm: Skönt att höra att du mår som du förtjänar!
    LitenBlomma: Låter som om ni hade en kul dag med mycket shopping!
    Jag sitter här med en Fisa som är pigg och kry men inte vill sova. Min man försökte men det bidde fingertutt. Snart dags för nästa försök.
  • SchumiFerrari

Idag mår jag bättre..Igår gick oxå ok.
    Här är det trist väder... Har Noa hemma... Sovit dåligt inatt och är för trött för att gå¨ut dit idag...

Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • Agamemnon

Schumi: Skönt att det ser lite ljusare ut iaf!

Jag har haft en pissnatt. Först vaknade jag av att Olivia kom in till oss, sen vaknade jag av makens väckarklocka kl. 2, sen vaknade jag när han kom in för att pussa på oss innan han åkte kl. 3, kl. 4:30 fick jag för mig att någon ringt på dörren (där stod naturligtvis ingen) och kl. 6:30 ringde maken första gången för han kört vilse. Då vaknade naturligtvis också Oliven och var på strålande humör. Hon skulle se på Micky och rabblade alla dagisbarnens namn i olika toner och ljudnivåer. Preciiiis när hon höll på att somna om igne så ringde väckarklckan... Gissa om jag känner mig mosig...
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9