• Petra 334

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Lemis - Angående bisolvonmetoden har jag hört en hel del som sagt att det inte verkar göra någon som helst skillnad. Tipsar därför igen om pree seed som jag tycker fungerar väldigt bra och jag vet fler som sagt detsamma efter att ha prövat :)

• Petra 334

Ni som fått metotrexat, fick ni ont i magen efter ett par dagar? De varnade för det så går bara och väntar på det.. Kände ni något innan uppföljningen eller är det bara att vänta vackert på nästa blodprov? Ovissheten tar knäcken på en känns det som. Den och denna konstanta väntan på allt hela tiden..

• Petra 334

Jag använde ÄL-tester 2 gånger. Ena gången när jag ätit apiforce och ena gången utan. Det var klart lättare att tyda testerna efter apiforcen. Men för mig fungerade de bra iaf. Köper man billiga stickor kan det vara bra att testa under olika tillfällen under cykeln gör att se hur testerna reagerar. En del får visst utslag under hela cykeln så bra att kunna jämföra.

• Petra 334

Usch mår riktigt dåligt idag. Är jätteyr och matt i kroppen. Kallsvettas och flåsar för minsta lilla.. Kul att jobba natt på det :/ kändes inte bra att köra bil när man är så yr.

Vill bara att allt ska försvinna..

• Petra 334

Ingen av de där är tyvärr positiva då strecken ska vara lika starka eller starkare än kontrollstrecket. Har du haft några känningar eller brukar du ha?

• Petra 334

Det beror juh lite på hur lång cykel man har. Men jag gissar på att det kan finns hcg kvar tyvärr då ÄL-testerna är mycket känsligare än vad gravtestet är. Jag fick superstarkt utslag på ÄLtest när jag fick svaga plus på gravtestet. Det var anledningen till att jag tog ett gravtest till att börja med.

• Petra 334
    AlexandraViberg skrev 2012-03-21 17:32:11 följande:
    Tjohoo i stugan!
    Visade ju mina äl-tester för er i veckan och det verkade som att jag haft en tidig ägglossning.
    Men titta här idag! Dessa tester är (den nedersta) från igår, dag 14 och de översta från idag, dag 15 vid samma tid. SHIT ALLTSÅ?! Jag har aldrig fått utslag på äl-tester! Dock känner jag att det är på höger sida så man får ju hoppas att vänster äggledare orkar överprestera och ta från höger äggstock nu!

Vi har kört varannan dag metoden, så vi hade mys dag 13 och imorse vid 5 tiden ungefär, dag 15.
    Sen detta test gjorde jag 13.00 och då blev det ju också en omgång
    Vad tror ni är bäst, att slänga in fler nu (har ju ändå fått in en omgång sparade spermier) eller att vänta tills imorgon och få in en till omgång sparade? (med sparade menar jag med att man inte tömmer gång på gång dvs nästan 24 timmar emellan)
    Härligt!! Så ska det se ut. Kör en omgång imorgon med tycker jag Glad
  • Petra 334

Lyckades få min provtagning på fredag framflyttad till imorgon bitti så håll tummarna för mig då att det har sjunkit!

• Petra 334

ÄL är juh 12-36 timmar tror jag det är efter positivt test så kör en gång imorgon och en i övermorgon =)

• Petra 334

Förstår inte riktigt hur de tänker här... Får sitta i dagrummet omgiven av pipande nyfödda och vänta på prover och svar halva dagen... Försöker göra tårarna osedda och stirra ner i bordet.. :,(

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3