Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Hcg:t hade idag sjunkit till ca 600 å det får vi väl vara nöjda med. Nu ska jag bara se till att INTE bli gravid innan mitten av juni..
Hcg:t hade idag sjunkit till ca 600 å det får vi väl vara nöjda med. Nu ska jag bara se till att INTE bli gravid innan mitten av juni..
Jag har uppfattat det så att stegringen sker 24-48 timmar innan äl och sjunker sedan. Så jag skulle utgå från det sista positiva testet. Att det blir svagare innebär att stegringen är över inte att ägget släppt. Jag brukar tempa tillsammans med testerna just för att se höjningen som sker i samband med själva äl:en. Sedan är ägget dugligt i ca 24 timmar. Iaf kör man varannan dag behöver man egentligen inte testa, eftersom simmarna lever upp till 7 dagar i vissa fall men iaf 3-4 så är det täckt hela tiden vid den frekvensen.
Så som jag sa igår. Idag har ni kört, kör imorgon med och/eller övermorgon.
Åh ligger i sängen nu och har så satans ont i magen... Kan inte räta på mig och inte sitta då trycket gör för ont.. På kk trodde de vätska i buken och ordinerade värktabletter och sängen. Och detta kunde hålla på ett par dagar?! Jag kommer fan gå sönder.. Suck. Jag som trodde det bara var att vänta ut hormonerna kvar nu fan.
Vaknade i natt och blödde och hade ännu mer ont så nu ligger jag inlagd... Vätska runt livmodern visade vul. Tack gode Gud för morfin säger jag bara. Och mobiler med internet.
Dumt av mig att ta ut mågot i förskott och tro att det var över :/ då blir man snabbt överbevisad.
Blev sådär typiskt med att bi har min mans barn och min man är iväg på utbildning. Men fick hjälp av min pappa och bror. Var väl därför jag inte åkte in direkt heller..
Hcgt har sjunkit ända till 160 från över 1000 på bara 2 veckor så det var jättebra och ingen op behövdes. Antagligen har jinnsäcken släppt nu och den och blödningen hamnat i buken sa läkaren. Får se om jag blir kvar eller får åka hem. Det känns skapligt på tabletterna iaf.
Hur fungerar det egentligen efteråt.. Har förstått att ÄL kommer igång när hcg sjunkit under 50 men det innebär att det börjar mogna och så då för att släppa ca 14 dagar senare eller?
Tog ett gravtest imorse som visade yttepytte svagt så kan tänka mig jag ligger där omkring nu men det känns tusan som jag har ÄLvärk. Kanske bara är känningar sedan blödningen i veckan men den har inte nämnts riktigt så innan. Ingen ide att testa med ÄLtest än heller.
Jag närmar mig nog iaf. Behöver väl hålla lite koll iaf så man använder skydd..,,
Finn 5 fel i den meningen suck.
Har haft molvärk sista dagarna men det är väl resterna av förra veckan.
Nytt blodprov på onsdag förhoppningsvis det sista.
Tänker som så att det tar 2 veckor från nu till ÄL ca, 2 veckor till innan mens och ytterligare 2 till nästa ÄL. Plus de 3 veckor som gått sedan sprutan blir 9 veckor så gången efter det kör vi igen. När jag bryter ner det känns det inte lika långt bort.
Räkna ihop veckorna så blir det 3 månader ;) sa juh att det verkade mindre när man bröt ner det :)