• Lemis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Mmmbop skrev 2011-01-30 18:08:46 följande:
    Klart jag inte blir upprörd =) Lite svårt att förklara dock. Det "kändes", inte ont direkt men lite molande värk, det drar liksom lite och ilar. Under x:et kändes det dessutom kallt längs benet ibland, som att någon hällde kallvatten från ljumsken ner längs låret. Kanske bäst kan beskrivas som lätt mensvärk fast år vänster, alltså mer i ljumsken än i tjejmagen.
    tack för ditt svar, jag börja bli lite orolig hur man ska känna att det är ett x och en vanlig graviditet. Ändå har jag genom gått båda.
    Jag har dock ont och har lite stickningar ibland men det är på eller i snittet liksom.
    Men jag har inga gravsymtomer här inte och de borde väl kommit typ nu tycker man.
    jag har ett test hemma, men jag ska banne mig vänta till BIM.
  • Lemis

stämmer listan?

BIM:

LillaFrugan: 24/1-2011  (Försök nr 4, X 2007-12-31 behandlades med Metrorexat, båda äggledarna kvar, ett barn 2009)
    Lemis: 2/2-2011 (försök nr 1 efter X.  bukop, höger äl togs bort).
    Miny: 4/2 -2011 (försök 12 efter X)
    RaraS: ~6/2-2011 (försök 3 efter x). Vänster ÄL bortopererad, med titthål, den 4/10-10, v 6+4.
    Honeybunny78: 28/1 (försök 2 efter x) Höger ÄL bortoperad i aug. Gör hormonbehandlingar för PCO.
    KämparPå: 15/2 (försök 1efter x) Vänster äl bortopererad, bukoperation.

Gravida:

angio101: BF 23/1 2011, gravid på försök 2 efter X (brusten vä äl, borttagen 28/1 2010 v8, "kejsarsnitt")
    Lia82 Bf 8/3 2011 planerat snitt, gravid 1a försök 7mån efter cellgiftbehandling
    ewaulrica: planerat snitt 14/4 2011 gravid efter 9 försök, ca 1 år efter op för X i vä ÄL, som togs bort
    Acinna: BF 19/7 2011, gravid på försök 1 efter X (titthålsoperation 17/9-10 i v.10+0, har båda ÄL kvar)
    LYCKA82: BF 16/8 2011, gravid på försök 5 efter X (haft sammanlagt 2 X, vänster äggledare togs bort)
    Sejda79: BF 27/8, gravid på 7:e försöket efter X (operation 1/4-2010, höger äl togs bort)
    Frikadellen bf 30/8, gravid efter ett års försök.

Övriga/pausar:

Mika1980: Två försök efter X. Akut bukoperation/spräckt äggledare 31/7-2010 efter metrotrexatbeh. 1 äggledare kvar.
    Mmmbop: ~10/3-2011 (försök 1 efter X) X vänster, Metotrexatbehandlad 1/12-10. Båda ÄL kvar

• Lemis
    Miny skrev 2011-01-31 10:26:06 följande:
    Inga grav symptom ännu, förutom lite lätt illamående och nersatt aptit och kissnödig HELA tiden.. haha men men livmodern växer så det knakar, det känner jag :)

Man smörjer den på den tunnaste huden på kroppen och varierar smörjställe varje gång... tex handled, armvecka, benveck, fötter, hals osv... sen tar jag en klick stor som en ärta på morgonen och en klick som en kikärta på kvällen... finns bra bruksanvisningar på hormoni.se
    ok, jag tror jag ska köpa den och bidrottninggele om det skulle visa sig att jag inte är gravid nu på första försöket.
    Vitaminerna har jag redan köpt, for ner till vår hälsokost och köpte, stod ju även att mannen kunde äta så nu tar vi båda.

har du ringt och bokat tid för vul? eller väntar du lite till?
    Vilket gravtest tog du?
  • Lemis
    KämparPå skrev 2011-02-01 06:55:25 följande:
    Äl är här :)
    Jippie, mys på! Då var den "bara" sen eller?
    vad glad jag blir för din skull.
  • Lemis
    Lappgeten skrev 2011-02-01 10:03:06 följande:

Lovade ju att lägga in en bild när det kommit killingar. Två vita grabbar har kommit, fler på väg. 23 vaktlar har också sett dagens ljus nu.
    så söt!  då har du/ni fullt upp
  • Lemis
    Miny skrev 2011-02-01 11:29:12 följande:
    Gör det, prova! Det skadar ju inte att testa! :) Håller givetvis mina tummar att du är gravid redan nu! Jag tänkte göra och boka VUL i vecka 8 för att vara säker på att få se hjärtat.. men har som inga känningar som gör mig orolig.. känner mig helt lugn och övertygad om att allt står rätt till, skönt om inte annat..

Jag tog först testlagrets, visade svagt, rusade och köpte två clearblue visade svagt... sen två apotekets och sen två clearblue.... sen var jag övertygad om att ett plus är ett plus...
    vad skönt att du känner så, om jag är gravid vill jag ha ett i vecka 6 eller hon sa att jag ska göra ett då, så man ser om det är på rätt ställe.

Jag köpte ett cb digital gravtest och har inte användt det än. ska
    hålla mig. Jag har BIM imorgon, men eftersom min äl var så sen denna månaden så vet jag inte om mitt BIM kanske lfyttas fram lite. nåja jag ska vänta lite till, men jag ska absolut ta det innan helgen, så jag vet om jag kan ta ett glas rött eller ej när våra gäster kommer. :)
  • Lemis
    RaraS skrev 2011-02-01 17:57:19 följande:
    Tack, men vi får se. Tror jag hade ÄL från fel sida denna månad, men vem vet. Dock känns brösten lite konstiga, men inte så som förra månaden eller när jag fick mitt X. Och smaken i munnen har ej kommit...men man får väl hålla tummarna för att det inte behöver kännas likadant varje gång!
    när jag var gravid med min son så hade jag inga gravsymtomer alls i början, lite ömma bröst men annars var jag befriad från många saker. var dock besatt av majkolvar med salt och smör. och jag hade en del magvärk, så man behöver inte alls få några symtomer.

Jag har inga just nu, kankse lite ömma bröst känns d som, men det har jag innan mens också. så vi får väl se vad det blir för oss!  Tror jag ska testa mig på torsdag, men vi får välse.

Men jag hoppas på några pluss här framöver! :)
  • Lemis
    Hemlighet skrev 2011-02-01 18:09:28 följande:
    Jag vill ha tillbaka min mens nu så vi kan börja försöka igen
    När fick ni tillbaka eran mens efter att ni fick operera bort ena äggledaren?

Har aldrig längtat så efter mensen som nu:-S
    jag op den 31 okt och den 3 december fick jag första mensen så lite drygt en månad och det är rätt normalt.

Jag förstår att du längtar, konstig känsla det där, först längtar man sen vill man inte ha den.
    Jag hoppas den kommer snart. Hur gammal är ditt första barn? har du fler?
  • Lemis

RaraS: jag ska också köpa krämen om det inte är något pluss denna månad. jag har redan köpt vitaminerna som både jag och mannen äter. :)

• Lemis
    Hemlighet skrev 2011-02-01 18:19:26 följande:
    Jo till mig sa dom att mensen skulle komma mellan 4-6 veckor.
    Men man vill ju ha mensen snabbt nu så man kanske kan få en -11 barn
    Min dotter är 22 månader gammal. Jag hoppas på att jag får ett barn till
    2 i år då men andra ord? ;)
    jag vill med ha ett barn 2011. och den får även komma på självaste julafton om den vill ;)
    Bara jag får ett barn till .
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3