• Lemis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

RaraS skrev 2011-02-01 18:27:49 följande:
    Jo, det finns massor med knep! Vi (både jag och mannen) har kört med multivitaminer länge nu. Denna månad har jag också kört med Glandin. Hade någon teori förra månaden om att det var problem med hinnan kanske och att den behövde bli lite tjockare och att mitt ägg hade svårt att fästa ordentligt.....för det var definitivt något på gång förra månaden. Det är jag helt säker på.....men jag vet ju såklart inte vad som gick fel.

Tror egentligen inte det är något fel på min ägglossning, men jag tänkte börja med Apiforce (bidrottningsgele) nästa månad ändå, det skadar ju inte. Och den där krämen också ska jag köpa! En salig röra men det är ju för olika saker och jag har läst lite och det verkar inte vara någon fara att testa dem alla på gång. De två första försöken gjorde jag ju med endast vitaminer och det funkade ju inte så då får man ju hitta på något annat! 
    jag håller med dig, jag ska även köpa bidrottningsgele och testa i så fall. Så kommer mensen så springer jag till närmsta hälsokostaffär och köper. ;) För man skulle ju bara äta dom fram till äl. och salvan skulle man smörja kring äl om jag förstod den faktan rätt. Men det löser sig nog om vi hamnar där. HOPPAS INTE!
  • Lemis
    Mika1980 skrev 2011-02-03 17:42:14 följande:
    Ville titta in och säga hej, är ju inte särskilt aktiv här för tillfället. Blir dock lite jobbigt att läsa om alla som försöker nu när jag pausar, längtar tills jag kan försöka igen..men har man nyligen blivit tillsammans med någon så är det ju inte riktigt läge :/

Lycka till alla,
    kram
    åå vad kul grattis till kärleken.
    vad jag blir glad för din skull.
  • Lemis
    RaraS skrev 2011-02-03 19:30:57 följande:
    Lemis:

Hur går det? Har du börjat testa ännu? Spännande dagar!  Solig
    he he jag skulle testa idag, men liksom glömde bort, blev så stressigt idag innan jag skulle iväg till jobbet så jag hann kissa innan. Men i morgon är dagen med stora Testet, jag ska lägga fram paketen på toaletten så det inte ska glömmas. Jag är jätte nervös.
    Rädd för att det inte ska vara något och sen rädd för att det kan vara något och att det då inte får sitta på fel ställe.
    mensen borde komma nu i så fall, jag har inga direkta känning för det eller att jag skulle vara gravid, så jag är lite kluven med allt, men imorgon borde jag veta svaret.
    uppdatering kommer...

Har du testat eller du ska också imorgon va?
  • Lemis

Hej tjejer!
    Testade mig idag på morgonen, men det visade ej gravid.
    jag köpte ett cb digital test. Blev lite förvånad eftersom brösten ömma lite och är fylligare, men absolut inte jätte stora som många beskriver att dom blir när man är gravid och tyvärr kan jag inte komma ihåg om jag hade stora när jag väntade min son.
    Det som gör mig bekymmrad är att BIM skulle kommit den 2 feb, men jag hade äl den 21 januari, så jag vet inte om min mens kommer lite senare då eftersom äl var så sen mig.

Blir skogstokig. Jag har köpt två nya test vanliga med streck och kontrillfönster från cb så jag får testa mer senare.
    Men om man får x, visar det alltid ett plus på gravtest då? är så rädd att jag har fått ett x igen och att det är därför mensen inte kommer.

• Lemis
    MCT79 skrev 2011-02-04 19:41:23 följande:
    Om du hade äl den 21:a så tror jag din mens kommer senare än det du trodde.... lutealfasen brukar ju vara hyffsat lika varje månad för varje individ. Sen kan det skilja mot hur andra har.

Min lutealfas är alltid 14 dagar, utan undantag. (från det att jag får utslag på ältestet går det 14 dagar, så i själva verket är den kanske 12-13 dagar om man räknar från ägglossningen.)

Jag förstår att du är rädd för nytt utomkveds, jag tror det är nått man alltid bär med sig. Jag fick behålla min äggledare så jag har ju nojjat en del om att den kan vara ärrig eller skadad... man har aldrig kollat det dock.
    Fick mitt konstaterat i februari förra året... sen hade jag två tidiga missfall i augusti och september. Fick svaga plus som aldrig riktigt blev starkare sen kom mensen.

Nu plussade jag STARK för ett par dar sen till min stora förvåning. Hoppas det går vägen denna gången!
    tack för svar, jo jag har haft samma fundering, idag är det 14 dagar sedan jag hade ägglossning. eller 14 dagar sen jag fick smilegubbe på älstickorna så äl sker ju inom ett dygn så jag räkna stark med att min mens borde komma nu i helgen. Nu nästan hoppas jag på det för att jag är så orolig.

Jag förstår att du också är orolig som har båda kvar när det gäller ärrbildning, jag har bara en och är livrädd för att mista den med.
    Grattis till ditt pluss, hoppas pyret sitter rätt och att du får behålla det.
    Hur tidigt upptäcktes ditt x? och vilka symtomer hade du då?
  • Lemis
    angio101 skrev 2011-02-05 12:29:28 följande:
    Hej alla,

Ville bara berätta att jag fick en pojke på 4 kg i onsdags, som ligger här bredvid och snusar sött. Överlycklig, men ganska trött och helt överväldigad Baby
    Hej Grattis jag har tänkt jätte mycket på dig! Hoppas allt gick bra, blev det förlossning vaginalt??
    en stor pojk fick du med och han kom inte heller på den dagen då du fick ditt x förra året.
    Njut av en underbara tid nu. Hoppas amning och allt fungerar
    Stort grattis igen!

vad ska han heta?
    kram
  • Lemis

Hej tjejer!
    Idag eller i natt kom mensen, har haft en jävla värk i magen så jag var jätte rädd men blev så glad/lättnad när jag såg mensen.
    Brösten har också slutat ömma nu så jag kan släppa min oro och längta efter nästa äl. Jag har också varit och beställt bidrottninggele som jag ska börja knappra på rätt så snart. jag hoppas det tar sig nästa gång.

Nu är det 3 gången jag har mens efter min bukop och shit vad ont det gjort på ett konstigt sättt. Nåja det är inget X i alla fall och det är klart jag är lite besviken att det inte tog sig, men det var ju trots allt första försöket sen op, så jag har inte rätt att hänga läpp än.

Grattis till er som fått pluss och som är på väg att testa. jag längtar till nästa omgång. :)

stor kram till er alla!

• Lemis
    Miny skrev 2011-02-01 21:02:17 följande:
    Lemis: Håller tummarna för dig!! :)

RaraS: testa testa, kan ju inte skada och det funkade ju för mig! :
    Hur är det med dig Miny?
    Hoppas pyret är kvar i magen
  • Lemis

RaraS:
    vad tråkigt och vilken chock när man inte märker av sin mens. Jag har ju också alltid haft tydliga känningar för när mensen ska komma, men inte denna gången. Fast å andra sidan kände jag mig inte gravid ehller, så jag var ju orolig för nytt X.

jag vet inte varför cb visat spökstreck som en del säger. Det var därför jag köpte ett digitalt så jag kunde få ett svar som jag inte skulle analysera sönder. :)

Hur känns det i brösten nu när mensen kommit?
    Vi får ta nya tag nästa äl, jag har köpt hem både vitaminer och bidrottninggele som Miny rekommenderade.

Skönt med sol idag, jag har varit på långpromenad med hunden och familjen och tror banne mig att våren är på väg hit och snart hoppas jag att jag bär på ett pyre i magen.

kram på dig!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3