MCT79 skrev 2011-02-04 19:41:23 följande:
Om du hade äl den 21:a så tror jag din mens kommer senare än det du trodde.... lutealfasen brukar ju vara hyffsat lika varje månad för varje individ. Sen kan det skilja mot hur andra har.
Min lutealfas är alltid 14 dagar, utan undantag. (från det att jag får utslag på ältestet går det 14 dagar, så i själva verket är den kanske 12-13 dagar om man räknar från ägglossningen.)
Jag förstår att du är rädd för nytt utomkveds, jag tror det är nått man alltid bär med sig. Jag fick behålla min äggledare så jag har ju nojjat en del om att den kan vara ärrig eller skadad... man har aldrig kollat det dock.
Fick mitt konstaterat i februari förra året... sen hade jag två tidiga missfall i augusti och september. Fick svaga plus som aldrig riktigt blev starkare sen kom mensen.
Nu plussade jag STARK för ett par dar sen till min stora förvåning. Hoppas det går vägen denna gången!
tack för svar, jo jag har haft samma fundering, idag är det 14 dagar sedan jag hade ägglossning. eller 14 dagar sen jag fick smilegubbe på älstickorna så äl sker ju inom ett dygn så jag räkna stark med att min mens borde komma nu i helgen. Nu nästan hoppas jag på det för att jag är så orolig.
Jag förstår att du också är orolig som har båda kvar när det gäller ärrbildning, jag har bara en och är livrädd för att mista den med.
Grattis till ditt pluss, hoppas pyret sitter rätt och att du får behålla det.
Hur tidigt upptäcktes ditt x? och vilka symtomer hade du då?