• Lemis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

angio101 skrev 2011-01-26 05:59:27 följande:
    ingen bebis här än, BF+3, minst lika tradig väntan som på BIM, även om jag "vet" vad jag får i slutändan... Konstant sökning efter tecken på värkstart Oskyldig, så ja, en hel del likheter med BIMväntan
    jag gick över 14 dagar med min pojk. usch en jättttte jobbig vänta. men du mår bra för övrigt?
  • Lemis

läser att det är fler som haft äl senare än beräknat, jag hade ju väldigt sen denna månaden. en veckas skillnad på test och fl uträkning.
    Jag har inga gravsymtom än, men jag hoppas det kommer.

Idag var jag på sjukan och skulle kolla min allergi som jag tydligen fick från op, men doktorn hade inte mycket att säg än att jag ska undvka vissa läkemedel osv. Det som var jobbigt var att han satt och läste direkt ur min journal om vad som hänt, jag har ju inte läst den själv och jag fick avbryta honom och säga att jag inte läst något utan jag tror jag vet det jag vill veta.

Och sen har jag fått hem en enkät från gynavdelningen där jag låg efter op, dom ville veta hur jag kände mig nu och hur jag upplevde min tid hos dom, samt om jag ville komma på återbesök. jag skrev JA!

men vad dom gör på ett återbesök vet jag inte. någon som varit på det?

Det här med att ta bort förband på åsr osv är så olika. När jag fick akutsnitt med min son så tog dom bort förbandet efter 2 dagar och sen skulle jag inte ha något mer.
    Denna gången skulle jag ha det i 2 veckor och då fick jag tjata mig till en tid för byta av det på VC eftersom jag inte visste om det kunde vara infekterat.  Så dom gör så olika!

• Lemis
    Miny skrev 2011-01-26 20:35:18 följande:
    Vill bara pigga upp er alla och berätta att jag på mitt 12:e försök har Plus igår med testlagret och idag med CB! Håller mina tummar att ni också lyckas! och att min bebis får stanna.

Kommer nog inte att tro eller smälta detta först jag ser ett starkt, tydligt plus... men är ännu innan BIM så ser det som ett gott tecken att det syns tidigt ;)

Och om jag lyckas när allt hopp var ute, 12 långa plågsamma hemska månader sen mitt x dec-09..... SÅ har jag enormt hopp för er alla.. hoppas jag sprider lite glädje!

Kramar från mig!
    GRATTIS! vad kul! har du fått gravsymtomer också?
  • Lemis
    Miny skrev 2011-01-26 21:39:48 följande:
    raras: Det stämmer den 4/2 men jag måste ha fått min ÄL tidigare (har inte äl testat alls) eftersom det visar plus så långt innan BIM. men det är ju bra andra sidan.... men vågar inte riktigt tro och hoppas att det är sant först jag ser ett litet starkare plus... nog för att flera test visat plus, om än svagt... :) tack tack! jag tror det sitter rätt och är friskt faktiskt..det är min tur nu! :)

acinna: tack tack massa kramar!! :)

lemis: Tack! Nej inget alls, bara en känsla men absolut inga symptom. Det ändå jag har gjort första gången under 12 månader det var att denna månad börja med B12, folsyra, järn, zink (i en tablett) och bidrottninggele och köpte krämen progesterall (progesteron) som tydligen hjälper till att göra tillvaron i livmodern lättare att fästa för ägget....tänkt värt att testa....och smörjt från dag 13 fram till BIM ( men nu när jag är gravid skall man fortsätta till v.12)

Jag håller tummarna för oss alla!! vi förtjänar att bli gravida om någon!!

Kramar till er och tack för att ni finns...{#emotions_dlg.flower}
    vad kul med tips!
    Jag har också titta in på sidan och hittat, men undrar nu vilken av bidrottninggele du ätit? finns två sorter!

GRATTIS IGEN!
  • Lemis
    Miny skrev 2011-01-27 20:32:09 följande:
    Royal jelly, 30 kapslar 1000mg :) Healty bee australia heter märket! finns också i 500mg men tog starkare! :)
    tack! kan man äta allt det där nu när du är gravid?
    jag åt rosenrot förra gång jag blev gravid och fick X och dom tabl skulle man inte äta om man var gravid!

Jag ska ju ha min BIM runt den 2 feb, och jag är grymt sugen på att testa om jag också skulle ev vara gravid.
    Men jag har tur som inte har några tester hemma och jag ska hålla mig till efter helgen!
  • Lemis
    ingela0101 skrev 2011-01-28 15:19:02 följande:
    Stort grattis Miny!
    Jag plussade också igår efter mitt andra ivf försök! Det känns helt overkligt men jag vågar inte riktigt ropa hej innan jag vet att det sitter på rätt ställe... Men otroligt glad att äntligen fått ett plus!

Jag hade inte riktigt samma envishet som dig Miny. Vi har försökt i 1 1/2 år och jag fick mitt X ganska precis för ett år sedan. Men efter ett år så sökte vi oss vidare till ivf...

Lycka till alla er andra också!
    Grattis, vad kul att ni blir fler.
    Har du dina äggledare kvar?
    hur funkar det IFV när man vet att det är äggledarna som är orsaken till att man inte blir gravid? jag tänkte, slipper man göra massa utredningar innan osv?
  • Lemis
    ingela0101 skrev 2011-01-28 18:23:26 följande:
    Tack!

Lemis: Jag har bara en äggledare kvar. Vi gjorde en utredning och de hittade inget fel på oss. Jag spolade den äggledare jag hade kvar och det såg ut som att den hade passage. Men att vi inte blivit gravida tidigare trodde de att det berodde på äggledarna. Men en utredning är ganska snabbt gjort, vi betalade för den privat och sedan hamnar man ju ändå i samma kö till ivf. Men eftersom vårdgarantin gäller på ivf numera behövde vi bara vänta ca 4 månader från utredningen.
    ok! om vi inte lyckas har ju bara börjat försöka igen, men annars så blir det privat för oss. Vi har ju ett barn ihop sen innan så vi får ändå kosta på oss allt själva.

Grattis igen!
  • Lemis
    KämparPå skrev 2011-01-30 10:54:28 följande:
    Mmmbop: Usch vad tråkigt nu när jag äntligen får försöka.
    fortsätt testa, jag hade min äl 18 eller 19 dagar efter min mens och det var väldigt sent.
    har du haft några flytningar? brukar du få det vi äl?
  • Lemis
    Mmmbop skrev 2011-01-30 13:07:30 följande:
    Jag har haft väääldigt mycket känningar nu runt ÄL, det har kännts som med x:et i säkert en vecka före och efter ÄL. Jag kommer vara skitorolig nästa gång jag inseminerar! Man kommer ju inte ha en aning om det bara är efterverkningar av X:et eller ett nytt X!

Hur länge har ni kännt av ÄL så här efter x?
    en jätte dum fråga från mig hoppas du inte upprörd av den, men hur kändes det när du hade X?
    jag kände ju inget förrän äggledaren brast, så jag kann inte påstå att jag har någon direkt smärta att förknippa mitt x med. Det enda jag hade var bruna flytningar, men väldigt lite ¨sådana. och jag vet att jag hade skit ont i magen en gång men då var jag också hård i magen osv.
  • Lemis
    Miny skrev 2011-01-27 23:40:31 följande:
    Vitaminerna är ju bara bra att forsätta med... men bidrottninggele ska man inte ta under graviditet läste jag.. varför vet jag inte, så jag slutade med dom! :) men progesterall krämen ska jag fortsätta med till v.12 står det på hemsidan, kroppen får väl någon chock om jag slutar... har aldrig prövat rosenrot men har hört massa gott om det och även munkpeppar...

Förstår att det kliar i fingrarna, jag håller mina tummar! det känns verkligen som att det är alla våran tur nu! det är svårt att hålla sig från att inte testa ihjäl sig, tro mig jag vet. GUD vilka pengar det har gått för att bli gravid, barn kostar innan dom ens är födda brukar jag säga till min man haha
    Hur mår du Miny? Känner du av gravsymtomer?
    Tänkte höra med dig om krämen progesterall, var på kroppen smörjer du den?

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3