• Lemis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

usch jag är så bekymmrad.
    jag fick ju mens i lördags och det kom rätt lagom med blod då men, igår och idag är det typ inget, bara lite och det ser ut som  gammalt blod kommit ut fast det är torkat.  skumt, nu inbillar jag mig att jag har ett x. men visst borde mitt gravtest visat plus i fredags då när jag tog testet? eller ?
    Jag har inga symtomer alls för att vara gravid mer än att brösten inte sjunkit ihop som dom brukar göra när mensen kommer och min mens brukar vara längre än 1-2 dagar.

funderar starkt på att ta ett gravtest i morgon bara för att helgradera mig och släppa min oro.

• Lemis
    uppdaterar listan på min ungerfärliga BIM.

BIM:

LillaFrugan: 24/1-2011  (Försök nr 4, X 2007-12-31 behandlades med Metrorexat, båda äggledarna kvar, ett barn 2009)
    Lemis: 7/3-2011 (försök nr 2 efter X.  bukop, höger äl togs bort). Jag har ett barn född -08.
    Honeybunny78: ca 26/2 (försök 3 efter x) Höger ÄL bortoperad i aug. Gör hormonbehandlingar för PCO.
    KämparPå: 15/2 (försök 1efter x) Vänster äl bortopererad, bukoperation.
    RaraS: ~9/3-2011 (försök 4 efter x). Vänster ÄL bortopererad, med titthål, den 4/10-10, v 6+4.
    Hemlighet ~ 17/2 (försök 1 efter x) Vänster ÄL bortopererad, med titthål, den 13/1-11

Gravida:

Lia82 Bf 8/3 2011 planerat snitt, gravid 1a försök 7mån efter cellgiftbehandling
    ewaulrica: planerat snitt 14/4 2011 gravid efter 9 försök, ca 1 år efter op för X i vä ÄL, som togs bort
    Acinna: BF 19/7 2011, gravid på försök 1 efter X (titthålsoperation 17/9-10 i v.10+0, har båda ÄL kvar)
    LYCKA82: BF 16/8 2011, gravid på försök 5 efter X (haft sammanlagt 2 X, vänster äggledare togs bort)
    Sejda79: BF 27/8, gravid på 7:e försöket efter X (operation 1/4-2010, höger äl togs bort)
    Frikadellen bf 30/8, gravid efter ett års försök.
    Miny. BF 11/10 -2011, gravid på försök 12 efter x (h.äggledare togs bort)

Övriga/pausar:

Mika1980: Två försök efter X. Akut bukoperation/spräckt äggledare 31/7-2010 efter metrotrexatbeh. 1 äggledare kvar.
    Mmmbop: ~10/3-2011 (försök 1 efter X) X vänster, Metotrexatbehandlad 1/12-10. Båda ÄL kvar
    angio101: pojke född 2/2-11, gravid på försök 2 efter X (brusten vä äl, borttagen 28/1 2010 v8, "kejsarsnitt")
  • Lemis
    ÄggetochOliven skrev 2011-02-07 22:41:08 följande:
    Oj, vad snabbt ni var tillbaka på jobbet! Jag trodde också jag skulle kunna jobba veckan efter sprutan iaf men jag blev sjukskriven två veckor till av läkaren, till att börja med iaf sa han då han menade att det inte var att leka med, så olika det kan vara. Jag har ett kontorsjobb så det är ju inte tungt direkt men ganska stressigt och det kommer ju inte bli desto mindre stressigt när jag kommer tillbaka. Högarna på skrivbordet ligger nog där jag lämnade dem plus lite till

Jag blir tokig på den här blödningen som aldrig slutar! Blodvärdet är inte direkt på topp heller efter allt blödande så jag är alldeles snurrig ibland
    jag var sjukskriven i 17 dagar och jag blev akutop med både tiihål och sen blev det snitt i mitt gamla snitt från det jag fick min pojk 08. Jag började sedan jobba heltid direkt efter och jag jobbar på en förskola. men det g'ller att vara rädd om sig själv, jag gjorde inga lyft och åkte heller inte skridskor osv i början med våra barn på jobbet.
    Jag vet ju att ju fortare man rör sig och kommer igång, dessto bättre blir man. Så jag fick åka hem efter 3 dagar på sjukan, jag vägrade vara kvar sen. Jag förlorade jätte mycket blod och har ätit massa järntabletter som sedan gjort att jag springer på toaletten stup i kvarten. usch ja alltid är det något.

Min blödning slutade efter ca 1 vecka och efter nästan 5 veckor fick jag mensen, nu är den dock oregelbunden
    vilket är trist, jag är van vid att alltid ha full koll.

Tänkte på att du var lite snurrig, äter du järntabletter? det hjälper mot snurrandet och jag har också hört att det är ett måste att ha bra blodvärde för att kunna bli gravid sen.
    Hoppas du känner dig bättre snabbt, jag har hängt här inne en hel del och man får mycket fint stöd här.
    Jag skulle säga det bästa stödet är här, ingen annan förstår  som alla här, dessutom vågar man vara sig själv med alla frågor och funderingar.
  • Lemis

jag tog ett gravtest till idag för att vara helt säker på att det inte är ett x eftersom jag småblöder osv.
    men det var negativt och vilken lättnat. också en mycket konstig känsla, när man förut alltid velat ha ett pluss.
    Nåja jag antar att min mens blödning är annorlunda efter op, det finns ju inte så mycket att göra åt det.
    och att brösten är lite fylligare är ju bara roligt. ;)
    Funderade på om det kan vara så att dom vitaminerna jag tar B12, zink, järn folsyra m.m. kan ha påverkat  lite?
    Imorgon får jag min bidrottninggele som jag ska börja äta, sen längtar jag/vi till äl.
    Jag har även beställt älstickor på nätet med så nu är jag snabbt inne i den härliga test-träsket.

Hur är det med dig Miny??? har inte sett något inlägg från dig, jag kan ju ha missat det.
    Är så nyfiken på hur du mår och är jätte glad för ditt pluss.

• Lemis
    Sunflower Sthlm skrev 2011-02-10 10:22:40 följande:
    Hej alla,

Jag har medvetet hållit mig härifrån ett tag, har inte mått så bra att jag orkat hänga här i tråden. Blev ju friskförklarad den 18 januari och slapp fortsätta lämna prover för att de var så säkra på att det var ett missfall. Jag bad om prover men de sa nej... den 31 januari fick jag fortfarande plus på gravtest så jag ringde sjukhuset där jag varit tidigare och de sa åt mig att komma in. Det visar sig att mitt hcg gått upp igen och de är jättekonfunderade. Jag får lämna prover med 48 timmars mellanrum och proverna ökar såklart alldeles för lite för att vara normala på något sätt. Läkaren hävdar att jag kan ha haft ägglossning och att det är en ny graviditet men jag visste redan då att så inte var fallet.

Kände att jag inte blev tagen på allvar så nu har jag bytt läkare och går på kontroller hos min vanliga gyn istället. Gjorde vul igår och lämnade nya prover som ligger på samma nivå som förra veckan tyvärr... men har idag fått som en mensliknande blödning och fruktansvärda smärtor till det så min gyn tror att min kropp har tagit hand om det av sig självt nu. Det här är första blödningen sedan min mens i december... Sjukt drygt men jag är ändå positiv nu, har blött stora klumpar och annat konstigt så jag ska ta ett gravtest imorgon och se vad det visar.

Ja, nu vet ni vad som hänt med mig. Orkar förhoppningsvis hänga lite mer i tråden nu, särskilt om provet på måndag visar att mitt hcg är omätbart.
    beklagar allt det du fått vara med om nu den sista tiden.  Jag förstår att du håller dig borta, men önska dig tillbaka när du är redo igen.  Jag blir så peppad av att vara här när folk får pluss så jag blir fast, även om det gick åt helvete för mig denna månaden.
    Krya på dig!
  • Lemis
    Tiger Af Lilja skrev 2011-02-09 20:30:45 följande:
    Hej

Jag har haft 2 stycken X.. senast  1 år sedan och har vilat koppen sen dess.
    Nu blir det försökt nummer 1 . Hoppas på en normal grav snart.
    jag hoppas också på det. för både dig och mig!
    Jag vill så gärna få ett syskon till vårt barn.
  • Lemis

ingela0101:  vilken vecka är du i?
    GRATTIS!
    Har ni gjort ivf privat?

• Lemis
    KämparPå skrev 2011-02-11 14:16:57 följande:
    Okej, då räknar jag fortfarande med tisdag då. Testade idag men var negativt. Såklart. OM jag skulle vara gravid, hinner det ändra sig till på tisdag då?
    Det tror jag nog kan ändras, man ska inte testa för tidigt. men jag vet att det är svårt att låta bli.
    jag hade min Äl också sent förr gången men jag räknade med att Bim skulle komma 14 dagar efter och det stämde ungefär. När man tar äl stickor så är det inte säkert att det är den dagen äl är den visar ju bara att det ske inom 24 timmar.

Denna omgången var min menscykel 33 dagar lång men jag tror det beror på att äl kom senare.
    Jag hoppas den inte blir längre jag har alltid haft 28 dagar innan.

Äter du bidrottninggele? Jag gör det nu, vi får hoppas det hjälper.
  • Lemis
    Hemlighet skrev 2011-02-11 15:15:09 följande:
    Mina bröst har börjat ömma.
    Hade äl för 1 vecka sedan så jag håller tummarna
    Men det är ju önsketänkande att jag skulle ha blivit gravid direkt efter op utan en mens först.
    Men hoppas kan man ju alltid
    Jag hoppas också! Hade varit roligt och det ger mer hopp till oss andra :)
  • Lemis
    KämparPå skrev 2011-02-11 16:07:19 följande:
    Lemis: Jag har inte börjat med den än, när jag fick den så hade min äl varit så våga inte ifall det hade tagit sig. Men krämen och vitaminerna tar jag.
    jag har inte köpt krämen än, man skulle väl ta den från äl och framåt eller hur var det?
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3