• Lemis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Grattis till er som plussat.

Mitt x upptäcktes i vecka 10 väldigt sent och då brast äggledaren och en massa blod i buken.
    Nu i efterhand så hade jag lite bruna flytningar som kom och gick, inga mängder men lite. (som även kan vara normalt) sen hade jag ont i magen precis osm man kan ha vid en graviditet och efetrsom jag har ett brans en innan så visste jag att det kan gör aont i början av en graviditet. jag hade absolut inte ont i sidan av buken som det skrivs och sägs att man kan ha. så jag tror det är så individuellt.

Om jag blir gravid igen så kommer jag vara så rädd för att få ett  x till. jag vet inte om jag skulle klara det.
    Jag har misst både en äggledare och fått göra en bukop så jag är livrädd för att få sammanväxningar eller att det ska fastna i ärret. men jag ger inte upp än.
    Snart ska vi börja och då kommer jag skriva av mig en massa oro och symtomer.
    Därför är det extra kul att höra om er som plussa!

Sunflower Sthlm jag tycker du ska resa! Hoppa i så fall över att försöka bli gravid. Man lever bara en gång och jag tycker man bör uppleva och vara rädd om sig själv och sin partner. men jag förstår också ditt dilemma. men vi behöver alla semester. ;) Ring annars och fråga en läkare vad tror/tycker.

• Lemis

skrev fel i mitt förra inlägg jag menar ju till Lillafrugan.

Mika när får du ta ett graviditetstest?

• Lemis

Sejda 79 jag tror också denna blivande knodd sitter rätt.
    Håller tummarna för dig!

• Lemis

Linabollis:  Vill först beklaga din hemska händelse. Hur mår du nu efter? Du har alltså kvar båda dina äggledare
    och vad var det som fanns i din livmoder då?

Att få X är hemskt.  jag litar inte alls på min kropp på samma sätt som innan. jag hoppas det blir bättre den 30 dec är det 2 månader sedan jag fick göra min bukop och ta bort mina en äggledare. Och det som är väldigt jobbig är att många ja nästan alla min vänner och dom i närheten vänta barn. Och jag unnar dom verkligen den glädjen men gud vad avundsjuk jag är på dom.

Sedja79: då har du alltså blivit gravid  igen med bara en äggledare?

• Lemis

Mika 1980: Jag håller också tummarna för dig, men jag tycker också att du ska köpa ett digital test så du slipper analysera alla streck som kommer elle rinte kommer ;) Hoppas du förstår mig rätt, jag har ju själv hållt på så.
    Jag har lovat mig själv att nästa gång ska jag köpa och bara ta sånna test när vi är i den fasen.

Ni är många här inne som fått reda på era värden, Hur fick ni det?
    Det är ingen som berättat något alls för mig, däremot så fick jag lämna blod 1 gång i veckan i 3 veckor och sen fick jag ett brev att mina värden var nere på noll.
    Nu ska jag snart kolla så mitt blodvärde är normalt så jag kan sluta äta mina järntabletter som ger mig massa utslag och en massa spring på toan från andra hålet. (ursäkta språket)

Love is everything. välkommen tråkigt att du fått vara med om samma som vi andra. Hoppas du har många som stötta dig! Här inne finns det många i alla fall.
    Jag tror du ska avvakta med att försöka få barn igen tills det här giftet (eller vad det nu är i den där medicinen) hat gått ur kroppen, Jag tror annars agtt man lätt kan oroa sig för att det kan skada barnet om du skulle bli gravid direkt.

Vi ska börja på vår verkstad i mitten av januari (ska ha min ägglossning då) och då är det ca 3 månader sedan jag fick göra en bukop pga av X samt att jag också förlorade min högra äggledare.

• Lemis
    RaraS skrev 2010-12-29 12:44:34 följande:
    Apiforce är något som ska öka fertiliteten genom att ge starkare äl, egentligen för dem som inte har ägglossning tror jag, nästan som Pergo, fast naturläkemedel, antar jag. Det innehåller bidrottninggelé,  EwaUlrica (tror jag) här i tråden har använt det. Jag tänkte att jag skulle köra två månader utan någon extra hjälp (förrutom vitaminer) men om det inte funkar nu så ska jag nog börja med Glandin och Apiforce.
    Jag har läst något liknande om detta, men även att det skulle vara bra för hud, naglar och hår. Rosenrot ska också vara ett naturläkemedel som ska sätta fart på ägglossning osv.
    Jag läste en massa om det på internet och många hade blivit gravid direkt när dom ätit detta, jag blev också det, men tyvärr så blev det ett X. men om det inte skulle fungerar för oss nu så ska jag nog prova det du har skrivit om.  Finns det att köpa i hälsokostaffärer?
  • Lemis

Mika1980
    jag förstår dig! Jag kan heller aldrig vänta!

Jag hoppas verkligen vi alla får våra pluss i år eller nästa år. Det känns så givet att alla kan få barn och jag som nästan trodde det var ett slutet system. Så fel man hade! Jag inser att vi hade en himla tur när vår son Liam kom till. Jag hoppas verkligen att vi är flera som får uppleva sån tur oavsett om man har partner eller ej!

Gott nytt år på er alla!

• Lemis

oj vad mycket som har hänt under dagen.
    Tråkigt för er som fått minus, men som ni båda skriver så kanske det är för tidigt. HOPPAS det! I vanliga fall så brukar man ju ofta test när man haft en utebliven mens. Men nu när vi alla är inne i barntankar så orkar man liksom inte vänta. Jag hoppas ni tolka mig rätt.

Det här med att dricka och vara gravid precis i början hände mig med min pöjk. Jag hade enorma skuldkänslor för att jag hade dels varit utomland en vecka och vi drack varje dag där, dessutom två stora fester hemma i svergie, men min barnmorska sa att det är så det är för dom flesta som börja planera barn. och det är inte farligt de första veckorna. Så nog kan ni njuta av ett glas champange!

Sejda 79 : Jag hoppas verkligen att det inte är något X , lyssna på din kropp är det som med din förra graviditet när du fick barn så är allt bra! jag tror på sånt.  När jag hade mitt X så var det inte som När jag väntade min /våran Liam  och det grämmer mig många gånger om dagen att jag inte tidigare åkte in och kollade upp eftersom jag hade på känn. Dock inget ont förrän äggledaren brast, men jag är så arg på mig själv för att jag inte lyssnade på mitt inre.
    Jag håller både tummar och tår för dig!

STOR KRAM!

• Lemis

Grattis till förlovningen acinna.
    Mika: så tråkigt om det är tant röd som kommer. Jag håller tummar och tår på att DET inte är det.
    Jag har också en massa mensvärk just nu och invänta min som säkert kommer i natt som alltid, men denna gången är den efterlängtad för mig!
    men inte om en månad!

Gott nytt år alla tjejer här inne!

• Lemis

GRATTIS Sunflower
    jag ser också ett plus, jag hoppas du får ett vul snart så du kan njuta av en knodd i magen ;)

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3