• Lemis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Sunflower Sthlm skrev 2011-01-04 22:02:50 följande:
    Jaha, det var det. Nu kommer det lite bruna flytningar när jag går på toa. Fan, fan, fan!
    nej vad hemskt! är det mycket! ring imorgon till barnmorskan/gyn.
    Hade du fått tid för vul?
  • Lemis

jag tycker du ska ringa direkt, jag hade endast bruna flytningar, inte mycket bara lite, blödde inget alls av mitt x förutom den natten då äggledaren brast. Jag vill inte skrämma dig, men ring i alla fall imorgon.

• Lemis
    Sunflower Sthlm skrev 2011-01-04 22:13:53 följande:
    Det enda positiva är väl att det inte alls känns som vid mitt x. Har lite panik nu, hur ska jag kunna sova? Ska ringa gyn direkt imorgon bitti.
    ömma det fortfarande i brösten?
    Hoppas det inte är något allvarligt, det kan ju också vara helt normalt.
  • Lemis
    Sunflower Sthlm skrev 2011-01-05 15:46:07 följande:
    Ja ni tjejer, nu sitter jag på gynakuten med blödningar. Skit är det men inte så mycket att göra. Försöker hålla humöret uppe, och det är ju trots allt inte kört förrän jag fått det bekräftat. Även om jag inte är särskilt hoppfull.
    NEEEEEJ fy vad hemskt, hoppas det inte är ett nytt X!
    Jag tänker på dig i mängder, men jag tycker det är bra att du åkt in.
  • Lemis

När jag läser allt som skrivits idag så ser jag att ni flesta blödde under ert X, jag gjorde aldrig det. Jag hade lite lite  bruna flytningar till och från. Men när äggledaren sprack så hade jag 2,2 liter blodi buken och jag har ingen aning om vad det kommer ifrån.

Jag önksar nästan jag hade blött under mitt x tidigare så hade jag kunnat reagerat mer och fått veta om mitt x tidigare och sluppit få en bukop oche n äggledare mindre.

Men sen känns det som om det spelar ingen roll i vilken vecka man finner X, en del får ta bort den i alla fall.

• Lemis

Ikväll har jag blivit moster till en pojk. Min syster har kämpat i nästan 2 dygn och det var nära ett snitt, men det gick bra tillslut. Jag är så klart jätte glad och stolt samtidigt som jag är såååååå avis!
    Nåja min/vår tur kommer!

Hoppas det går bra för dig sunflower
    stor kram

• Lemis
    RaraS skrev 2011-01-06 15:20:44 följande:

Idag är det jag som bryter ihop och försöker komma igen...

....började förstå redan imorse att inte skulle gå denna månad. Vaknade och min man sa direkt att mina bröst inte var så stora och spända längre.

Sedan gjorde jag ett av mina gratis-test från billiga-tester. Ett skuggstreck kunde jag se....som i förrgår som jag gjorde ett sådant test. Tänkte att om strecket beror på hcg så utvecklas det ej normalt, när det är lika starkt som i förrgår. Clearbluestrecket igår var lite tydligare än det här...

Sedan började magen göra skitont på förmiddagen och nu vid lunch kom min mens, det ömmar skitmycket från min högra sida också, där som det har huggt i flera dagar. Jag brukar inte känna såhär mycket vid mens, men det var ju jäkla punktlig i alla fall.

Man känner sig så knäpp...känns som jag lurat min man att tro på något som inte finns...men han tror att det kan ha varit något ändå. Vi har ju båda trots allt sett skuggstreck från 3 tester nu 3 dagar i rad...och han har ju själv sett hur mina bröst inte får plats i mina bh:ar längre...

...själv vet jag inte vad jag ska tro. Om jag är helt knäpp i huvudet eller om det faktiskt har varit något, som "bara" inte stod rätt till.

I alla fall....bara att bryta ihop och komma igen, som min man säger...nästa ÄL verkar i alla fall komma på en helg om ett par veckor, hoppas den kommer under helgen för min man jobbar borta under veckorna fram till mitten mars. Känns som jag aldrig kommer att bli gravid...och nästa ÄL kommer väl antagligen från vänster sida

Synd att det är så långt till Stockholm...hade varit kul att träffa er och ta en fika, när allt känns såhär hopplöst! Hoppas ni får det trevligt!

Vad tråkigt när den där tant röd kommer för jämnan!

Innan jag ska får min mens så svullna alltid mina bröst och ömma lite ibland.  Så när jag var gravid med min son så tänkte jag aldrig på att det skulle kunna vara ett graviditets-symtom.  Tänkte om det är så för dig med när det gäller brösten och mensen.

Hoppas det tar sig nästa månad.
    Vet du från vilken sida du ägglossar mest ifrån?
  • Lemis

fråga/or om det här med att tempa.

När på dagen gör ni det?

När ska tempen gå upp eller ner?

• Lemis
    speranza skrev 2011-01-06 18:39:11 följande:
    Ville bara peppa er som håller på och försöker bli gravida igen samt er som håller på och kämpar med x just nu. Jag hade 2 x ett mf och ett ma och är nu mamma till en son på 10 månader.  :) Gick hos Lennart Blomkvist i Borås och det var fantastiskt! Ville också tacka alla veteranerna som peppade mig på vägen när livet var som värst.

Ett annat råd är att PRATA massor och gnäll också om ni mår dåligt! Man får vara arg, sur, ledsen och besviken! Det värsta man kan göra är att hålla det inom sig! Prata också med din partner mkt och tveka inte att gå till ngn och prata om ni mår riktigt piss! Det ångrar jag att vi inte gjorde för det TÄR på förhållandet att kämpa för att  få barn.

Kram på er!
    Jag gillar pepping och lyckliga slut! Tack för det! :)
  • Lemis

jag har hört att en äggstock kan blir mer domenant där äggledaren finns kvar. Men å andra sidan hör man och läser mycket och det är så olika det där.
    Jag hoppas i alla fall att denna månaden ägglossar från vänster i så fall och om inte så hoppas jag att vänster äggledare fångar upp från höger.

Jag har också lovat mig själv att inte testa för tidigt utan vänta till beräknad mens + 2 dagar. jag vet ju int ehur mycket min cykel har förändrats sen op. Den brukar ligga runt 28 dagar men denna gången blev det 30.
    Så jag får väl ha med det i mina beräkningar.

Har er menscykel förändrats mycket?

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3