• Lemis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

honeybunny78 skrev 2011-01-21 22:33:32 följande:
    Snittet läkar ju ganska så fort och sen tänker man ju sig att det kanske går minst nån månad innan man lyckas bli gravid och magen växer ju inte så mycket de första månaderna så min läkare skrattade mest åt min fråga när jag ställde den frågan. Mitt var i augusti och jag har kämpat ett tag med fertilitetsbehandlingar. Jag började i april med min nuvarande man (har gjort utredning och flera försök tidigare utan resultat) och så blev jag faktiskt gravid av mig själv under sommaruppehållet. Nu gör vi vårt andra försök efter operationen och jag har en vecka kvar innan jag kan testa om det blev nåt den här gången.
    håller också tummarna för dig att det går!
    Är ditt snitt stort? och hur är det med känsel?
    jag har lite känselbortfall i närheten av snittet
  • Lemis
    honeybunny78 skrev 2011-01-22 16:06:02 följande:
    Tack :) Jag tar inte gärna på det så jag vet knappt! Men lite stumt känns det tycker jag. Har inhandlat två gravtest idag på apoteket som jag inte ska använda än! (hoppas jag...) Och jag lämnade in alla tomma sprutor och använda nålar och ville inte ha nya burkar med mig! Jag ska nämligen inte ta fler sprutor eftersom jag ska ha ett plus :)
    ok! jag ta rätt ofta på mitt eftersom det är andra gången jag är snittad och nu liksom hänger det hud över. jag har som ett smilegubbe med två ögon från titthålssnitten :) Tur den är glad!

Jag hoppas också på plus denna månad men jag vågar inte köpa gravtest förrän jag vet att mensen är sen. På så sätt så blir det inte heller att jag testa i förväg.
  • Lemis
    Hemlighet skrev 2011-01-22 18:12:11 följande:
    Hur lång tid tog det för era sår att växa igen helt efter titthåls operationen? Mina har nästan växt ihop men det läker inte mer nu verkar det som:(
    När vågade ni ha samlag igen?
    Efter en vecka så hade mina titthålssnitt läkt ihop. Då tog sköterska bort tejpen.  men jag kan ibland vara lite öm. vi fick inte ha sex förrän 6 - 8 veckor, men det är nog pga av att jag är snittad också. det är för att man inte ska bli infekterad osv.

hur längesen är det du op?
  • Lemis
    Hemlighet skrev 2011-01-22 18:58:24 följande:
    Jag opererades torsdagen 13/1 alltså 9 dagar sedan.
    Jag tog bort tejpen två dagar efter op hos distriktsköterskan efter det har jag bytt varannan dag för att jag vill ha koll så det inte blir infekterat, det är kansek dumt?
    jag tror också att du inte ska byta för ofta eller pillar för mycket där. Skulle det bli infekterat så får du feber och det borde vara sig mycket. men är det int etejp du har för att snittet ska läka ihop finar, alltså ärret?
    Jag satte på tejp på mitt snitt/ärr själv efter att agrafferna var borta, men det gjorde jag för att få ett snyggare ärr. jag ville liksom hålla ihop läkningen.
    Det har väl läkt ditt? Har du eller har du haft sårskorpor?
  • Lemis
    angio101 skrev 2011-01-23 08:14:26 följande:
    hej alla, ville bara säga till Lemis, KämparPå och honeybunny? att för min del har det inte varit några som helst problem med bukop-ärret under min graviditet. Ärret sitter under gravmagen och har inte påverkats alls. Min läkare var oxå lite full i skratt när jag frågade om det kunde spricka/töjas ut om jag blev gravid "för tidigt". Nu har ju jag inte haft nån infektion i ärret utan det läkte exemplariskt, vet inte om det kan spela in...

En helt annan tankeställning jag har nu:
    Jag hade mitt X 28 jan förra året och går just nu bara och väntar på att förlossningen ska komma igång, (BF idag Glad). Min make kan inte förstå varför jag helst inte vill att tigurr kommer den 28e, men det är ju Lill-Annas dag (ja, även om hon bara blev 8v, så var hon Lill-Anna) och jag vill inte ha den blandade sorgen/glädjen, de förtjänar varsin dag. Å andra sidan så var det inga problem för mig att ha mitt bröllop på Lill-Annas BF-datum  (1 år efter förlovning så bröllopsdatumet var bestämt långt innan ev graviditeter), vilket jag var lite rädd för, så jag nojar säkert i onödan...
    jag tänker på dig varje dag och undra om du fått bebis! :) du kan väl höra dig när du fått, så känns det inte som om man tjata på dig. Du har säkert många som ringer och som vänta på er bebis. Jag är så glad för dig skull och tack för dina kommentarer angående om snitt, mage och graviditet.

Jag hoppas lilla tigurr kommer på en annan dag så du får som du vill, jag förstår hur du känner när det gäller sånt.
    Vila och samla kraft till det är dags!
  • Lemis
    KämparPå skrev 2011-01-22 19:40:21 följande:
    Nu är det äl dags vilken dag som helst.. Visar ett svagt streck på stickan.  Håller tummarna iaf.
    jag hade äl en vecka senare än vad fl här hade räknat ut, men det beror säkert på att min menscyke är rubbad lite. Så jag hade äl  strax innan helgen, jag hade sparat en sticka till jag fick dom speciella flytningarna och sen poff kom dom och där med äl. jag köpte cb digital denna gången. Så vi har myst i mängder.
    Har däremot fått ont lite i snittet men jag tror banne mig det beror på tränigsvärk ;)

jag hade alltså äl 18-19 dagar efter min mens, så jag vet inte om jag ska räkna på att min nästa mens kan komma 14 dagar här efter. Jag har haft 30 dagar menscykel nu de senaste 2 gångerna och förr innan op så hade jag alltid 28 dagar och visste exakt när mensen kom.
    det är en gåta allt det där! Jag hoppas ialla fall pluss för mig och dig kämpaPÅ och hemligheter och ni andra som snart är där.
  • Lemis
    Hemlighet skrev 2011-01-22 19:39:39 följande:
    Jag har satt på sårtejp för att hålla ihop såren och sen har jag satt på plåster som skall tåla vatten.
    Dock är det lite si sådär med det så därför byter jag plåster och tejp när jag duchar.
    Skall försöka låte det vara några dagar nu.

Lite svårt att veta om jag får en infektion i såret nu då jag har åkt på en förkylning För feber kan ju bero på både förkylning och infektion
    har du ringt in och sagt att du har feber, så dom kan kolla dig??
    det är så olika det är med op. När jag blev snittad med min son så kollade dom temp varje dag på mig och sen när jag kom hem så skulle jag ringa så fort jag hade haft feber i tre dagar som låg på 38.  jag klarade mig ifrån infektion och det läkte bra.

Men efter denna bukop så får man ingen information alls. konstigt! men även denna gången så har jag klarat mig ifrån infektion, men jag kollade mig flera gången när jag kom hem så att jag inte fick feber.
    Däremot har jag lite mer hårdare snitt/ärr nu än sist men det är väl för att dom har varit där 2 gånger.

Hoppas du blir kryare snart
  • Lemis
    KämparPå skrev 2011-01-23 14:53:13 följande:
    Ja fl räknade ut att jag skulle ha imorgon, men strecket på stickan är fortfarande väääldigt otydligt. Jag testar mest för att se så att jag har äl, för som du säger vi myser mycket alltid =) Så missa det kan jag inte göra ändå.

Kostade inte dom äl digital mycket? har för mig min arbetskamrat sa det till mig. Jag köpte grav test som var cb digital när jag var gravid. Just för att dubbelkolla när ajg inte trodde mina ögon första gången =)
    Jo dom kostar rätt mycket. 250 kr och då är det 7 teststickor i paketet.  men jag ville vara säker att jag verkligen ha ägglosning nu efter op och de andra stickorna förstår jag mig inte riktigt på. Och jag är en sån tjej som kan analysera streck på hit och dit och jag vill inte komma till det stadiet än.

En kompis till mig köpte en ägglossning apparat, svin dyr kostade nämre 1600 kr , men den ska tydligen öka chansen ännu mer. Och dom väntar faktiskt barn nu och har försökt i över 2 år och dom har även varit på utredningar osv. och det finns inget fel på dom. så för henne var det värt varenda krona och det förstår jag!

Mika: vad kul att det går bra med dejtingen.  det är du värd!
  • Lemis
    KämparPå skrev 2011-01-23 16:39:50 följande:
    Ja men det var ju inte så farligt med 250 kr. Vad gör den då? Visar exakt?
    Jag beställer ju mina på internet, där det ska visas 2 streck.

Vad gör ägglossningsapparaten? Ursäkta alla frågor =)
    cb digital test som jag använder nu visar en smilegubbe när jag har äl.

Den andra digitala apparaten ska tydligen visa exakt när du får din ägglossning och när du kan börja i förväg osv
    den kan tydligen räkna ut med när den beräknade mensen skall komma osv.
    De ägglossningtester med streck visar tydligen inte exakt utan man ska jämför streck  hel tiden osv.
    den här dyra apparaten visar  exakt när man ska börja mysa.

ja d låter lite krångligt.  graviditetstest är svåra ibland med så jag ska köpa gravtest som verkligen visar så jag slipper analysera.  ;)
  • Lemis
    Veronica1 skrev 2011-01-24 10:25:54 följande:
    Hej på er tjejer!

Är det någon som har lite koll på hur länge man har ont efter en titthålsop. & brukar man blöda efteråt??? Jag vet ingenting Skäms....

Hoppas ni mår ok allihopa, ska läsa igenom sen, känner mig inte så uppdaterad just nu.

KRAMAR
    några dagar kan man ha ont, jag vet att jag ahde ont i axlarna när jag andades osv men fick till svara att det är gasen som de fyllt upp magen med som ger den biverkningen.
    Jag blödde ungefär en vecka, men jag fick både buk och titthåls op.  >Jag kan däremot vara öm än i dag på snittet både det stora och det lilla.

Hoppas du mår bättre! när op du?
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3