• Lemis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hemlighet skrev 2011-01-24 15:30:30 följande:
    I dag fick jag hem mina journaler från op. Jag som trode det var höger äggledare som var borta. Men tydligen så är det vänster. Har mest ont på högersidan, kan det bero på att op hålet var större där än på vänstersidan?
    Så förvirrande:-S
    Huvudsaken är att höger äggledare och äggstock såg bra ut. Bara hoppas på att dom fungerar som dom skall också.
    Så orolig att dom inte fungerar

Någon som vet om man måste vänta ett helt år efter utomkvedes för att få börja med IVF?
    Eller blir det kortare tid om man bara har en äggledare kvar?
    Om det nu inte skulle gå på naturligväg*snyft*
    jag har inte vågat begära hem min journal. jag försöker lämna det bakom mig och jag har ringt så många gånger och frågat om det var höger dom verkligen tog bort, eftersom det är vänster sidan jag haft mest ont på efter op.

jag vet inte om man måste vänta ett helt år på IVF efter utomkveds.
    Jag har ju sedan ett barn sen innan med samma man så jag får bekosta det själv.  Men än får du inte ge upp, även om man ibland gör det.
    Idag har jag haft en depp dag. Jobbigt när det kommer över än, jag vill så gärna vara gravid och få ett barn till och överallt så väntar kompisar barn. Jag vill också vara en av dom!
    Hade ni försökt länge med att skaffa barn?
  • Lemis
    honeybunny78 skrev 2011-01-24 18:57:34 följande:
    Kom hem och ser att jag börjat blöda och eftersom jag går på behandling måste jag ta gravtest även om mensen kommer så jag gjorde det. Antingen ser jag i syne eller börjar bli galen men jag ser ett extremt svagt streck på testet. Är ju egentligen för tidigt att testa och sent på em så det är väl bara att testa imorgon bitti. Men jag har mensvärk och har som sagt börjat blöda så inga stora förhoppningar här tyvärr..
    ojdå!  Vi får hoppas det är ett plus och att pyret sitter där det ska. Hur känner du dig?
    varför måste du testa när du går på behandling? jag kan inte så mycket så tycker du att jag ställer för jobbiga frågor så bara hoppas över dom :)
    Hoppas det går bra imorgon när du testa.
    jag har lite mer än en vecka kvar till BIm.
  • Lemis
    honeybunny78 skrev 2011-01-24 19:30:49 följande:
    Jag känner mig som innan mens och efter ÄL-sputa, vilket säkert är likt gravsymptom. Känner mest av mina, enorma, ömma bröst! Helt galet... Psykiskt känner jag mig rätt avtrubbad på nåt sätt. Sitter ju här med mensvärk och blödningar som ser ut som att mensen skulle komma när som helst.
    Man kan ju vara gravid även om man blöder och startar man då en behandling med nya hormoner så skadar man fostret. Därför måste man testa även om mensen kommer. Ja, jag får väl testa imorgon bitti ändå bara för att se om det är starkare.
    Då är du inne i låååååånga väntan! Hoppas det går bra iaf :)
    Hur har det gått??
  • Lemis
    KämparPå skrev 2011-01-25 10:26:12 följande:
    Jag beställde också hem
    Min journal. Det medta visste jag redan om men när jag läste att dom fått problem med min syresättning när dom skulle söva mig och den var nere på 70% blev jag lite orolig.

Jag tänkte höra med er, vissa av er vet vilken sida ni har äl ifrån, hur känns det?
    jag vet inte om det är äl jag känt av men nu sist så hade jag skit ont på vänster sidan, fick det på natten (alltid ska man få ont på natten) och på morgonen testa jag med älsticka och då hade jag äl så jag antar att det var det som känndes.
    jag hade samma sak månaden innann med, men då tog jag inga stickor. Men för mig stack det liksom till lite och värkte lite lätt. men man blir ju så orolig. Jag har bara haft ont på vänster sida och det är där äggledaren är kvar så jag vet inte om det är det äl jag känt eller bara att det läker.

Jag tror det var en annan tjej här inne som åkte in en gång för hon hade grym smärta och det visade sig på vul på akuten att hon hade ägglossning då. :) så det där med smärta är nog olika. jag har aldrig innan op känt av någon direkt ägglossning. jag har fått gå på dom trådiga flytningarna, jag har väldigt mycket när ägglossning ske!
  • Lemis

LillaFrugan : Hur har det gått för dig?? såg att du hade BIM igår.

Och hur är det med er andra som är gravida och har det på rätt ställe eller vänta på att få ta reda på det?

• Lemis
    RaraS skrev 2011-01-25 20:06:21 följande:
    Solig Jag tror LillaFrugan är på Kap Verde och solar och har det gott! Cool
    aha jag har totalt missat det, eller jag har ju läst detta, hon skulle ju vänta.
    då är det jag som står först på tur på BIM listan. :) Läskigt
  • Lemis
    honeybunny78 skrev 2011-01-25 20:39:51 följande:
    Blöder mer nu, det är nog ändå så att mensen är på gång, suck... Ja, ja vad är en bal på slottet!
    nej vad tråkigt! men det får bli nya tag igen, vi får inte ge upp nån av oss!
  • Lemis
    RaraS skrev 2011-01-25 20:33:49 följande:
    Spännande! Hur känns det?
    jag är skit skraj, samtidigt som jag längtar efter att den inte ska komma ;)

Lustig känsla det där!
  • Lemis

Clearblue Fertilitetsmonitor är det någon som har köpt en sådan och använt? vad tyckte ni?
    det är rätt dyr, men kanske i långa loppet så vinner man på det.  Både när det gäller pengar och för att man får svar direkt.

• Lemis
    RaraS skrev 2011-01-25 20:46:26 följande:
    Inte en massa konstiga tecken den senaste veckan? Själv letar jag nästan tecken...fast det är bara två tecken som jag litar på, när brösten känns sådär speciellt kombinerat med den konstiga smaken i munnen...tills jag känner det så tror jag ingenting, även om jag gärna vill.
    Det är lång väntan....
    nix inga tecken än!  du är snart också på G såg jag.
    Visst är det en lång längtan! jobbig och ändå är det just den vänta man längtar efter varje månad.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3