• Lemis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

LitenMy skrev 2011-01-17 13:15:41 följande:
    Jag trodde också det var MA! Men hcg som stiger långsamt måste inte alltid betydda missfall
    Grattis så roligt! Njut av graviditeten och hoppas allt går bra!
  • Lemis
    Theina skrev 2011-01-18 06:54:59 följande:
    Det gick bra, fostret sitter på rätt plats 3mm långt och såg ut som ett vitt streck känns underbart skönt! känns jätte overkligt och svårt att förstå, haha. vecka 5+5 idag

LitenMy: Åh grattis, vad roligt  
    Grattis vad kul!
    Har tänkt på dig!
  • Lemis
    Sunflower Sthlm skrev 2011-01-18 15:41:21 följande:
    Nu är jag tillbaka från vul. Helt galet men jag är friskförklarad. Inget X, ingen graviditet men dock ett väldigt tidigt missfall. Mitt hcg har gått ner så pass mycket att jag inte ens behöver gå tillbaka och lämna fler prover. Så skönt! Trodde aldrig att jag skulle tycka det var "bra" att få missfall men av två onda ting så är det iaf det bästa.

Känner mig väldigt kluven, är på otroligt glad samtidigt som jag sörjer över graviditeten som inte fick stanna kvar.
    Vad bra eller vad skönt. eller ja du förstår hur jag menar.
    Då har du lyckats bli gravid efter ditt X.
  • Lemis
    Hemlighet skrev 2011-01-18 15:11:51 följande:
    Jag och mina funderingar igen
    Jag blöder typ inget och det har bara gått 5 dagar sedan jag gjorde titthåls op. Sen i går morse har det inte kommit något i bindan, bara vid toa besök. Och innan så kom det bra lite, inte ens i närheten som en mens:-s
    Någon annan som blött så lite?
    Blir ju orolig att det är onormalt
    jag blödde en del de 2 första dagarna efter op, sen var det inte mycket alls. Men det är nog olika, jag var orolig att jag blödde för mycket. men efter 5 dagar blödde jag inget alls.
  • Lemis
    Rondellen skrev 2011-01-18 11:07:33 följande:
    Hej Vänner!

Här kommer jag för lite rapportering för hur det går för en gammal kämpe i gänget... Efter två missfall och ett förfärligt utomkvedeshavandeskap har jag idag för första gången sett ett levande foster i min livmoder!

Ultraljudet i vecka 5 visade bara att det satt på rätt ställe även om inget foster syntes än. I morse fick jag se en liten grå flimrig krabat med ett litet grått flimrigt hjärta som slog så snabbt så snabbt. Första gången jag grät under denna graviditet! Vecka 8+0 idag!

Jag önskar er alla att ni får vara med om samma lycka. När allt var som värst tänkte jag hela tiden, det kommer komma en dag när detta inte längre spelar någon roll, för när man väl har lyckats spelar det ingen roll vad man varit med om innan. Precis så känner jag nu. Jag trodde aldrig de hemska minnena skulle kunna börja spolas bort, men det gör de.

Stora kramar!
    Vad kul, GRATTIS! Det är så kul att höra om alla dessa positiva graviditeter som finns här.
    Hur lång tid tog det för er efter X att bli gravid? Har du bara en äggledare?
  • Lemis
    KämparPå skrev 2011-01-21 17:13:12 följande:
    Hej igen.

Jag kan visst inte hålla mig härifrån. Får gå in i smyg Tungan ute 
    Nu har jag pratat med Previa som jobbar med företagshälsovård, jag får tid att gå dit och prata med deras "psykolog".
    Känns skönt.
    Det jag har problem med nu är att mina nära och kära inte riktigt förstår hur jag känner och vi bli riktiga ovänner.
    Jag försöker bli med barn nu och det har gått tre månader sedan mitt X och operation.
    Min familj och vänner tycker det är för tidigt och tycker att min själ ska läka.
    Jag säger att min själ kommer inte läka fortare för att jag väntar och min oro för att inte bli med barn igen kommer bara fortsätta. Men dom förstår inte detta fast jag förklarar och förklarar.
    Det är inte som att jag försöker ersätta det barn jag förlora, jag VET att det aldrig går.
    Vad skönt att du får hjälp! Släkt och vänner förstår inte alltid tyvärr så upplever jag likdant. Vi försöker också nu.
    Jag op den 30 okt och fick också snitt, så nu hoppas jag inte att det har ställt till en massa år problem för mig.
  • Lemis
    KämparPå skrev 2011-01-21 18:37:57 följande:
    Jag opererades den 6/11. Då hände vårt nästan samtidigt.
    Har du kvar bägge äggledarna?
    nej jag fick ta bort min högra som sprack och jag fick en massa blod i buken.
    Har du båda dina kvar?
    Min familj tycker också att jag ska vänta men jag lyssna inte på dom. Det är ingen som vet att vi försöker nu igen , nja bara ni här då förstås och det känns skönt att kunna skriva vad man vill eftersom man inte kan säga vad man vill.
    Min högsta önskan är att få en välskapt bebis igen och dessutom få en normal förlossning!
    Har din menscykel förändrats?
  • Lemis
    KämparPå skrev 2011-01-21 19:57:54 följande:
    Jag fick ta bort min vänstra som också sprack.  Hade 2 liter blod i magen.

Vad sa läkaren till dig om att vänta?
    Jag vet inte hur min mens cykel är i normala fall, gick på minipiller och sen blev jag gravid direkt när jag slutade med dom. Så min mens kom inte igång riktigt.

Men nu hade jag mens den 20/12 o nu 15/1.
    dom sa lite olika.en doktor sa 2-3 månader och en annan sa 3-6 månader, men vi har i alla fall väntat snart tre månader, så nu kör vi ;)
    Jag har dock fått min mencykel 2 dagar längre och ägglossningen är senare än vad det var förr. men men... jag hoppas det går bra för oss båda.
    Jag har pratat med en annan tjej här på fl som blev gravid 2 månader efter sitt x och hon fick också bukop och det har gått bra med en växande mage.
    Då blev du gravid på första försöket då?
  • Lemis
    KämparPå skrev 2011-01-21 20:29:44 följande:
    Min doktor sa 2 menstrautioner. Men läser man info på internet (vilket mina anhöriga har gjort ) så står det om man gjort en bukoperation ska man vänta 6 månader. Men nej nej nej, det hade jag aldrig klarat.
    Jag hoppas verkligen att det går bra för er.
    Jag har min äl nu i dagarna. Håller tummar och tår!
    Japp, jag blev gravid direkt mend et visste jag inte förrän efter op när dom sa att fostret var 10 veckor gammalt.
    Vi får hoppas det går lika lätt nu med, men på rätt ställe.
    Ja jag har också läst den informationen att mans ka vänta 6 månader, men nää vi kör på ändå, fast släktingar vet inget såklart, så då slipper man höra tjat eller varningar. :)
    Du har ingen susning om varför du fick X?
    Min äggledare var tydligen lite bucklig, så doktorn undrade om jag haft någon infektion osv. Och det är ju inget jag vetat om!
  • Lemis
    KämparPå skrev 2011-01-21 21:27:27 följande:
    Ja, vi har ju inte heller sagt rent ut till min familj att vi kör på igen. Men dom vet att jag har haft 2 st mensturationer nu. 
    Nej jag har ingen aning, jag vet inte ens om doktorn visste om något. 
    men när jag läst på om X kunde jag också läsa om infektioner. Saken är den att jag har sökt för illaluktande flytningar i många många månader hos gynekologen. Jag har gått på sammanlagt 5 olika kurer. Dom hittar inget fel. Dom säger att jag tvättar mig för mycket vilket jag inte tror på. Så det kan kanske varit infektion men det lär jag tyvärr aldrig få reda på =/ 
    jag jag har med läst om "tysta" infektioner osv. Vi får hoppas på att den äggledare vi har kvar jobba dubbelt upp, det är rätt många här i tråden som blivit gravida , så jag är väldigt positiv än så länge!  Och jag hör många historier om X i min närhet och alla dom ha blivit gravida igen på rätt ställe.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3