• Lemis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Nelliepop skrev 2012-02-09 10:53:14 följande:
    Thjoooooo tjejer.... Nyss hemkommen från mitt vul... Allt såg kanon ut,ett hjärta som slog. Såg armar o ben.. Blev till o med framflyttad några dagar så jag är nu i v 9 Jag blev så glad när jag såg hjärtat att jag fälde en tår. Och det gjorde läkaren oxå... Var samma läkare jag hade vid mitt x... Så det ser ut som jag ska bli mamma igen i september... Jag fick oxå lergigan utskrivet mot mitt illamående.... Är så lycklig just nu          

Grattis. Jag vill också göra flera vul, trots att jag gjorde ett för 3 veckor sedan. Men är så nojjig. Få se vad bm kan erbjuda på inskrivningen på måndag vilket är ditt bf datum?
    höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september
  • Lemis
    Manelma skrev 2012-02-11 16:47:43 följande:
    Hej på er. Tänkte uppdatera er efter gårdagens kontroll. Lämnade blod, och blev undersökt, hcg nivån har sjunkit sen förra fredagen från 270 till 90 (igår). Ännu ligger allt kvar tydligen i äggledaren 2cm stort ungf, och vi bokade in återbesök om två veckor. Jag är glad att hcg sjunker, men undrar lite över hur länge det kommer vara kvar i äggledaren. Läkaren sa att kroppen ska lösa upp det och att det kan ta tid. Men hur länge? Hur kan jag vara säker att kroppen kommer att "lösa upp det"... låter konstigt. Men är ialf något lättad nu då det känns som att det inte är långt kvar innan kroppen stabiliserar sig. Ingen annan här inne som inte behövt behandla sitt X? O vars kropp tog hand om det själv?

Nockanpockan skrev 2012-02-10 21:54:03 följande:
    Jo det är det som känns så sjukt.. Jag ÄR ju gravid.. Fast på fel sätt.. Jag vet att det inte är ett "riktigt" barn men på något sätt känns det som om jag ska döda det imorgon.. Mitt "barn"...  Hoppas att det går någorlunda snabbt i alla fall och att inget mer inträffar.. Jag orkar inte så mycket mer... Min sambo känner sig maktlös eftersom jag/ vi redan varit igenom så mycket och att det f*n får räcka nu..  Men det finns ju inte så mycket att göra förutom att andas och försöka se framåt.. Men vi ska höra med min läkare om jag inte kan få göra ett IVF om 3 månader istället.. Då planteras ju ägget i livmodern direkt och jag behöver inte oroa mig för något sådant skit.. Hade jag inte blivit "gravid" nu så skulle vi fått hjälp med IVF i mars, efter 6 månader pga min endometrios, så det borde väl inte vara helt omöjligt... Tack!  

Usch vilken karusell du hamnat i. Jag hoppas det går över snabbt och att du krya på dig. Precis som andra skrivit så får man ha en massa delmål att ser framemot. Jag fick akut op med snitt i vecka 10. Då tickade hjärtat så fint och det kändes verkligen som om vi dödade ett barn. Usch hemsk känsla. Ta hand om varandra och du har hamnat. En jätte bra tråd.
  • Lemis

Grattis till tvillingarna. Jätte fina namn. Hur gick förlossningen?

• Lemis

Lappgeten vad underbart att du äntligen blivit proffsigt bemött. Glöm inte att uppdatera för oss hur det går.

• Lemis

[quote=63548721][quote-nick]Manelma skrev 2012-02-15 21:38:06 följande:[/quote-nick]Hej på er dagarna går framåt och imorgon är det exakt 5 veckor sedan jag började blöda första gången och trodde jag hade fått min mens. Återbesöket är inte först fredag nästa vecka men jag känner mig ganska lugn, idag kände jag lite ont i sidan, hade ju den lilla 2 cm stora klumpen kvar i äggledaren förra fredagen och gyn sa att det kan ta ett tag för kroppen att lösa upp det, nu mera kommer det ut en del med hinnor osv, inte vanligt blod, så det kanske är det som "löses" upp. Tog grav test idag, för jag följer upp att det minskar med hjälp av dom hemma, och idag var den så ljus som den kan bli och fortfarande vara synlig. Misstänker att jag runt söndag inte kommer att se något alls på stickan. Idag såg det nästan ut som ett spökstreck. En vän fick barn igår, och en annan berättade om sin graviditet för några dagar sedan. Är så glad för deras skull men känner sån jobbig tyngd i hjärtat, önskar tiden kunde gå fortare, och kroppen bli återställd, att jag vågar försöka igen och att det inte blir några fler X. Önskar bara att det ska bli bra igen...[/quote Det kommer gå fint för dig. Många av oss har blivit gravida igen . Ska du få någon spolning av äggledarna efter att x kommit ut?

• Lemis
    Manelma skrev 2012-02-16 13:20:47 följande:
    @Lemis nix jag vet inte ens hur man får sådan? Har du fått göra det? Var vänder man sig? Hade gärna velat göra det så man vet att man har gjort det man kunnat innan man försöker igen.

Jag ringde gynavd på sjukhuset och det var min gamla bm som jag hade med min son så hon ordnade med tid efter 3 dagar.vid försök tre efter det så blev jag gravid. Men mig röntgade dem inte utan spolade och kollade med ultraljud.
  • Lemis
    Mika1980 skrev 2012-02-17 07:43:32 följande:
    Testade negativt i dag, vilket inte är så konstigt eftersom jag återigen hade ägglossning på fel sida..:(

Känner du när det är på fel sida?
  • Lemis

ViÖsterlendska: beklaga ditt x. Du har hamnat i en super bra grupp. här förstår alla. Jag säger som acina se till att det står i journalen att du ska få tidigt vul vid nästa graviditet. Jag fick även hem ett brev från min läkare att jag skulle göra vul i vecka 6 bara för att se om det sitter rätt. Ändå fick jag slåss för en tid nu när jag blev gravid, men jag hänvisade till mitt brev och läkaren och efter ett samtal där så fick jag tid.

• Lemis

Österlenska: jag är i vecka 12 (11+4). Det tog ungefär 1 år att bli gravid, men ett halv år av det skulle jag egentligen väntat. Jag fick nämligen akut snitt och äggledare borttagen och massa nytt blod när mitt x sprack. Då var jag i vecka 10. Nu har jag hunnit med två vul. Varit på akuten för jag fick ont, men då såg de en cysta på 4 cm som kunde vara boven. Och att en graviditet satt i livmodern då var jag i vecka 5. Sen gjorde jag en i vecka 7 och då såg vi ett hjärta. Ska på ett den 1 mars för att kolla cystan igen. Ska tillägga att jag spolade min ena äggledare i september 2011 och blev gravid i december 2011. . Lycka till med allt. Det är skönt att prata av sig och precis som du skrev så har jag också upplevt att fler har öppnat sig för mig och berättat deras historia.

• Lemis

Mika 1980: hur gick det hos gyn? Fick du någon förklaring till varför tant röd inte kommer?

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3