Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Grattis. Jag vill också göra flera vul, trots att jag gjorde ett för 3 veckor sedan. Men är så nojjig. Få se vad bm kan erbjuda på inskrivningen på måndag vilket är ditt bf datum?
Grattis till tvillingarna. Jätte fina namn. Hur gick förlossningen?
Lappgeten vad underbart att du äntligen blivit proffsigt bemött. Glöm inte att uppdatera för oss hur det går.
[quote=63548721][quote-nick]Manelma skrev 2012-02-15 21:38:06 följande:[/quote-nick]Hej på er dagarna går framåt och imorgon är det exakt 5 veckor sedan jag började blöda första gången och trodde jag hade fått min mens. Återbesöket är inte först fredag nästa vecka men jag känner mig ganska lugn, idag kände jag lite ont i sidan, hade ju den lilla 2 cm stora klumpen kvar i äggledaren förra fredagen och gyn sa att det kan ta ett tag för kroppen att lösa upp det, nu mera kommer det ut en del med hinnor osv, inte vanligt blod, så det kanske är det som "löses" upp. Tog grav test idag, för jag följer upp att det minskar med hjälp av dom hemma, och idag var den så ljus som den kan bli och fortfarande vara synlig. Misstänker att jag runt söndag inte kommer att se något alls på stickan. Idag såg det nästan ut som ett spökstreck. En vän fick barn igår, och en annan berättade om sin graviditet för några dagar sedan. Är så glad för deras skull men känner sån jobbig tyngd i hjärtat, önskar tiden kunde gå fortare, och kroppen bli återställd, att jag vågar försöka igen och att det inte blir några fler X. Önskar bara att det ska bli bra igen...[/quote Det kommer gå fint för dig. Många av oss har blivit gravida igen . Ska du få någon spolning av äggledarna efter att x kommit ut?
ViÖsterlendska: beklaga ditt x. Du har hamnat i en super bra grupp. här förstår alla. Jag säger som acina se till att det står i journalen att du ska få tidigt vul vid nästa graviditet. Jag fick även hem ett brev från min läkare att jag skulle göra vul i vecka 6 bara för att se om det sitter rätt. Ändå fick jag slåss för en tid nu när jag blev gravid, men jag hänvisade till mitt brev och läkaren och efter ett samtal där så fick jag tid.
Österlenska: jag är i vecka 12 (11+4). Det tog ungefär 1 år att bli gravid, men ett halv år av det skulle jag egentligen väntat. Jag fick nämligen akut snitt och äggledare borttagen och massa nytt blod när mitt x sprack. Då var jag i vecka 10. Nu har jag hunnit med två vul. Varit på akuten för jag fick ont, men då såg de en cysta på 4 cm som kunde vara boven. Och att en graviditet satt i livmodern då var jag i vecka 5. Sen gjorde jag en i vecka 7 och då såg vi ett hjärta. Ska på ett den 1 mars för att kolla cystan igen. Ska tillägga att jag spolade min ena äggledare i september 2011 och blev gravid i december 2011. . Lycka till med allt. Det är skönt att prata av sig och precis som du skrev så har jag också upplevt att fler har öppnat sig för mig och berättat deras historia.
Mika 1980: hur gick det hos gyn? Fick du någon förklaring till varför tant röd inte kommer?