• Lemis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Ella jade: så surt att de ska vara så svårt att få ett prov. Jag höll på att gråta ihjäl mig för mitt vul. hon tyckte minsann att vi skulle vänta till vecka 13, eee då kan jag vara död. Som tur var hänvisade jag till mitt brev på läkaren och då blev det andra bullar. Men jag åkte också in akut för jag hade ont i vänster sida där äggledare är kvar då var jag i vecka 5 ch han såg bara att det satt en graviditet i livmodern och sen att jag hade en cysta. I vecka såg vi ett hjärta ticka och bebisens längd stämde med veckan osv. När ska du på vul??.

höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september
  • Lemis
    Ella Jade skrev 2012-03-07 20:59:00 följande:
    Lemis:  vänta till vecka 13?? Sjukaste jag hört, jisses.. Skrikandes  Grattis igen såå till bebisen i magen, underbartm vilken vecka är du i nu?  Hjärta Jag skall på vul om 2 veckor.. den 23:e.. så får hålla ut lite till! Kört med blodprov verkar det som helt. Kontaktat 2 ställen till ang detta, väntar på svar, men verkar lönlöst.. Så får ha tålamod. Inte haft ont eller blödningar änsålänge, så jag "tar i trä" just nu.

Österlenska: Jag skall på VUL på 2 veckor, det behöva jag inte kämpa ett dugg med faktiskt tack o lov, blev inboka direkt vid första samtal. Då är jag vecka 6+3 tror jag det blir.. Borde absolute vara en självklarhet!! Tack snälla!! {#emotions_dlg.flower}Såå nervös.. :)

jag är i vecka 14 nu. och fick se ett hjärta igen på vul i vecka 13, så nu får vi vänta till den 5 april med att se igen.
    hur mår du nu? 
  • Lemis

Ella jade: får du jätte ont så åk in jag gjorde det i vecka 5-6 nu sist för jag hade ont. Det var inget utan det satt rätt. Antagligen cystan som jag kände av. Men sen så gör det ont att vara gravid. Det växer och dra sig i livmodern.

• Lemis
    Petra 334 skrev 2012-03-13 13:56:15 följande:
    Prover imorgon bitti sen skulle jag få den på em eller torsdag morgon. Blir man dålig eller mågot på en gång eller fixar man att köra hem sedan?

En konstig fråga kanske men är det någon som har varit dålig i magen när ni haft x?

När jag hade mitt x var jag skit kass i magen. uppsvälld och hård, men det kan man ju vara vid en vanlig graviditet.
    jag op med både titt och buk op pga av brusten äggledare och massa blod i buken son gjorde att jag inte kunde andas bra. då var jag i vecka 10.

Nu är jag i vecka 15 och allt sitter som det ska.

Förstår din känsla med att andra ska ha barn  och du förlora ditt. Jag hade samma. min bästa vän va 1 månad före mig och dessuton hade jag fler bekanta som skulle ha i samma månad som mig. men jag blev aldrig avundsjuk eller arg som jag var rädd att jag skulel blir. Kanske för att jag redan hade en son innan och de andra inga barn. 

Hoppas allt går bra för dig.

Stor styrke kram           
  • Lemis

Ella jade: lycka till imorgon. Allt kommer vara så fint. Lappgeten: du är stark och jag hoppas att utredningen löper på bra. Väntan är dryg. Jag tror för övrigt att spolning kan hjälpa. Gjorde det med oss. Sen om det var psykiskt vet jag inte. Stor Styrke kram. Nelliepop: du är modig som gör testet. Jag hoppade av i sista stund. Kände att jag inte kunde ta ställning till hur svaren skulle bli. Lycka till med allt!

• Lemis

Nelliepop: grattis vadvskönt!

• Lemis

Ella jade: grattis. Underbart! Jag blir Så glad. Mika: ett bra val du gör, tycker jag. Får du göra det i Sverige då?

• Lemis

Jag har ätit både bidrottgele och rosenrot för att få fart på äl. Jag har alltid fått tydliga flytningar och positiva test på äl. Har även hört om bisolvon metoden.

• Lemis

Lycka till nu supers. Jag håller mina tummar att tant röd inte kommer.

• Lemis
    majbebbe skrev 2012-03-20 12:17:51 följande:
    åhh sitter på jobbet och håller på att bli knasig. Har försökt att inte ha för höga förhoppningar när bim närmar sig eftersom jag vet att jag blir så besviken när mensen kommer, men så var tempen fortfarande hög imorse (har alltid sjunkigt dagen innan bim tidigare cykler) så nu tycker en del av hjärnan att hoppet är skyhögt och vill redan planera för bf m.m. medan den andra delen av hjärnan gör allt för att försöka vara logisk och mena att jag har inte bim förrän imorgon och har ju faktiskt inte tagit något positivt test än...

men man kan få drömma en stund och må bra just för stunden. jag tror man lever lite längre på det, för en vacker dag blir det pluss kanske redan snart???

Det är sjukt hur man kan har en massa symtomer och sen får man mens och sen som jag hade nu sist med plusset, en massa symtomer som gjord emig arg och besviken i förväg som sen visade sig bli ett pluss på rätt ställe. men vilken bergodal bana det har varit, det är fört nu jag börjat njuta och tro på vår graviditet.

Snart så blir ni ett gäng till här inne som bli gravida, kommer en så kommer flera det har vi sett flera av här inne.

Jag tänker på er varje morgon i den här tråden, på alla som kämpar på sitt sätt!      
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3