• Lemis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Ella Jade skrev 2012-03-23 14:09:57 följande:
    Fick se det pyttelilla hjärtat på VUL idag :D

Underbart! Vilken vecka är d i?
    höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september
  • Lemis
    AlexandraViberg skrev 2012-03-23 22:43:57 följande:
    Är jag inte gravid denna månad blir jag nog mest besviken hittills. Vet att det är omöjligt att känna sig gravid nu men jag har en feeling. Så får hoppas att den har rätt nu! Lär få vänta minst en vecka för att få veta. Håller tummarna för alla andra också :)

Håller mina tummar!
  • Lemis
    Lappgeten skrev 2012-03-29 12:59:36 följande:
    Nu har vi varit på återbesök på kliniken. Blodproven som jag tog förra månaden visade att jag inte har någon ägglossning, eller i vart fall inte den månaden. Känns lite snopet när jag är fullt frisk och regelbunden mens. Så nu ska vi prova pergotime och spolning av äggledaren. Hoppas det räcker. Lycka till Honeybunny78! Hoppas det funkar första gången för er! Har du mått bra av alla hormoner?

Vad bra att ni är på gång. När ska du spolas? Jag tror absolut att det hjälper. Lyckas till
  • Lemis
    honeybunny78 skrev 2012-03-31 11:08:14 följande:
    Supers: jäkla skit! förstår verkligen hur du känner när man hoppas varenda jäkla månad och blir nerkastad på jorden varenda gång det inte går. Man får tycka synd om sig själv och hata det här! Det har jag gjort massor med gånger med. Tänk om man bara hade vetat hur det skulle bli så hade varit så mycket enklare att hantera. T ex i nov 2012 kommer du att bli gravid men innan dess kommer du få ett x. Då hade man ju stått ut med allt skit man får innan. Man skulle varit synsk helt enkelt :) Har varit nervös hela morgonen för det där samtalet från sjukhuset om hur det gick för mina tre små ägg och ett av dem har befruktats och ska sättas in imorgon. Inget till frysen och det känns rätt nervöst att bara fått fram ett ägg ur en behandling, men det är väl allt som krävs egentligen, eller hur?! Bara att hoppas att det här ägget är the one and only!

Lycka till.
  • Lemis
    Fru Galas skrev 2012-04-05 15:19:07 följande:
    Wihiii fick precis reda på från Trygg Hansa att jag får ersättning för organförlusten av min äggledare, en fin påskpresent! Så alla ni som har försäkringar, glöm inte att kolla upp detta.

åå vad bra, tänk om en annan hade fått det. :) vilken försäkring har du nu? och på barnen?

jag är ju cokså gravid har BF den 10 september nu enligt sista ul. men det här med försäkringar är ju som en djungel, vill verkligen vara skyddad fullt ut.

Lycka till med förlossningen!   
  • Lemis
    honeybunny78 skrev 2012-04-06 18:50:29 följande:
    Ja, jag vet inte riktigt! Det är ju en evig väntan! Jag är på ruvardag 5 om jag har räknat rätt och imorgon ska hcg-sprutan vara ute ur kroppen. Jag testar ju som den testgalning jag är och jag får svaga plus så jag gissar att den är ute imorgon. Man har ju massor med symptom men man tar ju massa progesteron så det är ju lurigt. Är trött som bara den, men det är nog mycket psykiskt också. Det är väl ovissheten som är jobbigast tycker jag. Det är ju så mycket mer som står på spel än annars när man försöker. Jag försöker vara positiv men det är svårt. Gulligt av dig att tänka på mig! Hur mår du själv? Syns det på magen nu då? :)

Kan tänka mig att du känner av allt. Hoppas det tar sig. När får du testa , typ testdag? Åååå vad jag håller mina tummar att det lyckas. Alla borde får uppleva en graviditet. Min mage syns. Vi var på ul igår och nu är vi inte så hemliga längre. Skönt. Ska på ett ul till på tisdag för att ev utesluta gomspalt på barnet jag är ju född med det så nu kollar dem extra.
  • Lemis

Tusa: lycka till nu. Jag tror en spolning gör susen för kroppen. Jag blev ju gravid på tredje försöket efter. Och jag har ju bara en äggledare. Kram på dig.

• Lemis

Tusa: jag lider med dig, beklaga att du fick det dåliga besked. Men som andra skriver så finns det hjälp att få när ni är redo för det. Jag hoppas du får mycket stöd av alla runt dig. Dina tankar är allvarliga och vi är många som tänkt de tankar. Jag kommer alltid tänka på dig och hoppas du hör av dig när du är på banan igen. Stor Styrke kram

• Lemis
    Maximumtaste skrev 2012-04-11 10:02:43 följande:
    I söndags kom våran Lion till världen:) 3520 g och 50 cm lång:) Inte trodde jag det här för ett år den när vi fick utomkvedet.. Men nu är han äntligen här! Känslan är obeskrivlig!

Grattis hoppas allt gick bra! Jätte fint namn.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3