• Lemis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Mika1980 skrev 2012-04-11 17:36:56 följande:
    Hej tjejer, hur har ni det? Jag har tagit en liten familjelivspaus, men nu är jag här igen :) I slutet av maj åker jag till Danmark och gör ivf!

Spännande. Lycka till .
    höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september
  • Lemis

HonneyBunny 78. Håller tummarna idag. Hoppas hoppas. Kram

• Lemis
    honeybunny78 skrev 2012-04-12 16:57:38 följande:
    Tack! Tyvärr gick det åt skogen! Började blöda igår och blodprovet idag visade negativt. Har spenderat dagen med att gråta och tycka ofantligt synd om mig själv. Har vi tur hinner vi göra ett nytt försök innan sommaruppehållet i juli.. Det innebär att vi hunnit med ett ynka försök på ett helt år... Fy vad allt ska ta tid!

Nej fy vad livet är orättvist. Jag hoppas ni hinner med en gång till då innan stängningen. Stor Styrke kram.
  • Lemis

Lycka till nu alla ni som fått positivt på äl- testerna.

• Lemis

Supers: kram till dig klart du ska skriva av dig så du kan gå vidare.

• Lemis
    Johanna5 skrev 2012-04-18 09:07:13 följande:
    Det måste få vända snart. Har äl när som helst, men vi får inte försöka. De vill göra en spolning först eftersom de misstänker rester som ökar risk för missfall. Läkaren hade semester den veckan jag hade behövt göra spöklikt denna månad. Bara att ta det nästa månad sa läkaren. Som om det inte vore någonting!! Men jag skulle smart ha fött ett barn och istället står jag mitt i en utredning och vet inte ens när jag kan få börja försöka igen. Jävla skit är vad det är. Känner mig mer ledsen och maktlös nu än när jag hade x och missfall. Det kommer ifatt nu tror jag....

Klart det vänder. Gör mig gjorde det. När det var som värst så var botten nådd. Jag fick spolning strax innan äl och fick inte ha sex efteråt eftersom det kunde bli ett nytt x i buken då. Väldigt frustrerande eftersom han såg att jag hade äl på vänster sida där äggledare finns kvar. Men jag bet ihop och 3 månader efter var jag gravid. En underbar känsla som sen gav mig dödsångest, tänk om det skulle vara ett nytt x osv. Usch ja det vänder alltid och blir bra.men fy vad jobbigt det är på vägen dit. Hoppas du får stöd hos vänner och familj. Och när spolningen är gjord så kommer du mår bättre. Man får nya krafter. Jag fick det! Lycka till med allt
  • Lemis
    majbebbe skrev 2012-04-18 21:02:14 följande:
    Så var det dags för mens igen... Nu är det snart ett år sedan x-et och jag är kluven Att inte försöka gör mig tokig för jag känner att jag missar chansen Och att försöka gör mig helt fixerad... Hoppas att semester hjälper...

Jag vet inte om det är till nån tröst men för mig tog det ett år att bli gravid efter x eller 14 månader efter för att vara exakt. Och upp till ett år sägs ju vara normalt. Jag har två vänner som försökt i ett år nu med två äggledare dom är frustrerade för att det inte går. Och den känslan känner vi ju alla igen. Särskilt om man bara ha en äggledare med. Jag håller tummarna här nu att det börja komma fler pluss. Stor Styrke kram
  • Lemis
    honeybunny78 skrev 2012-04-18 17:56:00 följande:
    Tack för alla hälsningar!! Nu har jag pratat med kliniken och planerat mitt nästa ivf-försök. Det blir långa protokollet den här gången med nedreglering innan stimulering och jag kommer hinna med ett försök innan semesteruppehållet eftersom jag får börja direkt när jag får mensen nu i maj. Nu jävlar ska jag värpa ägg! Och på tal om att det känns segt ibland och att det känns som om man aldrig kommer att lyckas...OJ vad jag känner EXAKT så nästan hela tiden nu. Vet att det kommer kännas bättre så fort jag får försöka igen. Man hamnar liksom i nån vakuumbubbla när man inte ens får försöka. Djupa andetag och tänka positiva tankar, allt kommer att vara värt det när vi väl lyckas, eller hur?? :) KRAM!

Jag håller med dig. Djupaandetag sen är du på banan igen. Du låter positivare nu och det låter jätte bra. Lycka till nu. Vad jag har förstått så kan man må dåligt med allt det du går igenom. Men som du skriver, det är det värt. Kram
  • Lemis

Jag har köpt tester från billigatester.se. Sen köpte jag clesrblue test som jag kunde ta när jag tyckte jag hade positivt på de billiga testerna. Det var någon här innan som tipsade om det och det funkade bra för mig.

• Lemis
    Petra 334 skrev 2012-04-23 17:06:24 följande:
    Idag kom första mensen efter allt.
    Hur var det för er var den annorlunda än den vanliga mensen hade mågot ändrats? Antalet dagar i cykeln, smärtan eller blödningen i sig?

Jag tycker det känns och ser ut som allt var när det började..
    Min mencykel förändrades istället för 28 blev det 30 och ibland mer. Jag fick mindre ont vid mens jämfört med innan, däremot kändes Äl mer. mensen var också mindre och varade max 4 dagar, vilket var skönt eftersom jag blödde mängder förutom och dessutom led av mensvärk.

skönt att mensen kommit  igång, nya tag sen då?  
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3