• Lemis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

[quote=64961377][quote-nick]majbebbe skrev 2012-05-17 19:36:38 följande:[/quote-nick]tack för alla grattis. för er som blivit gravida efter x-et i vilken vecka rekommenderar ni att man försöker få till sitt vul?

Jag gjorde ett i vecka 5 men det var för att jag hade ont i magen. Då såg dem en cysta och graviditet i livmodern. Sen fick jag vul i vecka 7 och såg ett hjärta.

Se till att få ett tidigt. Första bm jag pratade ville vänta till vecka 13. hon fattade nog inte hur allvarligt ett utomkvedshavandeskap är.

Har du fått tid?

höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september
  • Lemis

Acinna: Stort grattis! Vad snabbt det gick. Lycka till med allt!

• Lemis
    acinna skrev 2012-05-22 15:32:00 följande:
    Håll tummarna för mig på fredag tjejer! Då ska de börja kolla så det inte är ett nytt X!

Håller tummarna för er majbebbe!!! 

Håller mina tummar för er!
  • Lemis
    acinna skrev 2012-05-25 18:24:29 följande:
    Österlenska: Blev inte ett skit klokare efter mötet med BM idag, Tydligen var det för tidigt för att ta hcg-prover, men jag blev inbokad till Gyn och en läkare för VUL 7/6. Fick inskrivningsdatum också hos BM eftersom hon tycker att vi ska förutse att det är en vanlig graviditet. Vet ju att jag ska åka till akuten eller ta kontakt med gynakuten om jag börjar blöda eller får ont, så mer kan du inte göra just nu... 

Jag åkte in till akuten. Jag hade ont i vänster sida. Då var jag i vecka 5 och de kunde då se en graviditet i livmodern.
  • Lemis
    Hëllef skrev 2012-05-26 07:07:33 följande:
    Kan inte riktigt fatta det men nu har jag plussat! Akupunkturen verkar ha gjort susen för mig. Håll tummarna nu för att det sitter på rätt ställe! Shit, gick upp redan 4:45 och testade och kunde inte somna om efteråt Supers: Tror inte det spelar någon roll om du inte har mens femte dagen, du kan börja med pergo då ändå. Hoppas det fungerar bra för dig! Men på tal om kort mens så menade min akupunktör att mensen bör vara längre än fyra dagar. Kort mens kan tyda på för dåligt blodflöde i livmodern. Kan definitivt rekommendera akupunktur

Grattis. Vad roligt. NU händer det grejer i tråden.
  • Lemis

titta in ofta och håller koll på er. Förstår att ni kämpar på och hoppas verkligen att fler här inne får sina pluss på rätt ställe. jag är inne i vecka 25 nu och det börjar blir tungt, men försöker njuta så gott det går, jag har ju längtat så efter detta barn/syskon. Tyvärr så tar min oror aldrig slut, våra kompisar förlorade sitt barn i förlossningen för några veckor och det väckte många känslor i mig. Nästa vecka ska jag få gå och prata med en ofeliagrupp och då ska vi gå igenom allt som hänt med mig och sen min/vår förlossning som komma skall. Jag är ju livrädd för snitt igen.

Jag tänker på er ofta här inne och någon jag tänker mycket på är dig Mika! Hur har det gått i danmnark? Hoppas du är här inne och läser och glöm inte uppdatera.     

• Lemis

Acinna: grattis vad roligt. Det där med att må illa är nog olika. Jag mådde skit med utomkvedshavandeskap och även nu när jag har knodden på rätt ställe. Jag hade även ont på vänster sida men de hittade en cysta som satt på höger sida. Jag har fortfarande ont i vänster sida tillvoch från. Stort grattis igen!

• Lemis

Kanske 4 a. Grattis så roligt. Hoppas du får vul tidigt. Stort grattis igen. Kommer så väl ihåg glädjen och lyckan.

• Lemis

Grattis till alla er som plussat och ni som sett det lilla livet sitta rätt. Äntligen händer det grejer i tråden igen. Blir så glad. Och till er som kämpar ge inte upp. Jag vet ju hur det är när alla plussar , men plötsligt händer det. Stor kram till er alla.

• Lemis

Usch vad vi alla har varit med om mycket skit. Hoppas ni alla som kämpar får ert barn.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3