• Lemis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Grattis fru Galas: härlig lycka! Om ca 20 veckor hoppas jag att vår bebis hittar ut. Läser också väldigt mycket här. För mig tog det drygt ett år att bli gravid. Jag har bara en äggledare kvar och lyckades, fick även äggledarspolning och sen tog det sig. Kan tillägga att vi inte fick försöka på 6 månader pga att jag fick buk.op. Men vi väntade bara tre. Men jag förstår er väntan, stress och rädslan. Det är först nu jag kan njuta att jag är gravid.

höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september
  • Lemis
    Manelma skrev 2012-05-04 08:11:17 följande:
    Hej. Har inte skrivit på ett tag men vi är åter med barn. Denna gången känns helt annorlunda så jag hoppas innerligt det är på rätt ställe nu. Har bokat VUL på måndag och ska träffa min läkare, hoppas få se att allt är i livmodern.

Hur har det gått?
  • Lemis
    Manelma skrev 2012-05-08 13:29:22 följande:
    Hej! Ledsen att jag inte skrev något igår, men ialf så var det goda besked! Bebisen sitter i livmodern och allt ser bra ut! Så nu håller vi tummarna att han/hon trivs och stannar till januari 2013! :))

Grattis vad roligt. Lycka till med allt!
  • Lemis
    angio101 skrev 2012-05-10 18:26:42 följande:
    Hej alla,

Till slut på dag v41+5 (i måndags) behagade fröken Signe evakuera den invanda miljön och bege sig ut i det okända till oss Baby

Grattis! hoppas ni mår fint!
  • Lemis
    Johanna5 skrev 2012-05-10 12:48:07 följande:
    Ingen spolning idag, den blir på måndag. Fick provsvar idag. De visar att kvaliteten på mina ägg är låg. Det går inte att påverka. Det innebär att det är svårare att bli gravid. När man blir gravid ökar det även risken fö missfall samt Downs Syndrom. Känner mig helt värdelös. Känns också som om vi har en ganska lång och jobbig resa framför oss. Så idag är ingen bra dag.

många styrke kramar till dig! Ge inte upp hoppet! och du är inte värdelös!
  • Lemis

MIKA 1980: när var det dags för resan till Danmark och ivf??? Hur har det gått? så nyfiken!

• Lemis
    isabellabergström skrev 2012-05-13 19:03:21 följande:
    Hej alla, nu är det 6 månader sedan mitt x, och jag längtar så fruktansvärt mycket... Men jag har inte vågat börja försöka. Jag är så rädd att det ska gå åt skogen, all glädje och längtan dränks i känslan av att det ska gå åt pepparn igen. Jag är så jäkla rädd att jag inte ska fixa det, att om det händer igen så tar det knäcken på mig. Det är så jobbigt, och så påfrestande för min man kan jag tänka mig. Hur har ni hanterat oron?

Jag kunde nog aldrig hantera oron. Jag var jätte nervös varje månad och fast mensen kom tog jag gravtest för att utesluta. Men med tiden lugnade jag mig och människorna i den här underbara tråden stöttade mig bra. Här vågade jag skriva sånt som jag inte vågade säga till någon. Längtan efter ett syskon blev större än rädslan. Men när jag fick mitt pluss blev jag glad. Sen hamnade jag tillbaka på ruta ett. Fick ångest och grät och var rädd att allt skulle vara fel igen. Efter flera ul så kunde jag slappna av. Idag njuter jag mer och mer . Lycka till med allt.
  • Lemis
    majbebbe skrev 2012-05-15 21:07:42 följande:
    halloj nu på 9:onde försöket och nästan exakt ett år sedan x-et har jag fått ett positivt gravtest
    så nu är det bara en nervös väntan på vul. kan inte boka förrän jag är hemma från aktuell semester heller... men men då lär jag ju inte behöva vänta så länge då... 
    Grattis! plötsligt händer det!
    Glöm inte uppdatera oss!
    stor kram
  • Lemis

Lappgeten:
    Tråkigt att det inte tog sig, men ni är ju i gång och nästa gång så...
    Jag trodde också att jag skulle bli gravid direkt efter spolningen av min äggledare, men jag fick snällt vänta till andra gången, så ge inte upp.

Jag hoppas ni verkligen blir en familj snart.

stor styrkekram

• Lemis
    Hëllef skrev 2012-05-17 15:05:29 följande:
    Denna väntan ... BIM om en vecka och det börjar som vanligt bli svårt att tänka på något annat än om det har lyckats denna gång eller inte. Har tidigare hängt mycket i en annan tråd för oss som har svårt att bli gravida men nu har nästan alla i tråden lyckats. Blir så ledsen även om jag såklart är glad för de andras skull. En liten ljusglimt är iallafall att jag fick fast jobb igår. Ett stressmoment mindre! Nu är det bara att hoppas att akupunkturen hjälper. Hoppas allt är bra med er andra!

Grattis till jobbbet, du ska se att snart så är det er tur. Men längtar är dryg coh jobbig, glömmer aldrig den känslan.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3