• Lemis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Lappgeten: tråkigt att höra. Tur att ivf finns. Men visst har du lyckats bli gravid en gång och fått missfallhoppas du mår bättre och att ni ser positivt i det hela. Stor Styrke kram

höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september
  • Lemis

Glad midsommar på er alla kämpare.

• Lemis
    kanske 4a skrev 2012-06-25 21:51:56 följande:
    Hej tjejer. Här går det inte så bra. Var på nytt VUL idag och först hittade han inget och sen en hinnsäck som är alldeles för liten (2 mm och jag är i v 6+0 idag). Så det verkar vara en MA den här gången, nedrans skit!!!! Aldrig ska man få vara glad. Nu vill jag bara att eländet ska komma ut så vi får börja om. Nytt VUL om 10 dagar om inget annat händer.

vad tråkigt att läsa. Hoppas det går undan så niu kan börja om. Positiva i det hela är att du vet att det går, men det ger ju en ingen tröst.

stor styrke kram   
  • Lemis

Grattis sindyrella. Lyckas till med allt och hoppas du mår bra!

• Lemis
    kanske 4a skrev 2012-06-30 12:41:18 följande:
    Tack alla, jag försöker lämna detta bakom mig nu, men det känns orättvist.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.

Kan inget annat än hålla med dig. Jag är glad att vi lyckades en gång till, men jag kan nog inte glädjas fullt ut förrän bebis är här hos oss. Våra vänner förlorade sin son på förlossningen och fick föda fram sitt döda barn. Ett friskt barn som legat 40 veckor i magen. Det är hemskt. Och jag tycker verkligen att livet är orättvist. Hoppas ni får ert eftersomlängtade barn snart.
  • Lemis

Åk in direkt innan det är för sent.

• Lemis
    petit skrev 2012-07-04 13:08:09 följande:
    har inte skrivit på ett tag men läser mycket vad ni skriver. Är i utomkvedessvängen IGEN. Efter 2 års försök, 3 missfall och ett utomkvedes i december där högra äggledaren togs bort så hittar de ägget i vänster äggledare! Har fått en spruta cellgift, men det verkar inte funka utan ska ev få en till imorrn. Annars blir det operation igen och då har vi ingen chans att få ett syskon till vår dotter..... 

Fy vad jobbigt. Blir så ledsen när jag läser att du ska behöva uppleva allt detta igen. Stor Styrke kram.
  • Lemis
    Sindyrella1983 skrev 2012-07-07 13:52:14 följande:
    Tog bort min andra äggledare igår så nu e mina chanser att fä barn på naturlig väg borta det känns skit just nu!

Så tråkigt att läsa. Har tänkt mycket på er som är inne i den här svängen igen. Har ni barn sen innan? Beklagar så. Stor kram.
  • Lemis

Kanske 4 : ring och prata med någon på sjukhuset eller bm. Något finns ju kvar då.

• Lemis
    Sindyrella1983 skrev 2012-07-07 14:23:33 följande:
    Nej jag har inga barn min sambo har två... så nu börjar ivf utredning om ett tag.

vad bra att ni får sätta igång med det. Ni behöver ju inte betala det själva heller. Inte för att det ger er någon tröst, men ni får hjälp på vägen. Nu håller jag alla mina tummar på att ni lyckas direkt.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3