Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
supers: Lycka till nu!
supers: Lycka till nu!
Jag tror att jag fick mitt x pga akutsnitt när sonen föddes. Det sägs att det ökar pga det. Tänker på er alla. Och jag har stora funderingar på att byta försäkringsbolag. Jag fick inget av Folksam vid op av äggledaren. Trygghansa är ju bättre där. Tog den gravidförsäkringen nu.
Lajsa: jag fick akutsnitt i vecka 10. Då brast Li äggledare och jag förlorade mycket blod och hade svårt med andningen. Min äggledare är alltså borta och jag var sjukskriven i 17 dagar. Blödde en vecka tror jag. På sjukhuset sa dem att fodterhinna Siv skulle komma ut. Allt sånt bildas fast det sitter fel. Vi fick rekommendationen att vänta drygt 6 månader men en annan läkare sa 3 månader. Vi väntade tre menstruationen och försökte sen, men jag var livrädd varje månad, testade fast jag blödde. Efter nästan 1 år fick jag äggledarspolning som visade sig mycket bra. Efter två omgångar vart jag gravid på rätt ställe. Åk in så fort det gör mycket ont. Jag höll på att gå bort,både svimmade, kräktes, svårt att andas och blödde mycket. Utomkvedshavandeskap är allvarligt.
Lajsa 82: hur har det gått? fick du något svar idag?
Min mens har inte varit densamma sen jag op bort Äggledaren. Jag blöder mindre (blödde) och jag kände av äl starkt. Jag hade då ont på den sidan där äl är borta. F
Grattis petra