• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Den och den
    Saturnus skrev 2014-05-06 22:10:28 följande:
    Hur gick det?
    Åt skogen! 
    Fast det satt på rätt ställe i alla fall! Det var en stor lättnad.... Såg bara en liten prick, men det var som förväntat så här tidigt, det viktiga var att pricken var i livmodern och ingen annanstans. 
    Men sen tog dom ett gravtest och det var jättesvagt och jag är helt övertygad om, och läkaren sträckte sig till att det verkade som att, det är ett missfall på gång igen. 
    Tog HCG, ska ta på fredag och måndag och tillbaka på onsdag för nytt VUL. Men jag hoppas det börjar blöda innan dess, så vi kan lägga detta bakom oss!
  • Pemberly

Så trist att det verkar vara missfall på gång Den och den. Men skönt ändå att det satt i livmodern så behöver det i alla fall inte bli tal om operation eller annan behandling. Det positiva med att det satt i livmodern är ju också att det då finns äggledarpassage så att det är möjligt att bli gravid spontant.

• Kingston

Lider med dig Den och den!
    Fy för att det ska va så svårt för vissa av oss...
    Men visst finns det några positiva saker med detta också precis som Pemberly skriver.
    Man får försöka se det utifrån det. Hoppet lever :)

• lilsis
    Den och den skrev 2014-05-06 22:21:41 följande:
    Åt skogen! 
    Fast det satt på rätt ställe i alla fall! Det var en stor lättnad.... Såg bara en liten prick, men det var som förväntat så här tidigt, det viktiga var att pricken var i livmodern och ingen annanstans. 
    Men sen tog dom ett gravtest och det var jättesvagt och jag är helt övertygad om, och läkaren sträckte sig till att det verkade som att, det är ett missfall på gång igen. 
    Tog HCG, ska ta på fredag och måndag och tillbaka på onsdag för nytt VUL. Men jag hoppas det börjar blöda innan dess, så vi kan lägga detta bakom oss!
    Mina gravtest är fortfarande positiva fastän gyn sade att det var negativt för två veckor sedan. Även på kvällsurin efter att ha kissat en timme innan testet.

Så irriterande.

Så jag ska ringa imorgon och be om en ny tid, det måste ju ligga något kvar :(
  • Kingston

En fråga till er i samma båt:
    Har sedan mitt ex (bortopererad äggledare) fått så jäkla ont på den sidan X:ET satt vid mens. Något ni upplevt också?

• lilsis
    Kingston skrev 2014-05-08 11:14:34 följande:
    En fråga till er i samma båt: Har sedan mitt ex (bortopererad äggledare) fått så jäkla ont på den sidan X:ET satt vid mens. Något ni upplevt också?

Nix ingen smärta. Men nu sitter jag på Gynakuten med misstänkt X IGEN!! Jag blir tokig.
  • Kingston

Lilsis:
    Fy farao för att behöva gå igenom den skiten! Lider verkligen med dig!
    Hoppas innerligt att dom har fel.

Har du en eller båda äggledarna kvar?

• lilsis
    Kingston skrev 2014-05-08 13:47:26 följande:
    Lilsis: Fy farao för att behöva gå igenom den skiten! Lider verkligen med dig! Hoppas innerligt att dom har fel. Har du en eller båda äggledarna kvar?

En äggledare. Nu tror de supertidig graviditet så jag ska tillbaka om en vecka.
  • Kingston

Lilsis: åh va frustrerande att bara vänta och vänta! Men vi får som sagt hoppas att det blir bra denna gången!

• lilsis
    Kingston skrev 2014-05-08 15:21:11 följande:
    Lilsis: åh va frustrerande att bara vänta och vänta! Men vi får som sagt hoppas att det blir bra denna gången!
    Helt meninglöst men jag kan möjligen vara en vecka mindre gången än vad jag trott från början och det borde inte göra så stor skillnad... Dvs 6+6 nu istf 7+6.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3