• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • mariekarolina

Den och den: Jag gjorde VUL 5+3 och då såg man bara hinnsäcken, men det gick iaf att se att det satt på rätt ställe :) Hade också molvärk på en sida bara men det var ingen fara. Lycka till på VUL iaf!

~ Felicia 110806 ~ Utomkveds juni -13 ~ BF 140830 ~
  • Den och den
    mariekarolina skrev 2014-05-04 11:28:02 följande:

Den och den: Jag gjorde VUL 5+3 och då såg man bara hinnsäcken, men det gick iaf att se att det satt på rätt ställe :) Hade också molvärk på en sida bara men det var ingen fara. Lycka till på VUL iaf!

~ Felicia 110806 ~ Utomkveds juni -13 ~ BF 140830 ~
    Tack!

Får se vad dom säger i morgon... Men det gnager ju så klart...
  • nr2

Den och den- jag hade ont och kände av där mitt x suttit när jag blev gravid igen och blev så klart orolig men då var det bara som det drog i ärret när det växte och nu är jag i v 20 och allt har gått vägen så det behöver inte betyda att ngt är fel!

• Den och den
    nr2 skrev 2014-05-04 14:21:58 följande:

Den och den- jag hade ont och kände av där mitt x suttit när jag blev gravid igen och blev så klart orolig men då var det bara som det drog i ärret när det växte och nu är jag i v 20 och allt har gått vägen så det behöver inte betyda att ngt är fel!

Nä, jag har visserligen inga ärr eller något annat eftersom mitt löste sig helt av sig självt, men jag kan ändå tänka att man känner efter lite mer just där det gjorde ont sist och det är ju inte så länge sen (27/2) och då var jag extremt öm på vänster sida så det är väl inte så konstigt om det känns lite extra där.....

Det är det man vet _egentligen_.... Man ska bara få hjärtat och alla hormoner att hänga med på det också och inte låta oron ta över ;)

Jag är i total hormonell obalans.... Bölar för allt. Haha
  • Pemberly

Förhoppningsvis är det ingen fara. Efter mitt X på vänster sida har jag alltid varit känsligare där. Jag har känt av ägglossning mer på den sidan och det har känts mer på den sidan då jag varit gravid och livmodern vuxit. Men jag vet hur orolig man blir då man känner av smärta på samma ställe som från X så det är bara ett besked om att det sitter en graviditet i livmodern som kan lugna en helt

• Den och den

Tack för alla era svar!

Fått en liten blödning nu på eftermiddagen. Tänker inte omedelbart x, men känns rätt hopplöst på en levande graviditet i alla fall. Har börjat så här alla gångerna. Detta är fjärde misslyckade graviditeten sen i november :-/ varav ett x och 3 mf

• lilsis
    Den och den skrev 2014-05-04 20:28:57 följande:
    Tack för alla era svar!
    Fått en liten blödning nu på eftermiddagen. Tänker inte omedelbart x, men känns rätt hopplöst på en levande graviditet i alla fall. Har börjat så här alla gångerna. Detta är fjärde misslyckade graviditeten sen i november :-/ varav ett x och 3 mf
    Jag hoppas att det ändå bara är en normal blödning!

Om inte så hoppas jag att du får hjälp med en utredning nu.
  • Den och den

Ringde Gyn nu på morgonen och fick efter lite tjat en tid i morgon. Men hon sa att så här tidigt (5+2 enligt senaste mens, i morgon) så ser man förmodligen ingenting alls, inte ens om det ligger på rätt ställe. Men jag fick en tid ändå för hon tänkte att läkaren kanske ville ta ett hcg. Men jag skulle vara beredd på att gå därifrån i morgon med fler frågor än svar.... Förstår inte hur jag ska kunna ha fler frågor än jag har nu. Har inte blött mer men har lite för ont i magen för att det ska vara bara växtvärk :-/

• majbebbe

Grattis till plusset den och den, håller tummarna för att allt är bra.

Tänkte höra här om det är någon som har erfarenhet av mycket spottings. Jag har typ aldrig haft det men nu efter missfallet har det varit några få gånger fram till den senaste mensen då allt verkar ha ändrats.

Jag hade mens som vanligt i 5 dagar och sedan har jag haft spottings i 6 dagar nu. Börjar bli lite tröttsamt att aldrig sluta blöda...

• Saturnus
    Den och den skrev 2014-05-05 08:55:50 följande:

Ringde Gyn nu på morgonen och fick efter lite tjat en tid i morgon. Men hon sa att så här tidigt (5+2 enligt senaste mens, i morgon) så ser man förmodligen ingenting alls, inte ens om det ligger på rätt ställe. Men jag fick en tid ändå för hon tänkte att läkaren kanske ville ta ett hcg. Men jag skulle vara beredd på att gå därifrån i morgon med fler frågor än svar.... Förstår inte hur jag ska kunna ha fler frågor än jag har nu. Har inte blött mer men har lite för ont i magen för att det ska vara bara växtvärk :-/

Hur gick det?
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3