• MiHijo

Provera/Pergotime

Hej tjejer!
    Jag började med mina provera igår 25/1 ska äta dom i tio dagar och sen börjar jag på dag 5 i mens cykeln.

Första gången med pergo och jag ska äta två tabletter om dagen i 5 dagar. Och nu hoppas jag att detta tar sig, har velat ha barn nu i över 1 år.

Någon mer som ska äta pergo snart?

Älskar min sambo och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime
  • mara12

Jag har precis ätit min första proverakur och väntar in min mens som inte vill komma. Fick en blödning mitt i kuren men den försvann rätt snabbt.

Hur kommer det sig att du kör dubbelkur med en gång?? Trodde att man alltid började med en enkelkur?

• MiHijo

Jadu jag vet faktiskt inte varför.
    Men det kanske beror lite på hur det är där inne ;) jag vet faktiskt inte..
    Min läkare sade iaf två åt gången i fem dagar.

Hoppas det går bra för er!

Älskar min sambo och son..
  • MiHijo

Puffar i tråden lite och hoppas att det är fler som hoppar in här..

Jag äter mina provera tabletter nu och är på tredje dagen idag och ska äta dom i tio dagar.

Någon mer som är på samma???

Älskar min sambo och son
  • Tullemo

Hallå där!
    Jag är inne på min fjärde dag med provera idag. Jag vaknade dock imorse och mådde väldigt illa och ledde till att jag behövde kräkas. Är orolig att tabletten inte hanns ta upp, jag tog tabletten ca 1,5 timme innan jag behövde kräkas. Vet inte om det är en biverkning eller om det är magsjuka som spelar in?!

Jag ska ialla fall äta pergo, min tredje kur denna gång och nu blir det dubbelkur eftersom de två första har varit verkningslösa. Jag hoppas att det ska ta sig denna gång!! Det är så frusterande..

William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • MiHijo

Är också inne på min fjärde dag idag, då kanske vi kan följas åt.
    Det där med att du kräktes vet jag inte, eller om tabletten han å värka, ring gyn och kolla???

Kanske kan prata å följas åt, själv ska jag äta pergotime första blödningdagen som sagt. två tabletter om dagen i fem dagar.
    Och det är första gången jag ska äta dom så hoppas det funkar här iaf.

sj??

• Tullemo

Spännande! Jätteskoj om vi kan följas åt!
    Jag pratade med min man, som jobbar som apotekare och det skulle inte vara några poroblem, tabletten skulle ha tagits upp!

Jag är inne på tredje kuren med pergo och ska denna gång ta dubbelkur, alltså 2 tabletter dagligen i 5 dagar. som jag ska börja med på dag 5 i cykeln. Sen blir det VUL dag 12, jag hoppas så att det har tagit sig denna månad, jag kommer bli tokig annars! :) 

• Tullemo

Hur länge har ni försökt förresten?

• MiHijo

1 år ca..

håller tummarna att det tar sig denna gången.

jag ska nog på VUL runt dag tio.

skoj att vi kan följas åt, och jag hoppas min mens kommer dagen efter när jag slutar med mina pergo.

LYCKA till..

vart bor ni?

• Tullemo

Då har vi försökt ungefär lika länge!
    Jag ska ringa så snart jag fått mensen så att jag kommer på dag 12, absolut senast dag 13 sa min gynekolog. Jag verkligen hoppas att det tar sig denna gång, det börjar tära mer än vad man tror!

När jag åt provera sist här så tror jag mensen kom 4 dagar efter sista tabletten för mig, men jag hoppas också att den kommer tidigare denna gång, vill ju sätta igång så fort som möjligt :D

Jättekul att få prata med någon som sitter i samma sits! Och så är vi precis på samma ställe i cykeln just nu ialla fall :D

Jag bor ca 1,5 mil utanför Uppsala, själv då?

Svar på tråden Provera/Pergotime