• MiHijo

Provera/Pergotime

Hej tjejer!
    Jag började med mina provera igår 25/1 ska äta dom i tio dagar och sen börjar jag på dag 5 i mens cykeln.

Första gången med pergo och jag ska äta två tabletter om dagen i 5 dagar. Och nu hoppas jag att detta tar sig, har velat ha barn nu i över 1 år.

Någon mer som ska äta pergo snart?

Älskar min sambo och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime
  • MiHijo

finns det ingen mer som vill hoppa in här....?

• Tullemo

Åh spännande, då håller jag tummarna för er allihopa!

Jag är inne på första dagen och har inte känt av något särskilt ännu, bara att jag är lite trött men det kan lika gärna vara för att jag jobbat extra idag och varit ute hela förmiddagen! :)
    Jag ska till gyn på onsdag så då hoppas jag att jag fått en blåsa!!!

William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • tezz7583
    MiHijo skrev 2010-02-09 09:30:34 följande:
    Min läkare sade att när man ätit pergo i fem dagar så ska mensen komma sen på den dagen man ska få sin mens.Har inte heller mens själv så hoppas det dom säger är sant, men det märker vi.Jag har börjat med pergo idag, två tabletter i fem dagar ska jag äta.Hoppas det tar sig iafö fy katten vad besviken jag kommer bli annars.
    Ja jag vet var ju hos gyn och verka inte som jag skulle få någon ägglossning, så nu får jag vänta tills jag kan äta tabletterna igen, fast dubbel dos. Väntar....fasan vill ju börja äta dom direkt, trist att behöva vänta en månad.
    Men jag har förstått det så att man bara får mens om tabletterna funka men man inte blivit gravid, det verkar ju som det inte funka för mig och då ska jag inte få mens alltså.... blir galen på detta får nog ringa gyn i morgon och höra efter. uppdatera hur det går för dig!!
  • Tullemo

Tezz7583: Jag har hört att ägglossningen kan infalla väldigt sent också när man äter pergo, vilket alltså ger en senare mens. Säg att "normalt" är att få äl på dag 14 men det kan tydligen bli ända upp till dag 22 (har jag för mig att min gyn sa) och om det är dag 22 så borde ju mensen dyka upp mellan 10-14 dagar efter det (eller förhoppningsvis inte :D) Sen är det ju skitsvårt med alla olika läkare också, alla säger ju olika sak.. Hoppas du får klarhet i när du pratar med din gyn

• tezz7583
    Tullemo skrev 2010-02-10 21:51:21 följande:
    Tezz7583: Jag har hört att ägglossningen kan infalla väldigt sent också när man äter pergo, vilket alltså ger en senare mens. Säg att "normalt" är att få äl på dag 14 men det kan tydligen bli ända upp till dag 22 (har jag för mig att min gyn sa) och om det är dag 22 så borde ju mensen dyka upp mellan 10-14 dagar efter det (eller förhoppningsvis inte :D) Sen är det ju skitsvårt med alla olika läkare också, alla säger ju olika sak.. Hoppas du får klarhet i när du pratar med din gyn
    Tack snälla för ditt svar. Får väl vänta ut den här veckan och se om jag får ägglossning. gu vad otålig man blir.
  • tickelina

Uppdatering från lilla mig... ja jag känner mig liten =(

Var på vul idag, dag 12 & hade bara en blåsa på 13 mm. Hade alltså växt 1 mm på 2 dygn, inte mycket att hurra för.

Ska dit på måndag också... enligt doktorn så kan man få ÄL fram till dag 21

Men något säger mig att det går SEGT! Jag behöver nog mer än en enkelkur.

Ursch.... hon säger att jag är så ung (25) & att jag kommer säkert bli gravid, men att jag får ha tålamod & räkna med spring till henne....

Just nu e jag bara depp.... :(

• Tullemo

Tickelina: Förstår om det känns motigt! Jag har varit i din sits, men jag hade bara på 7 mm, ingenting. Men nu hoppas jag såklart på bättre besked. Och för dig är ju hoppet inte helt ute, du har ju en hel vecka på dig att växa till det på och visst är det runt 17-18 mm den ska vara vid bäst tillstånd?
    Ja, ett VUL i månaden kör jag på, känns ju helt sjukt att man vet vad man ska göra en gång i månaden.. Lika bra att man vänjer sig kanske!

• Honken

Hej tjejer!
    Va hos gyn igår och fick reda på att jag pco.. Blodprov på måndag och sen hormonbehandling. Hade inte den bästa kvällen igår precis..

Men det känns skönt att läsa om er, ni verkar hålla hoppet uppe ändå och det verkar ju faktiskt inte vara helt omöjligt att få barn trots denna prognos! Man lär sig mycket också!
    Jag följer er och håller tummarna för er!
    Lycka till!!!{#lang_emotions_laughing}

• MiHijo

På måndag ska jag til gyn, och hoppas på att det finns en stor blåsa.
    Hur stor ska dom vara för att de ska kunna bli ngt????

Svar på tråden Provera/Pergotime