mikalala skrev 2010-02-20 23:22:08 följande:
Hej hoppar in i tråden och tänkte passa på att fråga en fråga som jag borde ställt till min läkare men glömde. Jag har kört två kurer provera sedan pergotime först enkel sedan dubbel (båda gångerna helt utan ägglossning) och nu ska jag börja med trippeldos men jag har inte fått någon ordination om hur jag bör ta tabletterna alla tre på en gång eller utspritt? Min läkare har bara telefonmottagning på onsdagar och då kan det nog vara för sent att ringa...Hur är det förresten för er andra med biverkningar? jag blir ett monster och känner inte igen mig själv överhuvudtaget när jag går på pergo. jag blir deprimerad och har de värsta humörsvängarna någonsinn, skriker och gråter om vartannat så jag är rätt nervös för att öka dosen. jag har märkt att gabska exakt trettio minuter efter tablettintag är jag på depphumör eller ilsken över något som jag aldrig skulle bry mig om annars.lycka till allihopa!
du skall nog ta alla 3 pergosar samtidigt....känner inte heller igen mig själv...känner mig jätt deppig och vill bara gråta hela tiden...hoppas att detta går över....vet inte om det är pergon eller om det är något annat...hur känner ni andra er??