• MiHijo

Provera/Pergotime

Hej tjejer!
    Jag började med mina provera igår 25/1 ska äta dom i tio dagar och sen börjar jag på dag 5 i mens cykeln.

Första gången med pergo och jag ska äta två tabletter om dagen i 5 dagar. Och nu hoppas jag att detta tar sig, har velat ha barn nu i över 1 år.

Någon mer som ska äta pergo snart?

Älskar min sambo och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime
  • denimbee
    tickelina skrev 2010-03-01 17:53:47 följande:
    Uppdatering från mig:Jaha... blodprovet visade ingen ÄL på enkelkuren med pergo. Men det förstod jag nästan, den ville inte växa så jättefort. Så idag har vi även varit & tagit blodprover, jag & min sambo. För att få ställa oss i IVF-kö, den på 1,5 år cirka.När vi satt där & pratade så förklarade läkaren att IVF är den bästa behandlingen... fick hålla mig för gråt. För även fast det är den bästa behandlingen så är det ju "bara" 40 % chans. Fan vilken resa man ska behöva göra, en massa besök & besvikelse...Fick nu pergo utskrivet dubbelkur, så har ju kvar det med att testa & sedan spprutorna såklart.
    åhh irriterande....pergo utan äl! hoppas det blir bättre nu om du testar dubbelkur...är det 40 % på ivf??? vi skall snart stå i den kön också...hoppas att man inte behöver utan att det tar sig under tiden..det måste det göra!!!
  • MiHijo

Hur går det för er?

Här har inte ngn mens dykt upp ännu iaf. Men BIM imorrn eller idag :S vet inte riktigt :(
    men får se. och jag mår än sopm vanligt.

• Yarrow
    MiHijo skrev 2010-03-03 08:14:47 följande:
    Hur går det för er? Här har inte ngn mens dykt upp ännu iaf. Men BIM imorrn eller idag :S vet inte riktigt :( men får se. och jag mår än sopm vanligt.
    Va skönt att du mår som vanligt i alla fall. Jag mår jättekonstigt, jag blir illamåeende när jag anstränger mig, har massa flytningar och en massa andra konstiga grejer..
    Idag har jag BIM+4 och jag testade med CB i morse men där va det fortfarande minus.

Ska ringa till gyn idag och se om de kan förklara varför jag mår så dåligt.
  • MiHijo

Okej.. hoppas det går över.
    Vet att när jag väntade mitt första barn så fick jag med massa flytningar, lite gulbruna typ..det hade jag hela tiden under min grav.

Mådde lite illa innan men åt lite sen försvann det igen...brkar aldrig må illa annars när jag ätit frkost. men idag gjorde jag det. efter frkosten, så fick äta igen...så nu får vi la se vad som händer. ingen mens än iaf.

Tullemo: hur går de för dig?

• Tullemo

Hallå alla tjejer!

Ursäkta min frånvaro, jag har läst men varit så förbenat trött att jag inte orkat skriva något!

MiHijo. Jag svarar här istället för i gästboken :)

Jag har ialla fall haft ganska mycket mensvärk från och till i flera dagar så jag har varit bombsäker på att jag är gravid. Men idag har jag testat mig och det är negativt och jag har just nu mensvärk också. Den kommer väl senat torsdag får jag anta då..
    Jag har också mått lite illa till och från vilket ag inte brukar göra, men jag vet inte om jag inbillar mig och mår illa bara därför. Känner mig lite deppig just nu men det är väl bara att hoppa på hästen igen! (haha, klockrent talesätt) :D

Vad spännande för er andra, ska bli skoj att se vem som blir först :D

William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • MiHijo

Ok, då tror jag att du är gravid Tullemo.

Här är det dock fortfarande negativt. Och jag tror det kommer att vara så tills jag får mens :D
    Ingen positiv inställning här inte :( Men vi får se.. BM sade idag att man ska göra ett gravtest efter en vecka, visar det inget då så är det antagligen inget.

• MiHijo

Vi får inte glömma att göra en ny tråd innan denna gamla går ut, vem vill starta en ny sen???? tråden håller väl i tre månader?

• Tullemo

Jag hoppas verkligen det men hoppet är inte högt för mig :(

Vem vet, vi kanske båda är preggo :D

• Yarrow

Jag pratade med gyn idag och hon tyckte att jag skulle vänta en vecka till innan jag testade. Hon tyckte att jag testade alldeles för tidigt för jag hade sen ÄL.

Hon tyckte jag skulle ha lite mer "is i magen". Haha,, inte just is jag vill ha där :)

• Tullemo

Spännande Yarrow! Jag håller tummarna! Is i magen kan vara svårt :D

Jag testade imorse igen och det var neg, så nu väntar jag bara på att skiten ska komma igen så jag kan köra igång med en ny kur!

Svar på tråden Provera/Pergotime