• MiHijo

Provera/Pergotime

Hej tjejer!
    Jag började med mina provera igår 25/1 ska äta dom i tio dagar och sen börjar jag på dag 5 i mens cykeln.

Första gången med pergo och jag ska äta två tabletter om dagen i 5 dagar. Och nu hoppas jag att detta tar sig, har velat ha barn nu i över 1 år.

Någon mer som ska äta pergo snart?

Älskar min sambo och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime
  • denimbee
    Yarrow skrev 2010-02-21 00:22:46 följande:
    mikalala;  Den biverkningen som drabbade mig mest när jag åt provera va att jag blev så s-tans trött. Jag kunde sova hela natten, vara vaken i 4 timmar och sedan sova i 3 timmar, vara vaken några timmar igen och sedan sova hela natten. Efter ÄL har jag märkt en förändring på mina bröstvårtor. De står ut även när de inte är styva och det har det aldrig gjort annars, kan det vara en bieffekt? Någon som vet?
    gravid kanske??
  • Yarrow
    denimbee skrev 2010-02-21 14:25:58 följande:
    gravid kanske??
    Vi får väl hoppas det men jag hade ÄL i onsdags så det är alldeles för tidigt at kolla. Att mina bröstvårtor va konstiga upptäckte jag i fredags så det känns också lite väl tidigt för ett gravidtecken. Kanske bara är en bi-effekt av ÄL, jag har ju aldrig haft det för.
  • Tullemo
    mikalala skrev 2010-02-20 23:22:08 följande:
    Hej hoppar in i tråden och tänkte passa på att fråga en fråga som jag borde ställt till min läkare men glömde. Jag har kört två kurer provera sedan pergotime först enkel sedan dubbel (båda gångerna helt utan ägglossning) och nu ska jag börja med trippeldos men jag har inte fått någon ordination om hur jag bör ta tabletterna alla tre på en gång eller utspritt?  Min läkare har bara telefonmottagning på onsdagar och då kan det nog vara för sent att ringa...Hur är det förresten för er andra med biverkningar? jag blir ett monster och känner inte igen mig själv överhuvudtaget när jag går på pergo. jag blir deprimerad och har de värsta humörsvängarna någonsinn, skriker och gråter om vartannat så jag är rätt nervös för att öka dosen. jag har märkt att gabska exakt trettio minuter efter tablettintag är jag på depphumör eller ilsken över något som jag aldrig skulle bry mig om annars.lycka till allihopa!
    När jag åt dubbelkuren nu så tog jag båda tabletterna på samma gång så jag tippar på att alla tre ska tas samtidigt!  Jag blev som ett riktigt monster jag också nu när jag åt dubbelkuren, när jag ätit enkel så märkte jag inte så stor skillnad. Jag är glad att jag har en sån förstående man hemma!

Yarrow: Jag tycker också att mina bröst i största allmänhet blivit annorlunda, lite mörkare och styvare bröstvårtor, och bröstvårtorna har jag haft sen jag började med pergon. Jag tycker också att jag haft "mensvärk" flera dagar innan förra omgången och denna omgång har jag känt av det lite då och då, jag hopppas så klart på ett positivt besked samtidigt som jag är medveten om att det är alldeles för tidigt att känna något,...
    William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • MiHijo

Jag känner mig med väldigt konstig, typ som molande mensvärk, konstigt humör m.m
    Men eftersom jag inte haft trådigta flytningar som man kan ta mellan fingrarna så tror jag inte att jag blivit gravid :(

åhh vill så gärna...

• MiHijo

Vi alla får skriva den dagen vi ska ha mens om vi fått ngt eller ej..hehe..
    Jag tror dock min dyker upp iaf...

• Yarrow
    MiHijo skrev 2010-02-21 22:34:01 följande:
    Vi alla får skriva den dagen vi ska ha mens om vi fått ngt eller ej..hehe.. Jag tror dock min dyker upp iaf...
    Ja, jag väntar ju min mens på Onsdag, fick ÄL väldigt sent. Min mens efter proveran kom sent också så jag antar att min kropp är lite sen.
    Dock är den inte sen med att ge mig massa konstiga biverkningar. Kan inte skilja dem från gravidtecken. Idag kräktes jag helt utan anledning och har även fått lite ont i ryggslutet...
  • MiHijo

Så man kan alltås få ÄL sent också? Jag hade sex runt dom dagar som dom sade å gyn, sen har jag ärligt talat inte haft något lust. Varit helt slut, har varit så mkt på sista tiden :(

• Yarrow
    MiHijo skrev 2010-02-23 08:35:40 följande:
    Så man kan alltås få ÄL sent också? Jag hade sex runt dom dagar som dom sade å gyn, sen har jag ärligt talat inte haft något lust. Varit helt slut, har varit så mkt på sista tiden :(
    Har du inte kollat med ÄL-sticka? Den ska komma runt 14 dagen  men för mig va det snarare 18 dagen, har det nedskrivet exakt hemma :) Vi har stenkoll på det här. Haha
  • MiHijo
    Yarrow skrev 2010-02-23 10:04:49 följande:
    Har du inte kollat med ÄL-sticka? Den ska komma runt 14 dagen  men för mig va det snarare 18 dagen, har det nedskrivet exakt hemma :) Vi har stenkoll på det här. Haha
    testat lite då å då... så nja ingen speciell koll på det.
    Men nu har jag konstig värk i magen titt som tätt, känns typ som mensvärk, så jag vi får la se vart det leder, gravid eller inte gravid. det märker vi...men lite sådär konstiga biverkningar, men men..

skuttar i säng för skola imorrn igen, hatar att plugga....vill vara klar nu :D
  • Yarrow
    MiHijo skrev 2010-02-24 22:17:20 följande:
    testat lite då å då... så nja ingen speciell koll på det. Men nu har jag konstig värk i magen titt som tätt, känns typ som mensvärk, så jag vi får la se vart det leder, gravid eller inte gravid. det märker vi...men lite sådär konstiga biverkningar, men men.. skuttar i säng för skola imorrn igen, hatar att plugga....vill vara klar nu :D
    Ja, ifall man inte testar så är det ju lätt att missa om man har ÄL eller inte. Jag har haft spänningar och ont i magen förr utan att det varit ÄL utan förmodligen bara mensvärk. Så jag tycker det är skönt att ha koll på dagarna.
    Såg att jag skrev fel innan. Jag hade inte BIM igår utan på Lördag.

Har testar men det visade negativt men det är väl kanske inte så konstigt heller, hade ÄL för en vecka sedan.

Vi kan byta, du kan få mitt tråkiga jobb så kan jag plugga åt dig :)
Svar på tråden Provera/Pergotime