• MiHijo

Provera/Pergotime

Hej tjejer!
    Jag började med mina provera igår 25/1 ska äta dom i tio dagar och sen börjar jag på dag 5 i mens cykeln.

Första gången med pergo och jag ska äta två tabletter om dagen i 5 dagar. Och nu hoppas jag att detta tar sig, har velat ha barn nu i över 1 år.

Någon mer som ska äta pergo snart?

Älskar min sambo och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime
  • MiHijo
    tickelina skrev 2010-02-16 08:07:19 följande:
    Mihijo, började dumed dubbelkur eller enkelkur?
    dubbelkur
  • tickelina

Ahh okej, min var på 12 mm när jag testade tidigt men efter det så växer den segt :P

Hoppas det går fortare med dubbel!

• MiHijo

tror du jag har ngn chans eftersom jag äter med dubbelkur?
    den var ju trots allt bara 9 mm. men jag har liten värk på höger sida av äggstocken varje morgon. är det som den växer tro?

tickelina skrev 2010-02-16 10:59:12 följande:
    Ahh okej, min var på 12 mm när jag testade tidigt men efter det så växer den segt :P Hoppas det går fortare med dubbel!
  • denimbee

hej alla, hoppas att det är ok att jag hoppar in här...jag skall också börja med pergo efter nästa bim..förra månaden hade jag en follikel som var 17mm nä jag var ¨på vulet...gyn trodde att den skulle släppa 2 dagar senare, när jag tesade med äl test fick jag inget som helst utslag...däremot när jag testade en vecka senare fick jag svagt utslag som blev svagare och svagare, så jag testade nog försent..så tror att bim borde vara ca på lördag....när är det man skall börja med pergo, är det på första mensdagen??

• MiHijo
    denimbee skrev 2010-02-16 14:58:48 följande:
    hej alla, hoppas att det är ok att jag hoppar in här...jag skall också börja med pergo efter nästa bim..förra månaden hade jag en follikel som var 17mm nä jag var ¨på vulet...gyn trodde att den skulle släppa 2 dagar senare, när jag tesade med äl test fick jag inget som helst utslag...däremot när jag testade en vecka senare fick jag svagt utslag som blev svagare och svagare, så jag testade nog försent..så tror att bim borde vara ca på lördag....när är det man skall börja med pergo, är det på första mensdagen??
    du ska börja med pergo tabletterna på dag 5 på din menstration.
  • denimbee
    MiHijo skrev 2010-02-16 15:03:26 följande:
    du ska börja med pergo tabletterna på dag 5 på din menstration.
    åh vad bra, för jag skall ringa min gyn när jag får min nästa mens...han sa ring mellan dag 1-3, men då skall jag verkligen ringa direkt när jag får mens så att jag kan börja på dag 5...när brukar man få sin äl sedan..jag har en lutelfas på ca 14 dagar, men har inte äl varje månad utan bara ibland...kanske kan ja räkna med att lutelfasen är samma som jag normalt har??
  • tickelina

Mihijo: Jo kan oxå känna det ibland, hehe å då inbillar jag mig att den växer ;) Växtvärk :P

• denimbee

jag har nu fått ett recept med pergotime, men till min fasa så finns det inte att få tag på på något apotek....hur gör jag nu?? enligt apoteken så är det restnoterat och de vet inte när det kommer in...

• jan10
    denimbee skrev 2010-02-17 13:43:01 följande:
    jag har nu fått ett recept med pergotime, men till min fasa så finns det inte att få tag på på något apotek....hur gör jag nu?? enligt apoteken så är det restnoterat och de vet inte när det kommer in...
    Jag är i samma sits som du! Har väntat på att Pergotime ska komma till apoteket i två veckor nu.... och nu börjar det krisa, jag ska börja äta dem den 21e...
    Pratade med min sköterska häromdagen, då sa hon att om jag inte kan få tag på dem, så är det inget att göra... dvs bara att vänta en månad till. HUR kul känns det? jag har redan väntat tillräckligt!! detta skulle varit min tredje kur...
    Tycker förresten att det är lite konstigt att det inte finns något annat läkemedel man kan ta istället för Pergo? Om det nu inte går att få tag på menar jag.
    Ja, vi får hålla alla tummar för att det snart finns på apoteket!
  • denimbee
    jan10 skrev 2010-02-17 13:55:12 följande:
    Jag är i samma sits som du! Har väntat på att Pergotime ska komma till apoteket i två veckor nu.... och nu börjar det krisa, jag ska börja äta dem den 21e...Pratade med min sköterska häromdagen, då sa hon att om jag inte kan få tag på dem, så är det inget att göra... dvs bara att vänta en månad till. HUR kul känns det? jag har redan väntat tillräckligt!! detta skulle varit min tredje kur... Tycker förresten att det är lite konstigt att det inte finns något annat läkemedel man kan ta istället för Pergo? Om det nu inte går att få tag på menar jag. Ja, vi får hålla alla tummar för att det snart finns på apoteket!
    bor du åxå i sthlm?...hoppas att de kommer in snart....på något apotek stor det restnoterat tom 19/2...och på den andra kedjan(hjärtat) fanns det inte alls notering om vilket datum...suck...
Svar på tråden Provera/Pergotime