• MiHijo

Provera/Pergotime

Hej tjejer!
    Jag började med mina provera igår 25/1 ska äta dom i tio dagar och sen börjar jag på dag 5 i mens cykeln.

Första gången med pergo och jag ska äta två tabletter om dagen i 5 dagar. Och nu hoppas jag att detta tar sig, har velat ha barn nu i över 1 år.

Någon mer som ska äta pergo snart?

Älskar min sambo och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime
  • MiHijo
    Yarrow skrev 2010-02-25 10:42:43 följande:
    Ja, ifall man inte testar så är det ju lätt att missa om man har ÄL eller inte. Jag har haft spänningar och ont i magen förr utan att det varit ÄL utan förmodligen bara mensvärk. Så jag tycker det är skönt att ha koll på dagarna. Såg att jag skrev fel innan. Jag hade inte BIM igår utan på Lördag. Har testar men det visade negativt men det är väl kanske inte så konstigt heller, hade ÄL för en vecka sedan. Vi kan byta, du kan få mitt tråkiga jobb så kan jag plugga åt dig :)
    Hahahaa, ja du får gärna plugga åt mig :D
    Skippar det gärna, fast jag börjar komma in i det mer å mer nu så det ska nog gå bra. Är klar med pluggandet ca sommaren 2011. sen så ska jag jobba som bara den, jag längtar till tusen.
    har jobb nu med men bara helgerna.

ok, hoppas det inte kommer ngn mens imorgon nu då! Håller tummarna för dig..
    jag har nog bim den 3-4 så vi får la se vad som händer. blir det inget så skippar jag nästa pergo kur och kör längre fram. orkar inte tänka på det just nu när det inte blir ngt, man blir så besviken.
  • Yarrow
    MiHijo skrev 2010-02-26 14:12:39 följande:
    Hahahaa, ja du får gärna plugga åt mig :D Skippar det gärna, fast jag börjar komma in i det mer å mer nu så det ska nog gå bra. Är klar med pluggandet ca sommaren 2011. sen så ska jag jobba som bara den, jag längtar till tusen. har jobb nu med men bara helgerna. ok, hoppas det inte kommer ngn mens imorgon nu då! Håller tummarna för dig.. jag har nog bim den 3-4 så vi får la se vad som händer. blir det inget så skippar jag nästa pergo kur och kör längre fram. orkar inte tänka på det just nu när det inte blir ngt, man blir så besviken.
    Ja, det är ju skönt när det väl är slut. Men det är inte så roligt att jobba heller. Haha.
    Nä, jag längtar tills jag blir mammaledig såklart :)

Ja, jag förstår att det kan vara jobbigt. Jag är ju inne på min fösta kul så jag är fortfarandeoptimistisk :)
  • MiHijo

Ja detta är också min första kur :D

Nej nu ska jag ta å göra mig klar för jobbet inatt, jobbar ju helger som sagt iaf, men vill BARA jobba, inte plugga.

• Yarrow
    MiHijo skrev 2010-02-27 18:44:49 följande:
    Ja detta är också min första kur :D Nej nu ska jag ta å göra mig klar för jobbet inatt, jobbar ju helger som sagt iaf, men vill BARA jobba, inte plugga.
    Åh, men om det är din första kur tycker jag inte du ska ge upp efter ett försök :)
  • MiHijo

Hahaha, får väl inte göra det..får se om jag får ngn mens i dagarna, annars kan ja ju inte börja med ny kur.

• Yarrow

Usch ja, det är väntan som är det jobbigaste!

Jag hade BIM igår och såg inte röken utan någon mens men det är inte heller något plus på stickan. Vet att det fortfarande är lite tidigt ändå.

Har varit grymt sugen på salta saker så jag gick ner och köpte en påsa lakrits. Då sa min fästman "Vet du inte vad det betyder när man är sugen på lakrits?"
    Det visste jag inte men det visste visst han...
    Han är optimistisk i alla fall :) Det är skönt.

• MiHijo

Yarrow: Håller tummarna för dig! När kan det visas som tidigast???? ett + alltså ;)

Idag mår jag frutansvärt illa, och har ont i magen..känns som mensvärk. Men jag vet inte, vi får la se ifall det dyker upp ngn mens på torsdag. Jag tror dock det, men kan man kanske testa idag om man är gravid eller det är för tidigt??

Nu ska jag renskriva lite arbete.

• Yarrow
    MiHijo skrev 2010-03-01 09:33:35 följande:
    Yarrow: Håller tummarna för dig! När kan det visas som tidigast???? ett + alltså ;) Idag mår jag frutansvärt illa, och har ont i magen..känns som mensvärk. Men jag vet inte, vi får la se ifall det dyker upp ngn mens på torsdag. Jag tror dock det, men kan man kanske testa idag om man är gravid eller det är för tidigt?? Nu ska jag renskriva lite arbete.
    Ja en del kan testa positivt tidigt. Man hoppas ju att man är en av dem :)
    Idag är jag på BIM+2 och det visade inget på stickan. Har ju bara massa billiga test hemma, funderar på om jag ändå kanske bode prova med CB..
  • MiHijo

Ok, jag testade med idag men det visade inget. Och jag mår inte illa heller längre. Hm! Har också billiga test hemma, från testlagret.

Aja, jag väntar och kollar om jag får ngn mens den fjärde....får jag inget så vntar jag ytterligare ett par dagar. Men men, bara att vänta å se glad ut.

• tickelina

Uppdatering från mig:

Jaha... blodprovet visade ingen ÄL på enkelkuren med pergo. Men det förstod jag nästan, den ville inte växa så jättefort.

Så idag har vi även varit & tagit blodprover, jag & min sambo. För att få ställa oss i IVF-kö, den på 1,5 år cirka.

När vi satt där & pratade så förklarade läkaren att IVF är den bästa behandlingen... fick hålla mig för gråt. För även fast det är den bästa behandlingen så är det ju "bara" 40 % chans.

Fan vilken resa man ska behöva göra, en massa besök & besvikelse...

Fick nu pergo utskrivet dubbelkur, så har ju kvar det med att testa & sedan spprutorna såklart.

Svar på tråden Provera/Pergotime