• MiHijo

Provera/Pergotime

Hej tjejer!
    Jag började med mina provera igår 25/1 ska äta dom i tio dagar och sen börjar jag på dag 5 i mens cykeln.

Första gången med pergo och jag ska äta två tabletter om dagen i 5 dagar. Och nu hoppas jag att detta tar sig, har velat ha barn nu i över 1 år.

Någon mer som ska äta pergo snart?

Älskar min sambo och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime
  • Tullemo

Tickelina: Ja det har du nog rätt i, det klingar bekant uppe i kontoret! :)

Honken: Ja vi försöker ialla fall, och oftast kan man ju kicka igång ägglossningen med hjälp av extra hormoner! Skriv gärna och berätta hur det går för dig!

MiHijo: Jag ska dit på onsdag, hoppas vi båda har bra och stora blåsor! (och inte överstimulerade!!!)

William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • MiHijo

Överstimulerade??? du menar inte för många ägg?

Ja jag hoppas med att det ska gå bra iaf, riktigt nervös är jag nu :S
    Ska vara där halv tolv imorgon.

Hör av mig efter det, för jag går i skolan innan jag ska dit så kommer vara ett nervvrak :D

ses tjejer..

Hur stor ska en blåsa vara för det ska bli ngt?

• Tullemo

MiHijo: Ja precis, man kan ju bli det också av tabletterna, och då har man "sexförbud". Detta för att förhindra flerbördsfödslar.
    Blåsan skulle vara ca 20mm om det ska vara något tror jag! Lycka till imorgon!

Jag och mitt humör ska ta och lägga oss och vila nu tror jag!

• Sally86

Hej hoppar in här med en liten fråga, ni som ätit Pergotime och fått äl har ni känt något i magen/krppen under tiden som ni ätit Pergo?? Jag äter dubblekur nu, sista dagen imon men känner inget i kroppen så e inte så hoppfull precis=(

• Tullemo

Sally86: Jag har inte känt någonting de tidigare gångerna. Inte denna gång heller, men däremot har jag fått finnar som jag brukar kunna få vid äl (när jagväl har det själv) och har blödit i nästan 9 dagar (dock väldigt sparsamt sista 3 dagarna). Jag hoppas att finnen är något positivt att det är äl på gång. Du får uppdatera efter du varit hos gyn!

• MiHijo

En liten uppdatering här från mig nu iaf.

Var hos idag iaf, och det blev iaf inget sexförbud ;) som tur var...hehe!
    Hade en blåsa som var 9 mm, och jag frågade när man kunde ha ägglossning och hur stor blåsan skulle vara.
    Dom sade att blåsan spricker vid ca 15-18 mm stor och då har man ägglossning, men hade man otur blev man inte gravid iaf.

Men jag hoppas så innerligt att det ska ta sig.. Så hoppas den växwer till sig nu ich blir stor och fin pch att det blir en liten bebis.

Men det återstår att se, BIM runt den 4 mars iaf, så vi får se hur det blir..

Hur går det fr er andra då?

• tickelina

Uppdatering från lilla mig!

Var idag på vul på dag 16, det går jäkligt segt här & den hade växt från 13 mm till 15 mm sen i torsdags. Inte så mycket att hurra för alltså, ska åter dit på fredag & se om den växt något mer.

Första pergokuren verkar inte vara nå lyckad med andra ord! Jag behöver nog dubbelt upp =D =(

• MiHijo
    tickelina skrev 2010-02-15 18:13:33 följande:
    Uppdatering från lilla mig! Var idag på vul på dag 16, det går jäkligt segt här & den hade växt från 13 mm till 15 mm sen i torsdags. Inte så mycket att hurra för alltså, ska åter dit på fredag & se om den växt något mer. Första pergokuren verkar inte vara nå lyckad med andra ord! Jag behöver nog dubbelt upp =D =(
    jag har med bara ätit en kur, fast två pergotabletter om dagen, och jag hade bara en blåsa på 9 mm. det är inte heller ngt att hurra för så tror inte det kommer bli ngt här denna gången faktiskt..
    men jag hoppas på det bästa.
  • Mimmi86

Hejsan.

Får jag ställa en fråga?

Har nyligen fått PCO och ska börja äta Pregotime i Mars då nästa gynbesök ska ske, ska ta lite prover imorgon.

När vet man att man har ÄL med prego? Läst på flera sidor inne på FL att man äter dem i 5 dagar?

MEn andra ord måste jag köpa ÄL stickor då eller?

Allt är som en stor djungel!! :)

Tacksam för svar

Svar på tråden Provera/Pergotime