• MiHijo

Provera/Pergotime

Hej tjejer!
    Jag började med mina provera igår 25/1 ska äta dom i tio dagar och sen börjar jag på dag 5 i mens cykeln.

Första gången med pergo och jag ska äta två tabletter om dagen i 5 dagar. Och nu hoppas jag att detta tar sig, har velat ha barn nu i över 1 år.

Någon mer som ska äta pergo snart?

Älskar min sambo och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime
  • MiHijo

Ok... jag håller lite hemligt ännu vart jag bor ;)
    ehum, ja det ska bli skoj å se vad som händer för oss framöver.

längtar som bara den, nu måste jag te försäkringskassan, fick ngt skitbrev därifrån som vanligt som man inte förstår sig på...

men har du ngn msn??

Ha de!

• MiHijo

Glömde fråga en sak, använder du ÄL nu eller ska du göra det?
    Är dålig på att veta när man ska börja med det..

hoppas att du vet ;)

• Tullemo

Halloj!

Hur gick det med pappret från försäkringskassan, ordnade det upp sig? Jag har msn, men är väldigt sällan inne på den. Jag kan skicka över den sen om du vill, har du inte fått den senare idag så påminn mig i ett mail :D (är glömsk...)

Menar du ägglossninsgstickor? Jag fick höra det från min gynekolog att det bara är slöseri med pengar och tid och stressar upp en. Jag går ju och får ett vaginalt ultarljud varje månad nu så då vet jag ju hur det blir också :D Sen kör vi varannandag där i krokarna bara! Inte för att jag haft någon äl än men vi kommer göra det ifall det tar sig med dubbelkuren här!

För du får väl också göra ett VUL? Så att du inte blir överstimulerad och får tvillingar, trillingar eller ännu värre. :)

William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • MiHijo

Tagist sista tabletten med provera idag, första blödningsdagen ska jag ringa te gyn och få en tid för VUL, pa dag tio ca har dom sagt.
    Så nu är det la bara att inväna blödningen :D

Har massor med ÄL stickor, men vet inte när jag ska börja testa.

jaja, jag litar på lärkarna att dom ser istället ;)

• carolina36

Jag startade med provera igår, ska äta 1 tabl i tio dagar och vänta på mens, börja med pergo på första blödningsdagen och äta 1 tabl i fem dagar... Kan inte så mkt om det här men det verkar som att många ändå lyckas med pergo så det e bara att hoppas...

• Tullemo

Sista för mig också idag! :) Nu håller vi tummarna!

Carolina36: Välkommen hit! Ja det brukar ju fungera, om inte första så några av de andra försöken! Hur ser er "historia" ut?

• MiHijo

Caroliona36: Välkommen hit ;)

Tullemo: sista tabletten tog jag igår, men ingen mens ännu, bara lite mer bruna flytningar så hoppas mensen kommer imorgon, kanske nu med. har inte varit på toa på ett par timmar.

vad sade din läkare? Skulle du börja med pergo när det var lite mens första dagen eller börja andra när det var mer mens?

Min läkare sade att jag skulle börja när det var mer, så alltså andra dagen om det bara var lite första dagen.

Nu toabesök och hoppas att mensen har kommit... ;)

• Yarrow

Hej Alla!
    I denna tråden passar jag nog in!

Har ätit provera och började med pergotime i dag på 5:e  blödningsdagen. Det är vår första kur så här håller vi tummarna för fullt.

Lycka till alla! =)

• Tullemo

Välkommen hit Yarrow! Vad spännande, då håller vi tummarna!

Jag ska börja äta mina pergo på dag 5 i cykeln, och jag skulle räkna även om det var lite blödning eftersom det inte spelade någon större roll, enligt min gynekolog. Undrar vad som är största skillnaden när man tar dag 5 eller dag 1?

• MiHijo

Tullemo:
    Har du fått din mens ännu??

Jag hade inte fått min mens igår, endast lite brunare flytning, men idag har jag ännu brunare och det kommer typ som en mens, fast ändå mkt mindre men ndå mer som en flytning :S :D blir förvirrad..

nu ska jag ringa gyn o be dom ringa upp iaf. så får vi se vad dom säger.

Svar på tråden Provera/Pergotime