• MiHijo

Provera/Pergotime

Hej tjejer!
    Jag började med mina provera igår 25/1 ska äta dom i tio dagar och sen börjar jag på dag 5 i mens cykeln.

Första gången med pergo och jag ska äta två tabletter om dagen i 5 dagar. Och nu hoppas jag att detta tar sig, har velat ha barn nu i över 1 år.

Någon mer som ska äta pergo snart?

Älskar min sambo och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime
  • jan10
    denimbee skrev 2010-02-17 13:57:11 följande:
    bor du åxå i sthlm?...hoppas att de kommer in snart....på något apotek stor det restnoterat tom 19/2...och på den andra kedjan(hjärtat) fanns det inte alls notering om vilket datum...suck...
    Bor i Halland. Är restnoterat på vartenda apotek här runtomkring... Ringde i måndags till Apoteket (centralt) då sa de att de skulle komma till så att det fanns att hämta igår, mne när jag var på apoteket i går så sa de att ev borde de kunna få det som idag, men hon pratade även något om den 19.e
    Ja, stor SUCK
    Hoppas du får tag i det snart! När ska du börja?
  • denimbee
    jan10 skrev 2010-02-17 14:07:18 följande:
    Bor i Halland. Är restnoterat på vartenda apotek här runtomkring... Ringde i måndags till Apoteket (centralt) då sa de att de skulle komma till så att det fanns att hämta igår, mne när jag var på apoteket i går så sa de att ev borde de kunna få det som idag, men hon pratade även något om den 19.eJa, stor SUCKHoppas du får tag i det snart! När ska du börja?
    jag skall börja med det den 20e....får hoppas på den 19e då...så himla irriterande att nu när jag verklgen är mogen att börja så är det slut...har väntat sedan i december...på att min mens skall vara synkad med mina tider hos gyn...får kolla den 19e...om det kommer hit då så borde det ju komma till dig då med och tvärtom såklart`....

har du testat bidrottninggele eller något annat sånt, skall man testa de i stället då denna månad??
  • jan10
    denimbee skrev 2010-02-17 14:19:03 följande:
    jag skall börja med det den 20e....får hoppas på den 19e då...så himla irriterande att nu när jag verklgen är mogen att börja så är det slut...har väntat sedan i december...på att min mens skall vara synkad med mina tider hos gyn...får kolla den 19e...om det kommer hit då så borde det ju komma till dig då med och tvärtom såklart`....har du testat bidrottninggele eller något annat sånt, skall man testa de i stället då denna månad??
    Fick sms från mitt Apotek! nu ska jag dit och hämta pergo...
    Hoppas du får ditt också!
    och lycka till med resten...
  • denimbee
    jan10 skrev 2010-02-17 17:00:27 följande:
    åhh vad skönt.jag skall jobba vidare på mitt imorgon...känns dock ganska hopplöst just nu...
  • MiHijo
    tickelina skrev 2010-02-16 21:13:07 följande:
    Mihijo: Jo kan oxå känna det ibland, hehe å då inbillar jag mig att den växer ;) Växtvärk :P
    Hahaha, ja precis...jag undrar ifall den växt ngt eller om den stor kvar på samma.

men bara att köra på å ha sex så länge ;)

nu ska jag fixa mina läxor :(
  • denimbee
    MiHijo skrev 2010-02-17 21:12:05 följande:
    Hahaha, ja precis...jag undrar ifall den växt ngt eller om den stor kvar på samma.men bara att köra på å ha sex så länge ;)nu ska jag fixa mina läxor :(
    tror att jag eventuellt har tur...det verkar finnas ett apotek som fått leverans idag här i stan....så dit skall jag på luncehen!!!!
  • Tullemo

Hallå alla!

Oj vad mycket inlägg :) Jag har skummat igenom så har jag missat så är det inte meningen!!

Igår var jag ialla fall på ett VUL, och då hade det äntligen givit resultat! Hade ett ägg som var på 19 mm, så det kunde vara så att det redan släppt men vi fick "order" om att ha trevligt både igår och idag, så nu hoppas vi såklart att det tar sig ordentligt!

Hur går det för alla andra? Har ni fått ordning på recepten?

William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • MiHijo

Håller mina tummar för er...
    Här tror jag inte det kommer funka trots dubbelkur, men ska faktiskt ta å ringa till gyn imorgon och se om jag kan få komma på ett VUL till på måndag eller ngt.
    Hm, idag har det inte blivit sex, kört varannan dag, men idag blev de inget då gubben ska jobba natt och vi har besök här så inte kunnat bli av ngt på dagen heller :( tänk om vi missar, tänk om de skulle vara något idag,..hm! :(

Måste man köra varannan dag???? innna ÄL

Tullemo skrev 2010-02-18 18:17:38 följande:
    Hallå alla! Oj vad mycket inlägg :) Jag har skummat igenom så har jag missat så är det inte meningen!! Igår var jag ialla fall på ett VUL, och då hade det äntligen givit resultat! Hade ett ägg som var på 19 mm, så det kunde vara så att det redan släppt men vi fick "order" om att ha trevligt både igår och idag, så nu hoppas vi såklart att det tar sig ordentligt! Hur går det för alla andra? Har ni fått ordning på recepten?
  • denimbee
    MiHijo skrev 2010-02-18 22:15:21 följande:
    Håller mina tummar för er...Här tror jag inte det kommer funka trots dubbelkur, men ska faktiskt ta å ringa till gyn imorgon och se om jag kan få komma på ett VUL till på måndag eller ngt.Hm, idag har det inte blivit sex, kört varannan dag, men idag blev de inget då gubben ska jobba natt och vi har besök här så inte kunnat bli av ngt på dagen heller :( tänk om vi missar, tänk om de skulle vara något idag,..hm! :(Måste man köra varannan dag???? innna ÄL
    ja äl veckan är det väl varannan dag som är rekommendationen..men urs visst blir det så plannerat....
  • tickelina

Uppdatering från mig:

Nyss varit på vul på dag sent i cykeln. Eftersom min blåsa växer sakta så har jag fått gå flera gånger. I måndags var den 15 mm & idag så "kunde hon se den längre" antingen så har jag haft ÄL ( ska kolla blodprov nästa vecka) eller så har "den gått tillbaka"

Har dock lite trådiga men inte helt genomskinliga flytningar & stickan visar starkt men inte exakt som contollstrecket...

Kanske hon inte såg någon gulkropp än pga att jag kanske har ÄL IDAG :P?! Hehe får sexa till det iaf! ;)

Annars blir det dubbel nästa gång & trippel är upp till mig, annars ere sprutor som gäller.

Svar på tråden Provera/Pergotime